Inlägg från: FamilyFamily |Visa alla inlägg
  • FamilyFamily

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

bolla75 skrev 2010-06-01 11:14:40 följande:
    Idag har jag varit till min husläkare och pratat om min övervikt. Han skickade remiss till Ersta, får se hur det går nu...Lycka till alla som snart ska op:as!!
    Grattis till ett steg till ett nytt liv
  • FamilyFamily
    Bellevue skrev 2010-06-01 12:03:01 följande:
    Har pratat med skönvikt nu. Min läkare bifogade medicinklinikens önskan om att jag skulle prioriteras pga förstadie till diabetes men läkaren på skönvikt sa nej till det.Intressant att dom inte vill spara pengar åt landstinget...Det ska vara en fylleriövning på väg hem till mig iaf som ska skickas tillbaka men jag har inte sett röken av den
    Men gud så frustrerande....
  • FamilyFamily
    MissHellen skrev 2010-06-01 12:43:59 följande:
    I Onsdag var jag äntligen på mitt bedömningsmöte! Och hur gick de? Ja, jag vet egentligen inte haha! En sköterska (en manlig, MYCKET trevlig!) vägde mej och mätt runt mage och höfter. Sedan kom läkaren, supertrevlig! Läste min remiss från VC läkaren, fråga om jag ville vara med i nån undersökning (men kunde inte, då jag har horminspiral) och sedan fick jag ett häfte om operationen. Skulle bli kallad till "viktmöten" (1-3 st, han visste inte riktigt då dom håller på att göra om) med dietist, psykolog och läkare. Blir jag godkänd av dom och jag fortfarande vill, så får jag operationen. Men, jag har alltså egentligen inte blivit godkänd än? Nån mer som har varit med om de?
    jag fick visa att jag hade mål att gå ner i vikt, så jag skulle gå ner x antal kg, sen fick jag komm tillbaka, blev då godkänd efter frågan om jag fortfarande ville.

Lät som en avancerad väg att gå tycker jag, tror nog man funderat klart när man tagit sigiväg till vc ......
  • FamilyFamily

ingen som vet var hedde tagit vägen?

• FamilyFamily
    MuSiCLoVeR skrev 2010-06-03 21:44:09 följande:

Glad sommar till alla Solig

Har en fråga till er...Är ju opererad med GBP sen Okt förra året...Vad har ni valt för preventivmedel?
    Själv var jag hos min gyn läkare idag och fick en p-spruta...någon som har valt något annat nu efter op?

Kul att se dig igen. Det var läääääääääääängesen...
  • FamilyFamily
    MuSiCLoVeR skrev 2010-06-07 10:36:44 följande:
    FamilyFamilly

Kan tyvärr inte svara på din gästboks inlägg innan du bjuder in mig till din sida
    Klart
  • FamilyFamily
    Zodic skrev 2010-06-09 20:40:59 följande:
    ni som varit opade längre, kan ni dricka bubbelvatten nu, om ni inte kunde det direkt efter opn?
    Nej jag kan fortfarande inte dricka något med kolsyra. Det är snart 4 år sen jag opades
  • FamilyFamily
    patz skrev 2010-06-15 14:46:01 följande:
    Hej någon som vet vart bmi gränsen går om man bor i Västragötalands regionen. Har en remiss och ett bmi då på 36,7. Nu ligger den på 38 i Bmi. Men då fick jag tillbaka den från salgrenska att jag hade för lågt bmi. Dom andra länen i sverige har ju 35.
    Tror sahlgrenska har 40 men i spec fall 35
  • FamilyFamily

ville bara informera att jag åter har akutopereras för tarmvred denna gång var det nära att det skulle gå riktigt illa då jag väntade för länge innan jag åkte in akut. operationen tog 8 timmar.

från det jag anmälde mig på sahlgrenska till jag låg på operationsbordet tog det bara 2 timmar, så väldigt akut.

nu har jag så jävla ont och är heeeeeeeeeeeeelt slut. sjukskriven i 1 månad.....

• FamilyFamily
    Davidoff1975 skrev 2010-08-19 22:41:02 följande:
    krya på dig
    tack så mycket för omtanken
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)