Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

sabinaa skrev 2011-01-22 09:29:42 följande:
    Men usch! Skönt att få utskrivet recept. Krya på dig.
    Tack Sabinaa!
  • Annicka
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-22 10:09:21 följande:
    Krya på dig Hjärta.

Jag kräktes innan jag skulle lägga mig för natten, och nu har jag kräkts upp frukosten. ORKAR INTE MER NU!!!
    Tack!

Åk in!

Kram Annicka
  • Annicka
    MinFamiljj skrev 2011-01-22 11:03:47 följande:
    Du måste åka in. Kommer att bli helt uttorkad om du fortsätter...

Snälla gör det för din egen skull Hjärta
    Lattjo skrev 2011-01-22 10:38:50 följande:
    Vad härligt! Grattis!!
    Tackar... jättesköntVa bra att du fick medicin. Krya på sig Hjärta

kramiz M
    Tack M!

Kram Annicka
  • Annicka
    Maddisen80 skrev 2011-01-22 17:39:55 följande:
    hej hur länge har du haft din hosta? jag har haft hosta nu sedan 21 dec ,jag har testat cocilana, mollipect men de är inget som hjälper alls mot min hosta.  usch de var hög sänka du hade var de virus då så de inte var en infektion ?
    Jag har haft min hosta en vecka bara. Vad jobbigt att det inte finns något som biter på din hosta. Någon typ av en bakterie är det i allafall.

Hoppas att du snart hittar något som biter mot din hosta.

Kram Annicka
  • Annicka
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-25 16:12:14 följande:

*FRUSTRERAD* Man blir verkligen INTE tagen på allvar på Ersta. Jag ska försöka få i mig vätska, och så ska min läkare ringa imorgon, sa sköterskan som ringde upp nu.

Jag har inga Helicobacter i magen (magsårsbakterier), men dom fortsätter att odla på biopsierna tydligen, varför visste sköterskan inte.

Kan du inte vända dig till något annat sjukhus som måste ta dig på allvar!

Kram Annicka
  • Annicka
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-28 00:26:14 följande:
    Nu ligger jag inlagd på Ersta. Jag var visst kraftigt uttorkad. No shit... Imorgon ska en massa undersökningar göras.
    Härligt att du kom in till slut och hoppas att dom hittar felet på din mage.

Lycka till!

Kram Annicka
  • Annicka
    Dandie skrev 2011-01-28 07:02:22 följande:
    Idag åker jag hem från Ersta och ser framemot mitt nya hälsosammare liv :)
    Skönt att hör att allt har gått bra och välkommen till andra sidan!

Kram Annicka
  • Annicka
    Zack o Tuvas mamma skrev 2011-01-31 16:53:59 följande:
    YES, jag fixade det! Ligger på uppvaket och väntar på att rullas upp på mitt rum. Nu äntligen börjar mitt nya liv!
    Skönt att höra att allt gick bra och välommen till andra sidan!

Kram Annicka
  • Annicka
    Hera78 skrev 2011-02-02 12:01:16 följande:
    Ligger nu på avdelningen med dropp och väntar på att rullas in på op. Kl 15 är det dags, 3 timmar kvar. Vad 17 skulle man göra utan iphone?!
    Lycka till!

Kram Annicka
  • Annicka
    trollbottom skrev 2011-02-02 17:22:02 följande:
    Då ses vi här på andra sidan då. Jag är inflyttad nu på avdelningen. Operationen har gått bra och jag mår bra. Var inte rädd eller nervös, galet nog. Trodde jag skulle bli hysterisk när jag skulle gå in men det gick jättebra. Tyckte mest bara att det skulle vara skönt att få sova "ostört"
    Skönt att höra att allt gick bra och välommen till andra sidan!

