Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Har spenderat en vecka i New York och det kan jag väl säga gått allt annat än bra! :(
Det är verkligen inte konstigt att amerikanarna är så feta för maten är galet fet (och söt! dom är väldigt noga med att märka att allt är fettfritt men socker är det ingen som tänker på), har inte tänkt på det innan på samma sätt när jag varit där men det här var första gången som opad! Jag hade mina tre värsta dumpningar och då tänkte jag ändå på vad jag åt för det mesta. Tur att min vän som var där med mig var väldigt förstående!
Ska bli spännande att se vad vågen tycker om det här imorgon....hua

Hur tänker ni andra kring dåliga vanor? Har ni dåliga vanor även efter opn? "unnar" ni er dåliga saker ibland?
Livet är automatiskt nyttigare för jag kan inte dricka läsk, äta större mängder mat, godis och sötsaker. Men ibland fikar jag med nån kompis och äter en hallongrotta eller jag köper 4-5 lösgodisar (vilket ofta är nästan för många, speciellt om det är choklad). Det är ju helt normalt, eller? Men ändå skäms jag på något vis, jag borde veta bättre jag har fått en chans till ett bättre liv osv.
Men det är väl det enda jag unnar mig, jag dricker ingen alkohol tex. 
I vilken utsträckning gör ni det?

Idag har jag för första gången gått under 70 kilo, känns helt galet bra :D har nu gått ner lite mer än 42kg sen 10/5-10. Måste fixa bilder på det här :D

Motionerade du något speciellt?
 Motionerade du något speciellt?