Inlägg från: Fragile Angel |Visa alla inlägg
  • Fragile Angel

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Zodic skrev 2010-08-17 22:09:37 följande:
    du kan läsa min viktresa på magenochjag.blogspot.com/
    efter opn har jag gått ner lite mer än 20kg. o det har gått 14 veckor, har dock stått helt still i 3 veckor nu :(

ska man bara vänta ut platån eller?  vad gör ni andra?
    Jag är också på en platå, har stått still i snart tre veckor, väldigt frustrerande...
    ¸ .? Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .?
  • Fragile Angel
    Shit, vad dålig jag mår. Bara så där, utan anledning kräktes jag, sedan skakade jag okontrollerat, hade kraftig yrsel och dubbelseende. Efter samtal med sjukvårdsupplysningen så sa dom att jag skulle åka in till akuten om inte synen blev bättre inom en halvtimme. Den är bra nu, men jag är fortfarande yrslig och illamående. Och det beror inte på dumping, då det var flera timmar sedan jag åt.
  • Fragile Angel
    FamilyFamily skrev 2010-08-19 22:30:39 följande:
    ville bara informera att jag åter har akutopereras för tarmvred denna gång var det nära att det skulle gå riktigt illa då jag väntade för länge innan jag åkte in akut. operationen tog 8 timmar.

från det jag anmälde mig på sahlgrenska till jag låg på operationsbordet tog det bara 2 timmar, så väldigt akut.

nu har jag så jävla ont och är heeeeeeeeeeeeelt slut. sjukskriven i 1 månad.....
    Nämen oj! Stackare! Krya på dig nu {#emotions_dlg.flower}.
    Lalalong skrev 2010-08-19 22:42:04 följande:
    Jag kom på att jag har ju glömt berätta hur det gick på anställningsintervjun som jag var lite nervös inför. Jag fick så mycket fin peppning här i tråden!! Kärlek till er.

Jag fick jobbet!
    Och det trots att jag inte kan börja nu, utan jag kommer ta föräldraledigt direkt och rektorn är tvungen att ta in en vikarie för mig hela hösten. Men hon tyckte det var värt det för att vara säker på att jag inte sökte mig någon annanstans innan de skulle rekrytera mer personal. Det kändes som ett bra betyg på att jag gjort ett gott intryck.
    Tack alla snälla som gav mig mod och styrka att gå dit rak i ryggen och inte låtsas om min vikt.
    G R A T T I S ! Vad roligt .
  • Fragile Angel
    frökenKAJO skrev 2010-08-19 22:17:08 följande:
    Usch vad jobbigt. Hoppas du blir bättre!

Själv har jag haft problem med hjärtat sedan igår, vilket jag haft till och från tidigare i livet. Eller problem och problem, men jag får s.k. dubbelslag, vilket ska vara helt ofarligt enligt de läkare jag konsulterat. (Har undersökts med 24 timmars-ekg samt kollat hjärtat med ultraljud)
    Det är bara det att nu får jag flera dubbelslag i minuten, och detta har alltså pågått sedan igår, inklusive hela natten. Tjoho!

Tack!

Vad otäckt med hjärtat. Du får gå till distriktan och köra ett EKG imorgon! "Krya på dig"...

• Fragile Angel
    bolla75 skrev 2010-08-23 20:27:43 följande:
    Hurra!!! idag har jag fått tider på Ersta för gruppinfo med dietist, ssk och läkarbesök. Min remiss komin till Ersta den 10 juni, ska dit den 2, 6 och 16 sept. Är såååå glad!!! Hoppas bara man blir godkänd också. Jag var inställd på att få komma dit efter jul, men detta var en glad överraskning
    Vad roligt . Lycka till!
  • Fragile Angel

Jösses vad ynklig jag är, har närmare 40 i temp, och jag får inte i mig någon mat alls. Vad göra? Dricka går ju sådär det med, då jag efter operationen inte kunnat dricka mkt alls.

• Fragile Angel
    frökenKAJO skrev 2010-08-24 17:36:00 följande:
    Vätska är ju extra viktigt om du är sjuk och har feber. Varför kan du inte dricka? (Det har du säkert redan berättat, minnet är kort. )
    Hoppas du kryar på dig fort!
    Får ont i magen av att dricka.
  • Fragile Angel
    V P E skrev 2010-08-24 18:28:28 följande:
    Hmmm...

Jag tog bort agrafferna förra i torsdags och tejpar ärren för att kanske få dem lite snyggare... och så nu när jag skulle byta tejp så såg jag att ett av ärren liksom gått isär och börjat växa ihop med en tjock vit vävnad mellan... men så fort jag tagit bort tejpen så sprack den där vävnaden isär... lite geggigt var det också, fast inte infekterat geggigt, utan mer att det har runnit lite vätska som klibbat ihop... (ursäkta, alla känsliga ).

Kanske man borde ta och fara till distriktssköterskan i morrn då? Jag blir lite rädd att det inte ska växa ihop och att jag ska hinna få nån bakterietillväxt i det... vad tror n? Nån mer erfarenhet?
    Skippa tejpen och tvätta med sårtvätt ett par dagar.
  • Fragile Angel

Snart, om bara några kilo, lider jag inte längre av fetma, utan då är jag "bara" överviktig, och jätteviktig . Wiee...

• Fragile Angel
    Ölandstokan skrev 2010-08-26 13:27:56 följande:
    Ska bara berätta att jag var på bedömning i kalmar idag och blev godkänd för en op.
    Så himmla glad och vilken lättnad när jag gick där ifrån

Så nu e det bara att vänta X antal månader för Op.
    GRATTIS
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)