Inlägg från: Philippa
            |

- 

- 

Okay.. men vet du om det håller i sig hela flytperioden och om man kan göra något åt det?frökenKAJO skrev 2010-09-29 08:30:58 följande: Okay.. men vet du om det håller i sig hela flytperioden och om man kan göra något åt det?frökenKAJO skrev 2010-09-29 08:30:58 följande:Ketos är ett metaboliskt tillstånd som uppstår när levern i stor omfattning frisätter ketonkroppar i blodet. Triglycerider (fett) bryts ned till fettsyror och dessa omvandlas i sin tur till ketonkroppar av levern. Ketos inträder vid fasta och kan leda till en doft av aceton. 

- 

Vilka komplikationer har du? (nyfiken)FamilyFamily skrev 2010-09-29 09:48:21 följande:vem opererar dig?Själv är jag opad i varberg men pga komplikationer går jag nu på sahlgrenska på kontroller varje månad. Vilka komplikationer har du? (nyfiken)FamilyFamily skrev 2010-09-29 09:48:21 följande:vem opererar dig?Själv är jag opad i varberg men pga komplikationer går jag nu på sahlgrenska på kontroller varje månad.
- 

Ja, så är det ju......kan jag alltså strunta i Modifast och Nutrilett som jag KRÄKS på?V P E skrev 2010-10-03 21:59:40 följande:men ingen kan ju kolla vilken sort man flyter på Ja, så är det ju......kan jag alltså strunta i Modifast och Nutrilett som jag KRÄKS på?V P E skrev 2010-10-03 21:59:40 följande:men ingen kan ju kolla vilken sort man flyter på 
- 

Oj, vet dom vad det beror på? är det pga op? Hur länge sedan är det du opades?Fragile Angel skrev 2010-10-13 06:29:18 följande:Jag har det största magsår dom någonsin har sett. Vidare så har magsårsbakteriern spridit sig till hela magen. Får nu två olika sorters antibiotika, magsårsmedicin, samt smärtstillande. Får bara inta flytande föda, ett tag framöver. Ligger fortfarande inlagd, vet ej när jag får åka hem. Oj, vet dom vad det beror på? är det pga op? Hur länge sedan är det du opades?Fragile Angel skrev 2010-10-13 06:29:18 följande:Jag har det största magsår dom någonsin har sett. Vidare så har magsårsbakteriern spridit sig till hela magen. Får nu två olika sorters antibiotika, magsårsmedicin, samt smärtstillande. Får bara inta flytande föda, ett tag framöver. Ligger fortfarande inlagd, vet ej när jag får åka hem.

Krya på dig!!!
- 

I Sundsvall bli man sjukskriven 6-8 veckor oavsett vad man har för jobb..... 
- 

För mig (Sundsvall) Har det hittills tagit 1 år och 8 månader... jag är lovad op i dec/jan och i jan är det två år sedan remissen.Hoppfull längtan skrev 2010-10-20 10:34:41 följande:hur lång tid har det tagit för er från remiss från vårdcentral till op? För mig (Sundsvall) Har det hittills tagit 1 år och 8 månader... jag är lovad op i dec/jan och i jan är det två år sedan remissen.Hoppfull längtan skrev 2010-10-20 10:34:41 följande:hur lång tid har det tagit för er från remiss från vårdcentral till op?
- 

Min man ska gör all matlagning under mina flytveckor och jag går då ut och går en promenad....Lattjo skrev 2010-10-21 09:45:11 följande:Hur klarar man av flytet när man samtidigt måste göra mat till resten av familjen? Jag har nojjat som sjutton över det där :) Går det fort att få operationen så kommer sambon vara hemma och vara pappaledig då och då får ju han laga maten men annars är det jobbigare... Hur ska man klara det? Jaja, det går väl men det är såna här knasiga funderingar jag sitter med nu, helst vill jag ha operationen NU men jag gissar att jag måste vänta på att läkaren tycker att det är dags... :) Min man ska gör all matlagning under mina flytveckor och jag går då ut och går en promenad....Lattjo skrev 2010-10-21 09:45:11 följande:Hur klarar man av flytet när man samtidigt måste göra mat till resten av familjen? Jag har nojjat som sjutton över det där :) Går det fort att få operationen så kommer sambon vara hemma och vara pappaledig då och då får ju han laga maten men annars är det jobbigare... Hur ska man klara det? Jaja, det går väl men det är såna här knasiga funderingar jag sitter med nu, helst vill jag ha operationen NU men jag gissar att jag måste vänta på att läkaren tycker att det är dags... :)
- 

Landstinget/Kirurgen i Västernorrland tar inte emot egna remisser.....BohusM skrev 2010-10-27 10:27:20 följande:Hej Lolalee. Landstinget/Kirurgen i Västernorrland tar inte emot egna remisser.....BohusM skrev 2010-10-27 10:27:20 följande:Hej Lolalee.

Min dotter skickade in en egenremiss och fick operationen genom landstinget,

Hon sa att det är viktigt att remissen inte blir för lång och masstig (skall ju orka läsa den :) ) och att du får med dom viktigaste punkterna. Även vad du gjort för att försöka gå ner i vikt tidigare, typ i punktform.

För övrigt så får du ju ta med Namn, pers nr: vikt + längd, hur länge du varit överviktig och ev. medicinska problem.

Jag tror att hon skickade in den till sjukhusets kirurgiska avd. på sjukhuset som hon tillhör. Utställd till "Överläkaren på Kirurgen"

Tidsmässigt tror jag inte det spelar någon roll om den går via VC eller om det är egenremiss.

Du skall absolut skicka den med vanligt brev.

Min dotter opererades i oktober 2008 och har gått ner 40 kg... 

Lycka till 
- 

Ris sväller i magen, men det gör inte potatis..... kan bero på det...Lajsa82 skrev 2010-10-29 14:59:37 följande:JL86: Välkommen till andra sidan! Ris sväller i magen, men det gör inte potatis..... kan bero på det...Lajsa82 skrev 2010-10-29 14:59:37 följande:JL86: Välkommen till andra sidan!

Jag har en undran, jag skall nu under purée perioden undvika ris pasta osv, får ju bara äta potatis i alla former, e så himla trött på potatis, skall göra korvstroganoff med ris idag, vad gör det för skillnad på att äta lite ris idag som jag får lov att äta om två veckor?? Någon som vet?
 Idag har jag tappat 10 kilo inklusive flytperioden, känns bra! några hekto till och jag är nere på tvåsiffrigt, det skall firas med nya naglar