Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Hej!  
Jag är på gång att göra en op på ev. Ersta sjukhus. Har tänkt på det länge men det har aldrig blivit av men nu...ska jag .
Bor i Norge så det är mycket planering kring allt, sjukpengar o tider för op.
Hur många härinne har opererat sig på Ersta sjukhus ? Skulle vara kul att höra era åsikter om detta sjukhus.
Har även haft Aleris (sthlm) i tankarna men fick ett mycket bättre bemötande på Ersta.
Har precis nu fyllt i en hälsodeklaration som jag ska skicka till de.Hoppas att jag får svar snabbt om när allt kan ske.
Jag skulle ju helst velat stått i kö men kötiden är så lång att jag vill nu o ite om 1-4 år.
Så då får man bara slanta upp. Mannens dröm om en MC försvann (säger han lite på skämt)
Läser allt (nästan) ni skriver o blir mer o mer berikad på de man vill veta som man inte kan få svar på hos läkaren.
Är det fräckt att fråga hur mycket ni vägde när ni fick/ska göra  operationen? Och hur mycket ni gick ner i början. 
Undrar om det har något sammanhang med hur mycket man väger!?
Spelar egentligen ingen roll men som nån sa i ett annat inlägg : Man är ju fixerad på vikten.
Man har ju hela sitt (läs mitt) liv tänkt på hur man ser ut och kikar med trånande blick in på de smalas avdelning på H&M mm
I onsdags när jag började flyta vägde jag 141.4 kg. Idag väger jag 138 kg. Det ger ett BMI på förskräckliga 51.3 innan flyt. *ryser*.