Inlägg från: malina 87 |Visa alla inlägg
  • malina 87

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Maddisen80 skrev 2011-01-31 17:31:12 följande:
    Jag längtar tills på fredag då ska jag till överviktsenheten och då får jag svar på om deras läkare kan skicka remiss ang magsäckoperation
    hoppas läkaren skickar remiss,  har du väntat länge?
  • malina 87
    Maddisen80 skrev 2011-01-31 17:40:13 följande:
    jag har försökt bett min familjeläkare skicka remiss men så tycker inte han att jag är tillräckligt tjock fast jag är 1,67 väger 115 sen en annan läkare på samma vc sa att man ska ha varit överviktig i 5 år ;( jag går på överviktsenheten så ska fråga deras läkare vad  dem säger ,för mätte midjan i torsdags med har 140 cm i midjan
    jag va till min läkare på vc för 1 vecka sedan och han skulle skicka remiss, han sa att han trodde de va de bästa för mig. fick komma tillbaka på onsdag morgon och ta fasteprover som skulle skickas med remissen. vi väger ungefär lika mkt. jag är 168.5 cm och vägde där på vc 110.
  • malina 87
    Mary Jo skrev 2011-01-31 17:54:50 följande:
    Idag har jag börjat flyta.. Känner mig ju inte mätt direkt men jag kämpar på! Får tänka positivt,att det kommer någonting jättejättebra efter det här!
    åhh kämpa på, du klarar det lätt ska du se....som du säger så kommer det något bra i slutändan
  • malina 87
    Mary Jo skrev 2011-01-31 19:00:18 följande:
    Tack! Känns som att man behöver peppning ;)
    vilken dag har du op?
  • malina 87

hur lng tid brukar det ta från det att remissen är skickad från vc tills man får komma på något info möte? eller vad det är man gör först

• malina 87
    SilverEmma skrev 2011-02-07 19:27:11 följande:
    Det är så olika, helt beroende på var du bor och om du gör något åt din remiss eller bara låter den vara där den är. Normalt är nog allt från 3 månader till 2 år.
    alltså menar du att åberopa remissen eller vas det heter?
  • malina 87

hur går man till väga då? tror mitt landsting har något samarbete med nå privatsjukhus i sstockholm

• malina 87
    SilverEmma skrev 2011-02-07 20:05:33 följande:
    Är det sophiahemmet så tror jag att de har galet korta väntetider just nu! Ring numret som står på din remissbekräftelse och fråga! Annars är det många som tipsar om vårdslussen, kanske värt att testa?
    jag ska ringa och fråga i morgon =)
  • malina 87

fick svar från kirurgkliniken idag och det stod att de fattades något så nån komplettering skulle göras. någon som fått så? och vad kan de vara för komplettering? så trist.......

• malina 87
    malina 87 skrev 2011-02-09 18:06:00 följande:
    fick svar från kirurgkliniken idag och det stod att de fattades något så nån komplettering skulle göras. någon som fått så? och vad kan de vara för komplettering? så trist.......
    ingen som vet?
  • malina 87
    Maddisen80 skrev 2011-02-10 17:57:26 följande:
    Hmm tråkigt att de behövs komplettering står de inte vad de är för komplettering ?
    pratade med vc idag, de va bara något läkaren glömt att skicka med, inga mer prover skulle behöva göras...
  • malina 87
    Ariana3 skrev 2011-02-10 19:16:43 följande:
    Det känns spännande. Jag har tagit första steget till en förändring i mitt liv. Nu när jag har släppt fram tanken till handling inser jag att den alltid funnits ganska stark där bakom men på nått sätt har jag inte sett mina problem som speciellt svåra eller allvarliga, det är andra som har det värre. men en dag trillade polletten ner och jag insåg att jag inte klarar det här. Det är svårt att erkänna eftersom jag alltid trott att jag ska klara det men så kom tanken att ifall jag verkligen trodde jag skulle klara det - varför hade jag inte gjort det tidigare då?
    Det känns lite som att ge upp på min tro på mig själv men det känns bra efter att ha läst här på tråden och på andra sidor, jag inser att det här är för mig. Jag blir otroligt inspirerad av att läsa om er och hoppas att jag snart också ska vara där.
    Tyvärr vet jag att där jag bor är det ca 2 års väntetid men en bekant jag har åberopade vårdgarantin, blev hänvisad till Ersta, och vips tog det ca 6 månader från träffen där till operationsdatum.
    jag kommer följa denna tråd med stort intresse och återkommer när jag vet mer om hur det går för mig själv...
    får man fråga vart du bor? min läkare skickade remiss nyligen
  • malina 87
    Maddisen80 skrev 2011-02-10 20:27:41 följande:
    Hej okis vad bra att du fick reda på vad de var
    ja så nu hoppas jag på att han har skickat den idag och att allt går som de ska
  • malina 87
    Maddisen80 skrev 2011-02-10 20:31:08 följande:
    Jag håller tummarna att de går bra
    hur går det för dig då?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)