Kram Annicka
  • Annicka
    Mary Jo skrev 2011-02-02 18:43:47 följande:
    Jag,21 februari! Ska du opereras där?
    Var du på Sophiahemmet förra torsdagen den 27/1 runt 15tiden? på bedömmning?
  • Annicka
    Mary Jo skrev 2011-02-02 19:37:47 följande:
    Ja! Jag känner igen dig ju! Visst var det du som vi bytte några ord med?
    Ja det var det och så var det två tjejer till där plus en kille som hade fått sin tid och bedömmning.

Roligt när man känner igen varandra så.

Lycka till nu den 21/2

Kram Annicka
  • Annicka
    Hera78 skrev 2011-02-03 12:47:07 följande:
    Nu är jag över på andra sidan och har äntligen fått komma till avdelningen. Fick spendera natten på uppvak pga platsbrist. Känns skönt att ha det gjort och smärtan är ingenting mot vad jag väntat mig, känns som träningsvärk. Lycka till ni som fått era op-tider!
    Skönt att höra att allt har gått bra och välkommen till andra sidan!

Kram Annicka
  • Annicka
    JohannaL skrev 2011-02-07 12:16:07 följande:
    Har uppdaterat bloggen med bilder, jag har tappat lite mer än 45 kg och är OBS gravid nu i v15 (så magen e svullen. Men vill visa att några av oss tyvärr får extremt mycket häng och hud, så man e lite förbered på det, visserligen försvinner det senare vid en op, men tills dess hänger det där. Har M utan problem i kläder ner till under brösten sen får det va L över magen, Byxor har jag L i över magen men M i låren och benen, så kläderna sitter tyvärr inte alltid å fint nu heller.. Vill inte skrämma, ångrar mig INTE men vill visa hur dte kan va

viirigt.blogspot.com/2011/02/den-nakna-sannin... 
    Grattis till 45kg mindre och grattis till bebisen imagen och du ser fin ut.

Kram Annicka{#emotions_dlg.flower}
  • Annicka
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2011-02-07 12:41:22 följande:
    Shit, vad glad jag är!!! 2 år har denna resa tagit och precis nu fick jag det efterlängtade brevet! Den 7:e mars blir jag opad! :D
    Grattis till optiden!

Lycka till!

Kram Annicka
  • Annicka
    sweety88 skrev 2011-02-12 15:39:49 följande:
    Hallåj, nu är jag med er på "andra" sidan som det så fint sägs Flört
    Kom hem igår efter en sjukhusvistelse, tyvärr var jag en av dom få % som dt går lite sämre för.
    Hamnade på intensiven efter min operation, men allting känns ok just nu och jag ångrar inte mitt val trots min tuffa början. Men tror att dt är viktigt man inte är så naiv, för risken finns för oss alla. Jag trodde tyvärr jag nog var en superhjälte fram tills tisdags kväll. Hoppas allt gått bra för alla andra här inne med allt!!
    Välkommen till andra sidan.

Kram Annicka
  • Annicka
    jessiemelin skrev 2011-02-13 07:57:30 följande:
    hej

jag har uppdaterat mitt bildgalleri. varit opad i 1 år nu och gått ner 32 kg o minskat 1m o 5 cm ..

är nöjd som jag ser ut idag men 3 kg till så ligger ja på 75 kg o det vore toppen. har inte ett minne av att ja ens vägt 75 kg innan i mitt liv... 

har inte haft ngr komplikationer överhuvudtaget under resan ,,, förutom att för 2 helger sen börja jag bli yr.. kollade blodtrycket o de låg på 92/60 brukar ligga på 150/80 innan.. så nu kör jag extra järn sen dess o det funkar,,  e det fler som blivit yra ???  nu ligger trycket på 100/60 ca.

jag önskar att alla som vill göra en gbp får göra en, det här e det bästa ja gjort i hela mitt liv.

var väldigt aktiv på forumet innan o i början av min op men nu går ja bara in o uppdaterar. men man kan alltid räkna med stöd o svar här tack alla.
    Wow vad fin du är!

Kram Annicka
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)