Inlägg från: METAMORPHOSIS |Visa alla inlägg
  • METAMORPHOSIS

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Jag är normalviktig idag, lider inte längre av fetma eller övervikt. Så jävla glad .

• METAMORPHOSIS
    PetraD skrev 2010-12-10 11:15:59 följande:
    hur många mål/dag äter ni? hur stora portioner? hur länge sen är det eran op?
    hur gör ni (delar upp) drickandet (hur det nu lät då.. ) för att få i er rätt mängs vätska
    legat stilla i vikt lääänge och tror kan bero på att ätit för dåligt/sällan
    tänkte nu försöka med att äta iallafall 6ggr/dag (jämnt uppdelat), men nyfiken hur andra gör
    är också väldigt dålig på att få i mig rätt mängd vätska
    också tips gärna på hur/vad ni äter vid varje mål
    Jag får i mig högt 6 mål per dag, men oftast bara 5. Jag kan max äta1 dl mat sammanlagt, eller max 1 knäckemacka. Opererades för 9 månader sedan.

Jag dricker ngn timme efter maten, och på tok för lite per dag.
  • METAMORPHOSIS
    Idag är det 9 månader sedan jag opererades, och jag är normalviktig, och har gått ner 48,4 kilo .
  • METAMORPHOSIS
    typiskt83 skrev 2010-12-14 21:23:09 följande:

Är ny här. Ska på infoträff på Ersta 12 januari, möte med dietist 14 januari och sen ska jag träffa läkare den 18. Är så spänd!! Kommer jag blir godkänd? Hur länge får man vänta på operation i då fall..? Någon som vet?

Efter godkännande så fick jag vänta en månad. Opererade mig i mars detta år på Ersta.
  • METAMORPHOSIS
    Som jag har letat och letat, nu har jag äntligen hittat den. Tänkte dela med mig av vad jag skrev i min egenremiss.

Önskemål om Gastric bypass-operation.

Hej!

Mitt namn är xxx, jag bor i xxx, och är 36 år. Jag har sedan barndomen alltid haft problem med övervikt, vilken blev dramatiskt högre efter 25-årsåldern. Idag väger jag xxx kg, och är 156 cm lång. Jag har ett BMI på xxx. Jag har som mest vägt xxx kilo (augusti 2009).

Jag har vid några tillfällen tappat i vikt, bl.a. då jag har tagit hjälp av Viktväktarna, tappade då runt 10 kg, men gick upp det snabbt igen. Via Aftonbladets viktklubb.se tappade jag cirka 5 kg, även dessa gick jag upp igen. Jag har även provat Nutrilett, och tappade cirka 15 kilo, men gick även då upp alla tappade kilon, plus lite extra. Har prövat LCHF, där tappade jag runt 5 kilo, men gick upp även dem igen.

Jag har fött ett barn (2003), med kejsarsnitt (pga. sätesbjudning). Under graviditeten gick jag upp 30 kilo, efter förlossningen gick jag ned 20 kilo (till xxx), men har därefter gått upp cirka 35 kilo.

Förutom förkylningsastma har jag inga andra fysiska sjukdomar, astman har dock blivit bättre i och med att jag slutade röka augusti- 2009.

Jag äter dock antidepressiv medicin sedan ett par år tillbaka i och med en depression till följd av sexuella övergrepp i 9-årsåldern. Om min medicinering är ett hinder är jag inställd på att sluta medicinera, äter Efexor för depressionen, utöver det äter jag Lyrica och Theralen för att kunna sova, dock inga bensodiazepin-preparat.

Det finns anlag för fetma i släkten, både på mammas, och pappas sida, till det finns diabetes typ 2 kopplat. Inga anlag för blodproppar finns, men väl för högt blodtryck. Jag har dock inte drabbats av varken diabetes eller högt blodtryck (än).

För något år sedan fick jag väldigt ont i ryggen, i svanken, när jag stod upp för länge, och när jag promenerade. Värken som jag direkt kopplar till min enorma övervikt, lider jag av ständigt. I och med det kan jag inte motionera, ej heller gå långa sträckor, jag klarar av att gå ungefär 150 meter, sedan tar det stopp, då känns det som om ryggen ska gå ”mitt itu”.

Jag tror, eller jag vet, att fördelarna med en GBP-operation kommer att vara till min fördel, mest fysiskt, men även psykiskt.

Jag kan ta återbudstider med väldigt kort varsel, behöver bara max 2,5-3 timmar på mig.

Med vänlig hälsning
    /xxx (Personnummer)

Adress

Telenr

• METAMORPHOSIS
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-14 23:47:56 följande:
    Som jag har letat och letat, nu har jag äntligen hittat den. Tänkte dela med mig av vad jag skrev i min egenremiss.

