Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-01-25 12:09:38 följande:
    Hej! Behöver lite råd/vägledning!

Min operation ska enligt vårdgarantin ske om tre veckor, alltså i mitten av februari. Ringde till mottagningen, där de sa att ingen tid alls fanns i februari. Alltså håller de inte vårdgarantin, varav jag blir uppmanad att ringa verksamhetschefen på kirurgkliniken. Sagt och gjort...

Ringer och får prata med en gubbe som inte VILLE göra något. Han vägrade hjälpa mig att åberopa vårdgarantin, eftersom han personligen inte tyckte att den rättigheten var bra. Han förstod att jag enligt lag har denna rätten, men han vägrade ändå. Han började dra upp cancerpatienter, att jag ska vara glad över att ens bli opad, att JAG INTE VILL bli opad någon annanstans. Att vi "ÖVERVIKTIGA som ska vara så pålästa tydligen inte vet någonting", eftersom han ansåg att alla andra sjukhus var sämre än hans och jag därför inte vill opas någon annanstans. JÄVLA PUCKO! Skrikandes Han var spydig, elak och vägrade hjälpa mig!

Vad ska jag göra?
    Hej ring patientvårdsnämnden och tala om hur de ligger till ,vad otrevlig han verkar vara :(
  • Maddisen80
    Mary Jo skrev 2011-01-25 22:37:15 följande:
    Åh,nu börjar jag vara nervös. Imorgon lämnar jag barnet hos mamma och tiiiidig torsdag morgon åker jag till sthlm för bedömning! Håll tummarna!
    hej jag håller tummar och tår att det går bra på torsdag för bedömning
  • Maddisen80
    trollbottom skrev 2011-01-28 14:12:35 följande:
    Jag känner mig helt snurrig. Ikväll åker sonen och jag med nattåget ner till Stockholm. Det börjar tusan närma sig nu. Jag undrar hur jag ens ska ta mig till sjukhuset. Alltså jag vet ju vart och hur men jag tror inte mina ben kommer bära mig
    Ska du opereras på måndag isåfall lycka till :)
  • Maddisen80

Hej jag ska vara med på en studie och ev prova nya antidepressiva ,så läkaren tog massor med prover + mätte midjan och jag höll på att svimma när han talade om midjemåttet de är på 140 cm och ändå får jag vänta 1 år på att få en remiss iväg skickad till magsäckoperation för man skulle visst ha varit överviktigt i 5 år :(

• Maddisen80

METAMORPHOSIS

Hej hoppas att de hittar vad som är fel på din mage, krya på dig och updatera läget sen så vi vet hur de går för dig ,hoppas att det inte är nåt allvarligt.

Kram

• Maddisen80
    Dandie skrev 2011-01-28 07:02:22 följande:
    Idag åker jag hem från Ersta och ser framemot mitt nya hälsosammare liv :)
    hej och lycka till med ditt nya liv
  • Maddisen80
    Mary Jo skrev 2011-01-28 06:15:48 följande:
    Igår var jag på Sophiahemmet.

Jag opereras den 21 feb!! SkrattandeDet är ju snart och nu är jag nervös!
    Hej det kommer gå bra ska du se ,lycka till
  • Maddisen80
    trollbottom skrev 2011-01-28 16:04:44 följande:
    Nej, på onsdag. Men åker ner redan nu. Har sonen med mig och mamma ska komma ner också så de ska få hinna umgås innan operationen så sonen är trygg med mamma när han får bli ensam med henne. Dom känner ju varandra men eftersom vi bor 50 mil ifrån varandra ses vi inte så ofta så trygghet är viktigt
    Hej jasså så då kan ni gå i stockholm och kolla lite :) Jag träffar inte mina föräldrar så ofta heller ,för dem bor 101 mil ifrån mgi
  • Maddisen80
    trollbottom skrev 2011-01-28 17:06:35 följande:
    Vi ska hälsa på en massa folk och passa på att åka till Ikea såklart Allt för att få dagarna att gå. Sen måste jag fila lite på min syftesformulering på min c-uppsats också för min handledare ville ha in en reviderad sådan innan nästa vecka är slut
    hej jasså vad trevligt :)) stockholm är rätt mysigt
  • Maddisen80
    mrs Vilja skrev 2011-01-28 20:06:10 följande:
    Nu nojjar jag lite.. börjar känna av halsen mer och mer, torrhosta och så. Barnen är förkylda så det är kanske inte så konstigt. JAg opas ju på onsdag och blir nervös över att bli dålig tills dess. Blir den inställd om man är förkyld? Eller tex halsfluss eller något?
    Jag är inte säker men operera man bort gallblåsan eller nåt och man är sjuk då får man inte göra operationer men vet ej hur de är med magsäckop ,men är du fortfarande förkyld på måndag får du ringa dit du ska opereras och fråga
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)