Inlägg från: Fragile Angel |Visa alla inlägg
  • Fragile Angel

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

vänat skrev 2010-08-10 07:37:06 följande:
    Kanske kan de visa sig senare även om du inte lider nu så kan de komam fram över. Och ofta gör många fel de dricker inte förän de är tötstiga och då har de redan vätske bist och efter en BP operation så är de ännu viktigare att få sig tiull räcklig mängd vätska eftersomäven de passsar kroppen snabbreinte enbart maten som passar snabbre.

Till alla er som mets dricker kaffe eller te kom i håg att de är vätske dirvadeoch de sägs att man ska dricka minst lika mycket vanlgt vatten eller gärna dubbel mängd vatten för vaje kopp mugg te kaffe man dricker.
    Mm, ska tänka på det .
    ¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Fragile Angel
    vänat skrev 2010-08-10 07:44:20 följande:
    Inte menat som någon pekpinne utan ville mest ge en information så jag hoppas ingen tagit illa vid sigNalle
    Det förstod jag .
  • Fragile Angel

När jag stod i hissen på väg till centrum så kände jag mig så snygg, vilket inte har hänt på år och dagar. Jag måste ha utstrålat det också, för på apoteket så fick jag höra att jag blivit så smal, och att jag var så fin. På ICA så säger en tjej som jobbar där att hon sett mig några, eller många gånger, och att hon då tänkt "damn, vad snygg hon har blivit". Inte nog med det, när jag går förbi grillkiosken så springer en man ikapp mig och säger att jag blivit så vacker. Snacka om egoboost. *GLAD*

• Fragile Angel
    flashieangel skrev 2010-08-10 10:52:34 följande:
    Idag är det dagen efter OP för mig, kände mig som en zombie hela dagen igår...däremot har jag vart jättepigg hela natten... Idag är jag mycke piggare men har ganska ont, men de går nog över!!!

De jobbigaste nu är att bara dricka vatten o inget annat...men i morgon ska jag få börja prova på lite yoghurt o funkar de bra får jag åka hem...sååå skönt...

Vad har ni ätit den första tiden hemma o hur ont har ni haft o hur länge??
    Welcome to the other side .

Jag åt Keldas soppor och yoghurt.

Jag hade ont i ett par dagar bara.
  • Fragile Angel
    lyckligjanuari skrev 2010-08-10 11:18:55 följande:
    Härligt att läsa!

Jag känner mig också så glad jag har fått köpa nya byxor på rean för de gamla är  för stora det känns så kul!
    Vad roligt .
    Mli79 skrev 2010-08-10 11:27:30 följande:

Imorgon har jag en timma att slå ihäl inne i Ystad, ska passa på att kolla på lite kläder. Jag trodde faktiskt att jag skulle ha minskat lite i strl nu på dessa 22 kg, men min mage är envetet stor vilket gör att inget sitter snyggt. Innan OP hade jag 52 i byxor, nu 50. Kan ha 48 om det är mjukt, typ leggings. Om det är jeans kan jag knäppa men det blir mkt häng över. Annars ligger övriga kroppen på 46 nu, och innan på 50. Antar att jag får leva med leggings och tunika denna höst och hoppas på att magen hänger med bättre till mellandagsrean
    Förra veckan var jag inne i Malmö på en lekpark, och då kom det en typ 7-årig kille och frågade om jag hade en bebis i magen. Trodde att den tiden var förbi då man fortfarande såg gravid ut, men tydligen icke...

Kram
  • Fragile Angel
    vänat skrev 2010-08-10 11:44:47 följande:
    Härligt!! inte dumt alls
    frökenKAJO skrev 2010-08-10 11:46:45 följande:
    Mli79: Ja, sådana kommentarer är vi nog många som fått. Det kan bli lite pinsamt när det är en vuxen som frågar, men samtidigt förstår man ju att det oftast inte är elakt menat.

Jag får ofta höra att jag har en tjock mage (trots att 25 kilo trillat av), och det från fyraårige sonen som älskar att använda tjockismagen som kudde när vi ligger i soffan. Undrar om han får men för livet nu när jag succesivt kommer att banta bort hans goaste kudde.
    Det får han säkert, haha .
  • Fragile Angel
    1638 skrev 2010-08-10 12:38:02 följande:
    Häromdagen var det en kund i butiken som frågade när bebsien kommer???
    Den kom för 3 år sen, pucko... tänkte jag men jag svarade med ett leende att det inte var någon bebis...
    Och då har jag numera stl 42 i byxor/kjol o tappat 37 kg...  ( 73 kg o 175 lång) lite hud häng finns ju men HALLÅÅÅÅÅÅ, gravid???
    Där blev jag sårad o tog det mycket hårdare än alla år av blickar o frågor om bebismage, övervikt, ork o värk eller icke värk... då var det på någe vis ok men nu... naae jag blev förolämpad o ledsen
    Kram.
    sabina1983 skrev 2010-08-10 14:41:00 följande:
    Gu va roligt allt känns nu =) 2 månader sen ja opa mejj ca 2½ månad sen ja började me flyt.gått ner 23kg sammanlagt..å 76cm runt alla delar ha ja minskat...tycker de ha gått väldigt snabbt men de e väl så de ska vara? =)

FÖRE

IDAG! =)

Ha de gott alla..
    Wow! Vilken skillnad. Du är skitsnygg!
  • Fragile Angel
    littlemisstrouble skrev 2010-08-10 21:05:14 följande:
    Vad gör man först när man får komma på en tid? är det infomöte eller bedömning?
    ringde ju dit remissen är skickad och dom sa att jag skulle få komma i början av september men jag glömde fråga på vad.
    Bedömning tror jag, olika från sjukhus till sjukhus.
  • Fragile Angel
    anuya77 skrev 2010-08-10 22:29:26 följande:
    Har idag fått bekräftelse på att remissen inkommit till ersta.

Hur lång tid tror ni det tar innan man Får komma dit på bedömning nu?
    6 månader ungefär, det är vad dom säger, men det kan ju fortare.
  • Fragile Angel
    Ölandstokan skrev 2010-08-11 12:54:24 följande:
    Okey tack då vet jag, ...vad 17 gör jag om inte ringen vill av då? måste jag klippa den då??
    Du får nog klippa den då, tyvärr.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)