• Nala

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Annicka skrev 2010-05-04 11:05:58 följande:
    Wow och grattis till 41kg mindre!
    Tack tjejer! Vad söta ni är :)
  • Nala
    vänat skrev 2010-05-04 15:25:31 följande:
    Grattis til dina tappade kg! Du verkar inte ha så mycket til att gå ner. Kanb ju vara en platå som plötsligt går du ner i gen de du annrs kan öra att se till at du äter tillräckligt dricker vätska rör på dig.
    Tack! Jag har ca 12 kg kvar till normalt BMI fast jag skulle gärna gå ner ca 16 kg till, då hamnar jag på mitt personliga viktmål :)

Jag är väldigt dålig på att dricka, har svårt att få i mig vätska så jag borde väl jobba mer på det.....tack för tipset!
  • Nala
    james skrev 2010-05-04 15:59:28 följande:
    Nala: Wowww super pingla du är jätte fin www.chanstillnyttliv.blogg.se
    Tack, vad glad jag blir.... du är inte fel du heller ;) Jag blev grymt avis på dina shortsbilder, assnygga lår!
  • Nala
    monixxx skrev 2010-05-04 21:37:11 följande:
    Men Hallå! Du behöver väl INTE gå ner mer!!!!  Du är ju jättefin!Kram = )
    Tack vad gullig du är :) Jag har fortfarande ett bmi på 29 så jag vill allt gå ner lite till :)

Kram kram
  • Nala
    monixxx skrev 2010-05-04 22:01:27 följande:
    Det kan man verkligen inte se, verkar helt otroligt att du har 29 i BMI, du ser ju såå smal ut!Jag skulle bli överlycklig om jag blev lika fin som du någon gång, längtar dit!Motionerar du mycket?
    Gud vad glad jag blir. Jo, jag är nog sådan som ser ut att väga mindre än vad jag gör kanske. Jag drar fortfarande typ 44/46 på brallor och 42/44 på överdelar så jag är inte jätteliten direkt :)

Du kommer att bli skitsnygg och är det säkert redan nu, tack!

Jag har inte motionerat så mycket, jag går mycket har tränat lite styrketräning på gym men inget jättemycket.....
  • Nala
    AlvaElsaHalmsjö skrev 2010-05-05 14:15:52 följande:
    Hej på er..Har precis tagit mig i kragen och skickat remiss till både Skövde o Sahlgrenska..Fick efter några dagar brev från skövde att de mottagit min remiss och att kötiden för att komma in på bedömning var längre än 6 månader..Det fanns även med en folder om vårdgarantin och ett returbrev man kunde fylla i om man ville uttnyttja valfrihet i vården ( tror jag att det hette).. Hur gör jag nu???Kan man ringa nånstans och kolla om man kommer in på bedömning tidigare??finns det privata sjukhus som tar emot för bedömning och operation??Tar tacksamt emot alla tips ni harvill gärna få en bedömning så fort som möjligt såklart, när man ÄNTLIGEN tagit steget till operation..Kram Helené
    Fundera över om du skulle kunna tänka dig att åka till Stockholm och operera dig, om du kan det så ring Sofiahemmet eller Ersta och kolla om du kan få en tid för bedömning om du får en betalningsförbindelse från ditt landsting. När du har det klart, ring Vårdslussen (för jag antar att du bor i Västra Götaland?) 020-445555 och säg att du vill få en betalningsförbindelse till det sjukhus du har pratat med pga att det är så lång väntetid.

Kram
  • Nala
    Zodic skrev 2010-05-05 13:09:41 följande:
    ah Nala såg att du skrev det senare, men jag hade aldrig trott att du hade 46-48, i mina ögon är du iaf en 40 :)Åh jag börjar bli lite nervös inför operationen nu.. ska opereras nästa tisdag, 10 maj!!Det jag tänker mest på är hur man mår efteråt.. tex en vecka efter, två veckor efter, hur mådde ni då?? När börjar man känna sig "normal" rent fysiskt ?? Jag är lite orolig för det här med lyft och min dotter på 14kg, hon har fortfrande spjälsäng o jag kommer ju inte kunna lyfta upp henne!! kanske är dags för ett sängbyte...
    :) Tack, det var inte illa att se ut som en 40 :) Jag har nog mest 44 på brallor nu, vissa 46 beroende på modell. Överdelar mest 42.....

Lycka till nästa vecka nu!!
  • Nala

Jag har också gått ner relativt sakta och det känns bra, har inte mycket hud över och så...... nu står det helt still och det är lite frustrerande men jag hoppas att det sätter igång igen :)

• Nala
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-07 21:31:36 följande:
     Visste läkaren om detta ? fick du bort fett från levern ? En skum tanke som skagit mig nu den senaste tiden.. kanske nerverna som sätter igång .. men att jag ligger på brittsen och ska sövas ner och blir korsförhörd ...om jag ätit nått annat än nutrilett.. och sen vaknar efter OP och läkaren har inte gjort något förutom att kika in med ett titthål i magen och sätt då att jag ljög.. hem och vänta yttligare 1 år på OP.. hahahah
    Jag flöt inte heller innan operationen, mitt sjukhus har inget flyttvång. Jag åt 800 kcal om dagen i två veckor och gick ner ca 5 kg. Det var absolut inga problem att opererar mig eller några av de andra som opererades på samma sjukhus.

Det kommer att gå jättebra!
  • Nala
    FMEmbla skrev 2010-05-10 14:47:44 följande:
    Mli79: Jag tillhör Västa Götaland och har inte ens en remiss klar än. Jag ska på mitt första besök på vc den sista maj, där jag hoppas han skriver en remiss (kan han förresten neka till att skriva remiss?).Tjocksmock: då tillhör ju vi samma landsting, det var alltså inget problem för dig att få i Sthlm trots att du tillhör VG?Det var ju väldigt snabbt marcherat ja.. Jag förstår inte alla som får vänta i flera år på sin op, utnyttjar de inte vårdgarantin då eller?
    Jag tillhör också Västra Götaland, för mig tog det ca 4½ månad från remissvar tills operation, då var det sommarstängt en månad av dem. Opererades på Sofiahemmet
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)