Mli79 skrev 2010-09-26 19:40:49 följande:
För min del, och för en del andra som jag vet, så stod det kl 7 på kallelsen, och det gör det för 2-3 andra också. Så jag var andren ut och opades kl 12 ca. Var sådär lagom glad att behöva sitta och vänta i väntrummet i tre timmar De tar in fler på samma tid bara för att inte behöva vänta in nästa patient ifall någon uteblir.. Man får ju lite mediciner där (antibiotika bla) att ta med lite vatten, då borde det ju inte vara några problem att ta dina mediciner då heller? Jag hade förusatt att det räcker med att fråga dem under inskrivningen.
Jag tyckte att det var värst att vara fastade fram till inskrivningen, de sa till mig att blodproverna ska tas fastande. Kul när man hade en tid 15:00 och sen när jag kom dit så var det tydligen inte alls så viktigt det där med fastandet innan...
Tack 

Ja men då räcker det säkert att fråga på inskrivningen hur jag ska göra åtminstone. Det finns varianter av min medicin som jag kanske skulle kunna ta, t.ex. tabletter som smälter under tungan. Eller nässpray. Så är det så att jag absolut inte får ta medicinen och inte får dricka, och inte får op förrän på eftermiddagen så får dom väl skaffa fram sån medicin till mig då... Det löser sig säkert på ett eller annat sätt. 
På min lapp står inget om att jag ska vara fastande till inskrivningen. Har inte fått några provtagningsremisser eller något sånt heller... Så jag antar att dom ändrat det.
lisalove skrev 2010-09-26 19:41:45 följande:
Du kan ju ringa dit och höra vad de säger om din medicin. Lite vatten får man dricka för att svälja ner tabletterna. Man får dricka klara vätskor som vatten upp till 2 timmar innan operationen. 
I min kallelse stod det att jag skulle infinna mig kl 7 opdagen, men dagen innan när jag träffade narkosläkaren blev det ändrat till kl 9. På själva op dagen sa dem att open skulle bli runt 13-14 någon gång, men plötsligt blev en op inställd och jag gick ner vid 10.30.
Tack