Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

lycka till till ni som har opererat er . lycka till med ert nya liv och grattis till alla viktminskningar.

Jag var på överviktsenheten igår ,ssk där tyckte först att jag ska prova ett matschema som jag har fått och har jag inte gått ner till 9 mars då ska hon prata med läkaren om att skicka remiss till magsäckoperation. Nu väger jag 118 kg har gått upp 3 kg

• Maddisen80
    JohannaL skrev 2011-02-05 17:15:39 följande:
    här har ni en till som fått sy ihop slitsarna. Opererades i maj och fick göra slitsarna i december, åkte då in akut med fruktansvärd magsmärta. Bakom tarmarna finns hålrum som kallas magkex, destu snabbare man går ner i vikt e det också större chans att det blir stööre hål i magkexet. Risken är då att tarmarna ramlar in där och fastnar, är alltså inte alls vanlig defination av tarmvred och inte samma behandling eller symptom.

Mina syddes ihop och som några sagt brukar man få höra att man har ondare då, vilket stämmer hade inga problem alls efter min gbp, men nu hade jag fruktansvärt ont och fick knapra morfin som en liten gnu, hade dock en snål doktor och blev bara sjukskriven 1 vecka, att lyfta barnen osv skulle inte heller va några problem.

Har man opererats påm ett sjukhus som inte syr ihop dem, och får ont rekommenderar jag att man söker hjälp om man får kraftig smärta, för hos mig vänta jag lite för länge så jag hade så ont så jag trodde jag skulle cola vippen. 

krsm på er all op och ny op! 
    inte roligt med komplikationer ;&/ men hoppas att du mår bättre nu
  • Maddisen80
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2011-02-05 20:45:51 följande:
    Nu har jag fått en läkartid, woh! Så på tisdag beger jag mig mot Varberg, så får vi se vad dom säger :)

Sen funderar jag lite, har hört några säga att aaalla går minsann upp igen efter en sånhär operation o sådär. Är det nån som har erfarenhet av det? Visst kan jag ta att man går upp några få kilo, men för att gå upp till sin ursprungliga vikt måste väl ändå va svårt om man inte anstränger sig (varför man nu skulle göra det..)?
    De är inte alls många som går upp i vikt av magsäckop,de vanligaste är ju att man gå ner så du behöver inte vara orolig.
  • Maddisen80
    Hera78 skrev 2011-02-06 07:34:14 följande:
    Fick feber igår och ringde Ersta för att rådfråga hur jag skulle göra. Hon rådde mig att åka in och ta blodprov om febern blev värre eller inte lagt sig till idag. Imorse hade jag 37,3 grader så jag avvaktar med att åka in.

Har ont på ett annorlunda sätt idag, känns mer som håll på vänster sida. Jag fick igång magen imorse, det kändes riktigt skönt! Nu sitter jag och försöker få i mig 2 dl yoghurt, det är fan inte lätt att äta när man hela tiden känner sig mätt men jag hoppas att det blir lättare
    Krya på dig, hoppas att de bli bättre,de är ju bra att febern har gått ner
  • Maddisen80
    Selvedina skrev 2011-02-07 12:02:35 följande:
    Hejsvejs!

Nästa ons 16/2 så opas jag på Ersta :D
    men nu börjar jag få lite ångest, narkos och att man inte kan vara med att påverka någonting när man väl ligger där och är sövd.

Så nu behöver jag bara höra att det är fullt normal och att jag inte är den enda som känner/känt så :)

Någon mer som ska opas 16 på Ersta?
    lycka till på operation ,de kommer gå bra ska du se,de har ju gått bra för alla här .
  • Maddisen80
    JohannaL skrev 2011-02-09 10:10:27 följande:
    Gick över efter nån timme, så det va nog en extrem dumpning, haft liknande innan men inte haft så jäkla ont då =(
    Får du samma problem igen får du ringa sjukvården igen ,men de är ju bra att det har gått över nu :)
  • Maddisen80
    Jumbopolly skrev 2011-02-09 06:41:15 följande:
    IDAG är dagen med stort D....
    Skall äta min första Purémåltid idag.... GUD så jag längtar då :P
    Hoppas att de gick bra att äta puremåltiden
  • Maddisen80
    Ginnsy skrev 2011-02-09 17:44:20 följande:
    Idag damp en remiss till bedömmning ner i brevlådan!
    Finns det någon risk för att man INTE skulle bli godkänd?

Fick ett papper med också. Om att jag måste göra lite olika blodprov innan jag ska dit på måndag.
    Men visst kan jag bara gå ner till mitt VC där jag bor?
    Och inte åka till St göran?
    Jag tror nog att du bara kan gå till vc där du bor annars får du ringa st göran och fråga .
  • Maddisen80
    t h o w e skrev 2011-02-09 18:33:46 följande:
    Hej!

Jag har blivit beviljad op!
    Ska på gruppdietistmöte imorgon, men har lite frågor..

Bör man ha med papper och penna och vad är det för måltid man får prova på..?

Ska opas i Norrtälje.

Kram
    Hej  grattis att du har blivit beviljad op skoj :=9
  • Maddisen80
    malina 87 skrev 2011-02-09 18:06:00 följande:
    fick svar från kirurgkliniken idag och det stod att de fattades något så nån komplettering skulle göras. någon som fått så? och vad kan de vara för komplettering? så trist.......
    Hmm tråkigt att de behövs komplettering står de inte vad de är för komplettering ?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)