Inlägg från: mrsErik |Visa alla inlägg
  • mrsErik

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

kaylaSTHLM skrev 2010-05-16 08:01:48 följande:
    HEJ HOPP OCH GODMORGON .. SJUKTANKE De senaste dagarna efter OP har jag haft en sååån skum ide / tanke .. Att jag inte allt har Op mig på riktigt utan att läkarna har snittat lite hål och blåst upp mig med gas och sen sagt att allt gick bra men att jag i själva verket inte alls gjort en GBP utan att jag bara ska tro det. mer bara för det mentala.. att jag ska tro och därför blockeras min hjärna att äta mer och känner mig mätt.. hahah jag vet såååååå dumt men kan inte sluta tänka på de och drömde om det i natt. typ en studie som jag signerade och godkännde men glömde att läsa det finstilta..
    har tänkt så tusentalsgånger jag med
    men när jag äter fel blir jag väckt brutalt hehe
  • mrsErik
    Ölandstokan skrev 2010-05-23 04:52:21 följande:
    Hej alla Sitter på jobbet nu och fikar på en banan och det går ju ganska fort att äta upp den, nu till frågan, Efter att man är opererad och ska äta en banan ska man då äta den oxå i ca 20-30 min som med de andra måltiderna?? och gäller även det tex modifast om man skulle ha med sig en sådan ifall, ska den oxå njutas i 30 min??
    jag äter en banan på ca 7 min
  • mrsErik

nu stå jag still :( har inte gått ner något på 2 v.  Läkaren säger att det är för att jag återbygger muskler jag har tappat under den första viktminskningsperioden, riktigt irriterande

• mrsErik
    kaylaSTHLM skrev 2010-05-23 20:20:16 följande:
    När gjorde du din GBP ?
    26 mars, för mig tog den inte bort hungern utan jag blir fortfarande superhungrig emellan måltiderna tyvärr
  • mrsErik
    ChokladMoshin skrev 2010-05-30 09:54:41 följande:
    Jag har snart varit opad i 6 veckor och jag är fotrtf. trött, känner mig pigg oh så men så fort jag ska göra ngt så blir jag trött fort.
    samma här, inga muskler och ingen kondis
  • mrsErik
    Malleballebuse skrev 2010-06-11 01:25:35 följande:

Att jag har gått ner så pass lite i vikt var inte alls onormalt och hon och läkaren har redan tidigare förklarat för mig att jag antagligen inte kommer att gå ner så snabbt i vikt utan får kanske räkna med 0,5-1kg i veckan.
    Det för att jag inte har så mycket övervikt och för att min kropp älskar att hålla kvar allt fett och inte släpper iväg ett gram mer än den måste.

nästan exakt samma svar som jag fick, men ett stoooort plus med att gå ner så långsamt är att min hud verkligen hinner med 

har varit opad sedan 25 mars och har gått ner 17 kg
  • mrsErik
    snart 4 skrev 2010-06-13 10:57:27 följande:
    ledsen ledsen ledsen.... går inte ner,, stog still i tre veckor,, sedan slutade jag äta kolhydrater i en vecka gick ner ett kg,, började äta vanligt står still igen :( går promenader varje dag... men inget gjorde min op 10 mars...
    förstår att du är ledsen men var inte orolig, det är helt normalt. Jag antar att du har gått ner en hel del efter op och då har du tappat massa muskler som kroppen nu bygger upp igen, i synnerhet när du promenerar varje dag som du skriver. Min läkare sa att jag tom kunde gå upp något kilo och att jag får räkna med att stå still några månader. Men DET KOMMER gå ner fortsättningsvis. Jag skulle räkna med att vara normalviktig efter 1,5 år ungefär.
    Jag opades 25 mars, eller 26-e, blandar ihop datumen  men det spelar mindre roll haha

mäter du dig?
  • mrsErik
    L i n n skrev 2010-06-12 17:21:35 följande:
    Har lagt ut lite före-bilder på bloggen.

Titta gärna om ni vill se, skiljer nog ca. 40 kg.

viktigalinn.blogg.se
    du är jättefin!!!!
  • mrsErik
    snart 4 skrev 2010-06-13 19:13:50 följande:
    ja jag mäter mig men inget har hänt:( månader? har hört att man kan stå still en vecka bara....
    kropper håller hårt i dess älskade fläsk, men till slut förlorar den matchen! 
  • mrsErik

kan rekommendera 7 elevens youghurtglass, såååååå gooooood!  no dumping heller! 

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)