Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

MrsQ skrev 2011-01-10 20:03:23 följande:
    Känns inte som den rätta arbetsplatsen för att gå och må dåligt (om det nu finns någon sån arbetsplats!?)

Vem är det som säger att du ska börja jobba imorgon?
    Har läkaren o fk kommit överrens om det?
    Det är försäkringskassan...
  • METAMORPHOSIS

Jag åkte till jobbet imorse, trots att jag inte mår bra, var matt och yr. Men det gick bra, jag togs väl emot, alla var så rara och förstående.

Ersta då... Doktorn eller en SSK skulle ju ringa mig på förmiddagen, ringde dom?NEJ!

Så när jag kom hem vid 15.00 så kastar jag mig på telefonen, arg som ett bi, och frågar varför i helvete dom inte ringt mig... SSKsa att Jesper är väldigt upptagen, men att hon skulle be honom ringa. Jag bad henne fråga medans jag var kvar i luren, jag var så arg . Han skulle iaf ringa... Jag tänkte att "jaja".

Men... Han är så jävla bra, när man väl får prata med honom.

Han skulle sätta upp mig på en akuttid för en gastroskopi, den ska ske så snabbt som möjligt. Jag skulle inte tveka att komma in, om jag känner att jag behöver.

Jag ska heller INTE underskatta den inre stress jag känner av inför att börja arbetsträna. Den stressen är INTE bra för mitt magsår, det är snarare förödande, det kan nu utvecklas till ett BLÖDANDE magsår, vilket skulle vara förödande .

Så han tyckte inte att jag skulle arbetsträna om jag hade sådan ångest inför det .

Vi lade på, och jag tänkte att jag kanske får en tid för en gastroskopi om en månad eller så, men döm om min förvåning då en SSK ringer upp efter 10 minuter och säger att den ska ske på torsdag.

• METAMORPHOSIS

Halloj alla

Idag har jag då varit på Ersta sjukhus och gjort en gastroskopi, och mitt magsår är... Håll i er... Läkt .

Men då jag fortfarande kräks och har ont så tog dom tre stycken biopsier i olika delar av buken, för att odla på om det finns bakterier kvar i magen. Får svar på det om tre veckor ... Jag kan ju tycka att dom kan ge mig antibiotika i förebyggande syfte, för om jag har bakterier så är det sådana bakterier som skapar magsår . Verkar ju otroligt dumt om jag ska få tillbaka det.

Fick en ny jacka av min mamma idag, hon tyckte att min jacka var stor som ett tält, vilket den är, men jag tänkte som så att jag köper en ny i september eller så, för köper jag en nu, så lär den vara för stor till jul .

Nu ska jag läsa ikapp :

• METAMORPHOSIS
    Idag har jag varit opererad i 10 månader, och jag har gått ner 56,4 kilo .
  • METAMORPHOSIS
    SilverEmma skrev 2011-01-15 10:39:19 följande:
    Herregud... Det är ju en hel liten människa! . Stort grattis på din tiomånadersdag!
    Ja, det är ju det . Galet! .

Tack .
  • METAMORPHOSIS
    Jenny N skrev 2011-01-15 19:03:52 följande:
    Gud vad du har varit duktig! Grattis!
    Tack .
  • METAMORPHOSIS

Konstaterade just att jag INTE har kräkts en enda gång idag . Fantastiskt!

• METAMORPHOSIS
    Jumbopolly skrev 2011-01-15 21:36:33 följande:

hmm har gått på flyt nu i 4 dagar å första 3 dygnen rasade jag ner 4 kilo direkt.. å vipps idag har jag gått upp 1 kilo av dessa. Vad beror det på??

Har druckit pulverdryckerna benhårt idag och druckit massor med vatten OCH motionerat för jag har varit å badat idag med min familj.

varför blir det så??????

Ska du ha mens?
  • METAMORPHOSIS
    Jumbopolly skrev 2011-01-15 21:59:56 följande:
    skulle haft mens för flera dagar sedan å vet inte riktigt varför den uteblivit, men misstänker att det kan bero på mina cerazette eller att det fortfarande är oregelbundet efter min graviditet..
    Hmm kan det göra att man går upp trotts att man varit supersträng mot sig själv???
    har iof haft känningar i magen (typ mensvärk) men det har jag ju haft av och till i typ 2 veckor nu jue hmm
    Man samlar på sig vätska under/innan mens, man kan gå upp allt mellan 1-3 kilo då. Men det går man ner då mensn är borta .
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)