Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Men jag ska försöka stålsätta mig och ringa och fråga.
Då har man slurpat i sig första Modifasten. Tog choklad, den var helt okej tycker jag. Tror det blir Hallon till lunch ![]()
Ni som mäter lite cm och sånt. Var mäter ni?
Jag har skrivit upp att jag ska mäta
Midja
Mage
Höft
Bröst
Handled
Vrist
Hals
Lår
Vad
Brukar ni mäta fler ställen?
Jag ställde mig på vågen för en stund sen för att undersöka hur mycket man lägger på sig efter att man stigit upp egentligen. För jag har hört att man alltid ska väga sig direkt på morgonen, innan man börjat samla på sig vätska o.s.v. Vägde 1 kg mindre än i morse. Högst skeptisk
Tror att vår våg är totalt knäpp, den visar också ungefär 5-6 kg för mycket! Men jag hoppas att jag kan lita på att det går och jämföra vikten på morgnarna med varandra. För det är ju då jag kommer göra mina riktiga vägningar.
En kompis till mig sa häromdagen att hon tyckte så synd om mig att jag aldrig mer kunde ha en sushi-frossa. Vännen i fråga äter lätt 30 bitar var
Jag var tvungen att testa, och 4 bitar var lagom. Hade nog kunnat ta lite mer fisk, det är ju mycket ris.
De senaste veckorna har jag haft en väldigt ojämn viktnedgång. Allt från att stå stilla en vecka till att nästa vecka tappa 1,5 kg, sen ett halvt kg, och sen stilla en vecka till osv.. Väldigt irriterande. Har ni det likadant, och är det beroende på något fel man gör? Äter likadant alla veckor, och motionerar också likadant.
Jag vet att detta varit uppe innan... Men hur var det nu. Under flytet får man tugga sockerfritt tuggummi?

Ny morgon, ny vikt (vet att man inte ska väga sig varje dag... men så här i början på flyt när man tappar som snabbast går det ju inte att låta bli).
Har tappat 3,4 kg på 2 dagar. Helt sjukt vad mycket extra vätska man går och bär på!