Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

mrs Vilja skrev 2011-01-20 21:51:35 följande:
    Det är ju för berdrövligt rent ut sagt. Att man för det första skrivet ut med utan att ens ha kollat på dig och att det sen inte "gjorts" något. Fasiken, kräv att bli inlagd tills de fixar detta. Basta.
    Ja, det är verkligen bedrövligt. Jag vet inte hur sjuk jag måste vara för att dom ska ta mig på allvar. Jag låg ju inne sammanlagt 11 dygn på Ersta, fast utspridda i olika omgångar. Sedan låg jag 2 dagar på ett akutsjukhus också.
    SilverEmma skrev 2011-01-20 22:09:18 följande:
    Tycker det är så tråkigt att höra om dig, men jag är glad över att du är så öppen med det här! Det är bra att få höra om den sidan också så att man inte bara hör om hur bra allt blir efter en operation. Det finns så många risker man måste vara medveten om...de flesta (inklusive jag själv) kör ju tänket "det händer andra, inte mig". Men man måste verkligen ta till sig att det KAN hända mig också och är det värt risken?

Men jag hoppas verkligen att det blir ordning med din mage snart! Jag förstår att du är fruktansvärt besviken på hela situationen och att det inte var såhär det skulle bli! Vi är många som tänker på dig!
    Jag har valt att vara öppen om hur jag mår, just för att ni som inte är opererade ska kunna se att det inte alltid är en dans på rosor efteråt, vilket jag naturligtvis trodde att det skulle vara. Just nu rekommenderar jag ingen att göra en GBP, tyvärr.

Tack för dina (och alla andras) tankar Hjärta.
  • METAMORPHOSIS
    MinFamiljj skrev 2011-01-21 09:20:25 följande:
    METAMORPHOSIS varma tankar till dig Hjärta hoppas verkligen att du snart får må bra. Så tråkigt att dom inte tar in dig på observation och får kollat dig ordentligt, för du kan inte gå o må så här.

Kramiz M
    Tack! Kram Hjärta
  • METAMORPHOSIS
    mrs Vilja skrev 2011-01-21 13:27:28 följande:
    Herre guuuuud!
    Fick precis in en inbjudan på posten! Min bästa vän ska gifta sig i slutet på sommaren!!!!!!! Shit jag är så lycklig!!Hjärta

Förstår ni hur kul detta kommer att bli??? Jiiiiihoooo! 

(och jag kommer att vara smoking hot tills dessFlört)
    Vad roligt! Och självklart kommer du att vara en pudding .
  • METAMORPHOSIS

Jag vet inte vad jag ska göra, för dom tycks ju inte ta mig på allvar på Ersta. Ska jag åka in, eller stanna hemma? Jag är rätt övertygad om att jag behöver ett litet dropp.

• METAMORPHOSIS
    mrs Vilja skrev 2011-01-21 13:46:07 följande:
    Hihi!!

Du, jag hade nog åkt till akuten om jag var som du. Tar de inte dig på allvar där du blev op:ad så kanske de gör det någon annan stans? (Men eftersom jag bara varit i sthlm en gång - kanske Ersta är ett sjukhus med akut ets och inte bara för GBP-op)
    Jag vantrivs ju på ett akutsjukhus, det är så himla opersonligt,och personalen är så stressad. Och då jag inte gillar sjukhusmiljö övht så är Ersta bra, då det är så litet...
  • METAMORPHOSIS
    mrs Vilja skrev 2011-01-21 13:52:53 följande:
    Ja, fast ibland får man bara ta sig i kragen och bita ihop. Jag gillar heller inte sjukhus - men hellre bli frisk och kry än att ogilla själva miljön
    Nja... Jag får sådan fruktansvärd ångest på sjukhus, jag vet ärligt talat inte om jag orkar med det nu när jag redan mår så dåligt. Men, har jag inget annat val så gör jag ju det.
  • METAMORPHOSIS

Får jag inte behålla middagen, så åker jag in. Tack för peppning .

• METAMORPHOSIS
    sabinaa skrev 2011-01-21 15:33:03 följande:
    Annars tar du med maten och äter den där. Sen kräker du på golvet och säger till dom att detta händer hela tiden. HJÄLP MIG!!!!!

ÅK IN!
  • METAMORPHOSIS
    MiScHoOo skrev 2011-01-21 16:00:37 följande:
    så ingen chanse för mig som ligger runt 24-25?
    Du är ju NORMALVIKTIG, så nej!
  • METAMORPHOSIS
    SnuttanSnuttan skrev 2011-01-21 16:00:57 följande:
    Det gick KANON på mötet idag!! 

Fantastiskt skönt och den 9 MARS är det min tur att opereras!! 2 dagar innan min födelsedag ;) 

Kunde inte bli bättre och jag behöver bara gå ner 2 kg tills dess (med är rek. att gå ner så mycket som möjligt ändå) Har ju flera veckor på mig men tänker ändå börja nu, på måndag.  Äta lite modifast och nåt mål vanlig, men hälsosam, mat. 

Det kan ju bli så att jag blir inringd också, om det uppstår nåt återbud. Eftersom jag bara har 2 kg ner så är jag först ut på återbudslistan. 

Wiii!!! är Överlycklig! {#emotions_dlg.flower}

GRATTIS!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)