Virriga Vera skrev 2010-09-14 17:17:44 följande:
Så var det tisdag och 1:a dagen på mitt nya liv. Jag sitter hemma i soffan och är trött men så glad och nöjd.
Jag anlände till Kristianstad kl 11.30 lugn som en filbunke tyckte jag, den fasaden rämnade ju ganska snart kan jag tala om. Maken fick inte komma med in på avdelningen så det blev ett hastigt hejdå i dörren sedan var det inskrivning och ett jättefint omhändertagande av en sjuksköterska. Jag bytte om till en "klänning" av modell större och kanylen sattes. 13.30 var jag nere på OP och sedan kommer jag inte ihåg något förrän de väckte mig och sade att de var klara, jag frågade om de hittat något intressant i magen på mig, men det hade de inte sedan somnade jag om. Vaknade till igen när en sköterska tyckte att jag skulle upp och gå, det tyckte inte jag och informerade henne vänligt att jag tyckte hon kunde byta jobb. Somnade om i ca 30 sekunder då sköterskan vänligt men bestämt fick upp mig på fötter. Vid 18.00 tiden så kände jag mig som en människa igen och vid 20.00 var jag hur pigg som helst bara jag slapp resa mig ur sängen för då mådde jag inte speciellt bra.
Idag har det bara varit toppen, mår hur bra som helst och har ätit lite soppa och filmjölk, är bara lite trött.
Så nu är det soffan som gäller i några timmar innan jag skall trilla i säng.
Skönt att hör att allt har gått bra!
Välkommen till andra sidan!
Kram Annicka