Inlägg från: Philippa |Visa alla inlägg
  • Philippa

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Ojojoj, vad nervös jag är nu...

Jag har fått optid; den 23 november ska jag opas..... i Sundsvall
  • Philippa
    MIJV skrev 2010-10-30 23:24:02 följande:
    Grattis vad roligt! Lycka till!
    Tack!

Jag var på ett läkarbesök förra veckan och då sa den läkaren att alla som har BMI äver 40 låg i riskzonen för säsongsinfluensan och rekomenderade mig att ta den eftersom jag har BMI över 40 samt ska opas snart...

Så jag tog den samma dag:...

Fler som ska ta det vaccinet?
  • Philippa
    MissHellen skrev 2010-10-31 14:54:00 följande:
    Grattis! Nu längtar jag ännu mer (jag ska oxå opas i Sundsvall )!

Fick du tiden hem skickad eller var du och träffa läkaren?
    Man får aldrig tiden i samband med läkarträffen sa de till mig.... jag fick tiden hemskickad...

Jag träffade läkaren 8 sept och fick brevet i fredags....

När träffade du läkaren (efter träffarna)?
  • Philippa
    MissHellen skrev 2010-11-01 07:31:28 följande:
    Tack för svaret!

När jag var till läkare första gången, sa han att de gick till så. Men nu har jag gört fler som fått tiden hemskickad

Jag har inte träffat läkaren efter träffen, men om dom ska hålla dom där tre månaderna, så borde jag få en träff med läkaren i slutet på November (var på viktträffen i slutet på Augusti). Så jag hoppas att jag får ett brev hem snart!

Hur känns allt? Nervös?
    Just nu har jag bara ett stort lugn i mig, att det äntligen blir av, jag har väntat i nästan två år på detta....

Men viss kommer nervositeten att komma när det närmar sig...

På måndag är det inskrivningssamtal och jag ska innan dess lämna en massa blodprover och EKG....
  • Philippa
    MissHellen skrev 2010-11-01 07:54:41 följande:
    Ojdå, 2år? Jag har väntat bra precis ett år och de tycker jag är nog Förvånad  De som väntar på nånting gott..

Skönt att du ändå känner så! Och lite nervositet är alltid bra Lycka till på Måndag!
    Tack, jag uppdaterar då

Jag har även blivit tillsagd att ta säsongsinfluensan eftersom jag har BMI över 40 samt ska opas inom kort, så jag tog den för två veckor sedan... ska du ta den, eller har du tagit den?
  • Philippa
    MissHellen skrev 2010-11-01 08:14:40 följande:
    De låter bra

Jaha, de hade inte ens jag hört nånting om :/ Var de läkaren som tog upp de?
    Sköterskan vid läkarmötet sa de... har du BMI över 40 ska du ringa och boka tid för vaccinet hos din VC.... det är inte bra om du blir sjuk i flunsan innan eller efter op när kroppen behöver läka....
  • Philippa

Igår var jag och lämnade blodprover och ett EKG inför operationen den 23 november.... börjar bli lite nervös samtidigt som jag längtar

• Philippa

Hur länge ska ni äta flytande EFTER operationen?

Tycker alla har fått olika bud......

• Philippa
    Virriga Vera skrev 2010-11-03 07:58:06 följande:
    Det är  helt beroende på vilket sjukhus man opererat sig.
    Ja, jag vet.. därför frågar jag hur många veckor alla flyter efter operation.....

Varför skiljer det sig mellan sjukhusen?
  • Philippa

Igår fick jag en kallelse till en lungfunktionstest inför operationen.... är det vanlig rutin?

Jag är ej rökare eller astmatiker....

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)