Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

MinFamiljj skrev 2010-09-28 10:21:25 följande:
    När jag va där för bedömning så sa hon nere på labb att jag kommer att komma dit en gång till för fler prover innför op. Så det säkraste är nog att vara fastande....
    Tja, det är ju ingen större förlust att vara fastande från Modifast så.
    Men jag ska försöka stålsätta mig och ringa och fråga.
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong

Då har man slurpat i sig första Modifasten. Tog choklad, den var helt okej tycker jag. Tror det blir Hallon till lunch

• Lalalong

Ni som mäter lite cm och sånt. Var mäter ni?
    Jag har skrivit upp att jag ska mäta
    Midja
    Mage
    Höft
    Bröst
    Handled
    Vrist
    Hals
    Lår
    Vad

Brukar ni mäta fler ställen?

Jag ställde mig på vågen för en stund sen för att undersöka hur mycket man lägger på sig efter att man stigit upp egentligen. För jag har hört att man alltid ska väga sig direkt på morgonen, innan man börjat samla på sig vätska o.s.v. Vägde 1 kg mindre än i morse. Högst skeptisk
    Tror att vår våg är totalt knäpp, den visar också ungefär 5-6 kg för mycket! Men jag hoppas att jag kan lita på att det går och jämföra vikten på morgnarna med varandra. För det är ju då jag kommer göra mina riktiga vägningar.

• Lalalong
    vänat skrev 2010-09-29 15:11:27 följande:
    Jag brukar mät de ställe du skrivet upp utom halsen i stället har jag mät runt överarmen.
    Ah, just det. Överarmen ska jag ta också! Tack

Det var min morbrors fru som en gång berättade att hon mätt just halsen och när hon gått ner i vikt hade hon varit föundrad över hur många cm som försvann där. Och tänker man på det är det ju rätt logiskt, men det är ändå att man tänker på att det är så många ställen på kroppen som blir förändrade. Inte bara mage, byst och lår. Så jag tyckte det var lite kul att mäta där också för att se.
  • Lalalong
    Mli79 skrev 2010-09-29 15:33:18 följande:
    Jag mäter också halsen och på 30 kg har jag tappat 4 cm där Förutom på de ställena du har skrivit mäter jag också ryggen, precis under brösten.  Ett ställe som jag ångrar att jag inte mätte är själva omfånget. Alltså att be någon mäta i höjd med mitten på överarmarna, runt hela kroppen inkl armar. Då ser man ju verkligen på måttbandet att man blir mindre!
    Ah... smart! Det ska jag nog göra!
    Tack för tipsen {#emotions_dlg.flower}
  • Lalalong
    Mli79 skrev 2010-09-29 15:37:10 följande:

En kompis till mig sa häromdagen att hon tyckte så synd om mig att jag aldrig mer kunde ha en sushi-frossa. Vännen i fråga äter lätt 30 bitar var Jag var tvungen att testa, och 4 bitar var lagom. Hade nog kunnat ta lite mer fisk, det är ju mycket ris.

De senaste veckorna har jag haft en väldigt ojämn viktnedgång. Allt från att stå stilla en vecka till att nästa vecka tappa 1,5 kg, sen ett halvt kg, och sen stilla en vecka till osv.. Väldigt irriterande. Har ni det likadant, och är det beroende på något fel man gör? Äter likadant alla veckor, och motionerar också likadant.

Åh... I love sushi!!
    Det är sånt som kommer vara bra mat efter, för det blir ju mycket billigare Och man kan köpa styckvis och behöver inte slänga massa mat. Det gillas

Det andra har jag tyvärr inget svar på
  • Lalalong

Jag vet att detta varit uppe innan... Men hur var det nu. Under flytet får man tugga sockerfritt tuggummi?

• Lalalong
    Fragile Angel skrev 2010-09-30 21:24:06 följande:
    Ligger inlagd på sjukhuset. Fick åka in med ambulans till sjukhuset. Har gjort en ctgröntgen, får höga doser av morfin. Troligen tarmvtrd.
    Ajaj!
    Krya på dig!!
    Elliz45 skrev 2010-09-30 21:28:12 följande:
    Jag fickinfon att Extra var bäst och typ 3-5 max om dagen
    Tack.
    Sa dom varför Extra var bäst? Vi har Toy hemma... Dom är sockerfria och lockar extremt mycket just nu! . 3-5 om dagen är mycket tycker jag. Skulle bli helt lam i tungan om jag tuggade så mycket tuggummi
  • Lalalong
    lyckligjanuari skrev 2010-09-30 21:41:00 följande:
    Krya på dig! Vad tråkigt att läsa
    Lalalong skrev 2010-09-30 21:08:45 följande:
    Jag vet att detta varit uppe innan... Men hur var det nu. Under flytet får man tugga sockerfritt tuggummi?
    Jag gjorde det gick ner och levern var perfekt enligt operationsläkaren jag tuggade  det sockerfria  jag fick tag i tror inte märket spelar så stor roll
    Tack för svar {#emotions_dlg.flower}

2 flytdagen avklarad. Hungern suger ordentligt i magen... Måste se till att sysselsätta mig hela dagen i morgon....
    Men jag hade i alla fall gått ner 1,3 kg vätska i morse
  • Lalalong

Ny morgon, ny vikt (vet att man inte ska väga sig varje dag... men så här i början på flyt när man tappar som snabbast går det ju inte att låta bli).
    Har tappat 3,4 kg på 2 dagar. Helt sjukt vad mycket extra vätska man går och bär på!

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)