anli00 skrev 2011-01-13 17:24:27 följande:
Lite nyfiken. Men tänkte höra om d är nån som skickat in en egenremiss o hur lång tid tog d innan ni fick når svar? Dkickade in min nu i början på den här så räknar iofs inte med att få nåt svar än på ett tag
Jag skickade in min egenremiss den 23 augusti 2010. Skickade runt till dom flesta i sverige här som gjorde gbp med titthål.
Fick svar rätt snabbt, redan 1 vecka efter jag skickat. Men till Landskrona så skulle jag fylla i en hälsodeklaration.
Jag visste även att där va ett infomöte som skulle hållas i Värnamo (dit jag tillhör då jag bor i Jkpg) den 16 sept.
Ringde ner till Värnamo och frågade om dom fått min remiss och det hade dom mm.
Så jag frågade om dom hade plats till den 16 sept men det va fullt sa hon. Eftersom dom har sammarbete med Sophiahemmet i Stockholm och att det va sån rullians och att det va stor efterfrågan så skulle det bli ett infomöte till i oktober och när man väl va på mötet så fick man en op datum och det kunde gå snabbt! YEY!
En vän till mig hade redan opats där och hade börjat flyta innan och hon fick därmed en tid en vecka efter infomötet!
Jag blev iaf kallad trots allt till infomötet den 16 september och då hade jag börjat flyta och hade redan gått ner 8 kilo... fick op datum den 6 oktober och behöver jag berätta att jag va ÖVERLYCKLIG!!
Så edt gick inte ens 1½ månad från det jag skickade egenremissen till det att jag opererades! YEY!
Så det kan gå undan! Sen hade jag turen att bo i rätt län tror jag!! Så jag åkte upp till stockholm ju! Värsta bussresan någonsin medans det ändå va sååååååååå värt det!!
Så lycka till och ligg på dom och terra dom!