V P E skrev 2010-08-26 22:51:02 följande:
Åååh! Jag har fått det hemskaste sötsuget... vill ha kaka!
Hur har ni andra gjort, ni som inte blivit av med sötsug efter op.
Tar ni en liiten sötsak, eller avstår helt?
Och om ni äter sött: räcker det då med en liten bit, har dumpingen/den pyttelilla magen den effekten att man faktiskt blir nöjd? Jag har ju varit omättlig på sötsaker, hela mitt liv tror jag. 
Läkarna säger ju att man ska kunna äta sötsaker, men numera i små mängder... men jag är så förtvivlat rädd att
fastna i sockerträsket igen...
Jag tycker du ska avstå. Speciellt om du haft ett sånt sockermissbruk innan. Kanske ta tag i det på en annan nivå än bara förlita dig på opn? :)
Jag har inget sockersug direkt, men ätit tårta,choklad, nån lösgodis o så. Choklad kändes på något sätt väldigt ointressant, åt bara en eller två rutor. Tårta har gått bra i en bit på 2-3cm, jag verkar dumpa värst på fet varm mat, tex viss indisk mat som kan vara väldigt fet.
Men jag skulle ju inte få för mig att köpa det bara sådär till mig själv, inte som innan när en bulle gärna följde med hem från affären osv.
 Sen åt jag en liten bit av en kokostopp, och rådumpade direkt, på en bit på typ 2x2cm, helt gräsligt. Så man vet ju aldrig :P
Jag tycker dumpningen är så hemsk så jag vill ju inte behöva uppleva det, och håller mig ifrån sånt i största mån :)
Det jag tycker är svårt dock är att fira! Fira har alltid varit =mat i min värld, gärna söt sådan :P Och nu i dagarna har jag verkligen haft anledning att fira och känner mig inte helt nöjd för jag vet inte hur jag ska fira det på ett "nyttigt" sätt, hur gör ni andra, några tips? :)