Önskemål om Gastric bypass-operation.

Hej!

Mitt namn är xxx, jag bor i xxx, och är 36 år. Jag har sedan barndomen alltid haft problem med övervikt, vilken blev dramatiskt högre efter 25-årsåldern. Idag väger jag xxx kg, och är 156 cm lång. Jag har ett BMI på xxx. Jag har som mest vägt xxx kilo (augusti 2009).

Jag har vid några tillfällen tappat i vikt, bl.a. då jag har tagit hjälp av Viktväktarna, tappade då runt 10 kg, men gick upp det snabbt igen. Via Aftonbladets viktklubb.se tappade jag cirka 5 kg, även dessa gick jag upp igen. Jag har även provat Nutrilett, och tappade cirka 15 kilo, men gick även då upp alla tappade kilon, plus lite extra. Har prövat LCHF, där tappade jag runt 5 kilo, men gick upp även dem igen.

Jag har fött ett barn (2003), med kejsarsnitt (pga. sätesbjudning). Under graviditeten gick jag upp 30 kilo, efter förlossningen gick jag ned 20 kilo (till xxx), men har därefter gått upp cirka 35 kilo.

Förutom förkylningsastma har jag inga andra fysiska sjukdomar, astman har dock blivit bättre i och med att jag slutade röka augusti- 2009.

Jag äter dock antidepressiv medicin sedan ett par år tillbaka i och med en depression till följd av sexuella övergrepp i 9-årsåldern. Om min medicinering är ett hinder är jag inställd på att sluta medicinera, äter Efexor för depressionen, utöver det äter jag Lyrica och Theralen för att kunna sova, dock inga bensodiazepin-preparat.

Det finns anlag för fetma i släkten, både på mammas, och pappas sida, till det finns diabetes typ 2 kopplat. Inga anlag för blodproppar finns, men väl för högt blodtryck. Jag har dock inte drabbats av varken diabetes eller högt blodtryck (än).

För något år sedan fick jag väldigt ont i ryggen, i svanken, när jag stod upp för länge, och när jag promenerade. Värken som jag direkt kopplar till min enorma övervikt, lider jag av ständigt. I och med det kan jag inte motionera, ej heller gå långa sträckor, jag klarar av att gå ungefär 150 meter, sedan tar det stopp, då känns det som om ryggen ska gå ”mitt itu”.

Jag tror, eller jag vet, att fördelarna med en GBP-operation kommer att vara till min fördel, mest fysiskt, men även psykiskt.

Jag kan ta återbudstider med väldigt kort varsel, behöver bara max 2,5-3 timmar på mig.

Med vänlig hälsning
    /xxx (Personnummer)

Adress

Telenr

Det fanns radbrytningar INNAN jag postade inlägget Obestämd
  • METAMORPHOSIS
    sabina1983 skrev 2010-12-15 10:43:26 följande:
    Hejsan. Nu ha ett halvår gått ha ca 5kg kvar till ja vill gå ner men e relativt nöjd =) från start vägde ja 108.9kg ida 72.4kg så ha gått ner 36.5kg =D känns kanon..ville bara dela me min glädje..

Här är en före å efter bild

Wow. Du är jättefin .
  • METAMORPHOSIS
    Lalalong skrev 2010-12-15 12:43:40 följande:
    Idag har jag tagit -20 kg bilder. Har ju lång väg kvar, men kul att se att det ger resultat!!

För fler bilder gå in på
    edeslatt.blogspot.com

Om du klarar av att se, och har intresse av att se bilder i underkläder och utan kläder (för att se häng o.s.v. kanske..) så inboxa din e-postadress till mig så bjuder jag in dig till min hemliga blogg. 
    Jag måste säga att min mage hänger mindre nu än vad den gjorde innan... Men det kanske är en övergångsfas nu när det första fettet försvinner, sen när det blir mer så börjar det nog hänga igen skulle jag tro. 

Wow. Du är jättefin .
  • METAMORPHOSIS
    Philippa skrev 2010-12-15 14:03:44 följande:
    Jag har bara hört och läst en massa negativt om FK, men idag hände något kanon!

Jag är sjukskriven 1 månad efter min GBP-operation  och jag skickade in alla papper i måndags.... idag ringde en handläggare från FK för att ställa några kompletterande frågor och sa att hon skulle göra en utbetalning redan på fredag

Vilken överraskning! Jag trodde det var minst 30 dagars handläggningstid
    Wow. Ibland imponerar dom... Härligt!
  • METAMORPHOSIS
    Carro777 skrev 2010-12-15 14:15:23 följande:
    Hej!!!
    Jag har fått Op den 12 januari i Lindesberg... Började med flytande idag. Är sååå glad!!
    Grattis .
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)