Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Fröken Stålhand skrev 2010-11-11 10:16:18 följande:
    Nu är jag opererad!! Opererades i måndags morse, har haft ont/kramp i magen med röntgen som följd med det såg bra ut!
    Har ätit en dl fil med lite äppelmos till frukost idag, sparade ägget till mellis!
    Välkommen till andra sidan och skönt att höra att allt har gått bra!

Kram Annicka
  • Annicka
    Full av förhoppning skrev 2010-11-13 18:19:45 följande:
    Grattis alla opererade och till alla op-tider!!! Ni som inte fått än.... håll ut, snart börjar livet för er med!!

Idag passerade jag minus 40 kilo och det firar jag med att känna mig riktigt skitsnygg för första gången i hela mitt liv och det är en jävla känsla kan jag säga!!!! Ska iväg på tjejmiddag nu och livet leker!!!!
    Kram på er!!!

Wow skit snygg!

Kram Annicka
  • Annicka
    Tinzi skrev 2010-11-16 20:09:22 följande:
    Hej hej!

Nu är jag en i skaran bland er OP :)  Gjorde min GBP på 11:e på Carlanderska & är såååå nöjd. Jobbigt med smärta, illamående & så ont i revben och axlar att jag 2 gr fick akut morfin för att jag inte kunde andas ut, men nu mår jag som vanligt skulle jag säga.

14 kg ner nu (10 innan) lever på äkliga kelda soppor, yoghurt, modifast mm, längtar tills man får börja äta mat :)

Några tips på bra MJUK mat? barnmat?

Trodde faktiskt att jag skulle må illa, ha mer ont och vara yr och tröttare såhär några dagar efteråt. När kommer tröttheten eg? hur var det för er?

Tips på mjuk mat potatismos, blodpudding, fiskgratäng, barnmat

Kram Annicka
  • Annicka
    Malleballebuse skrev 2010-11-21 17:08:34 följande:

Då var jag tillbaka efter inte ha kunnat loggain på evigheter, men läsa gick ju bra.

Mår bra igen efter en lite svacka av illamående och magkatarr vilket har resulterat i att jag nu är nere på min målvikt på 65-66kg. Startade på 90kg.

Shoppade loss idag igen och har nu inte ett plagg som är äldre än 3månader i min garderob, det är så ballt att köpa kläder i stl S-M, men såklart galet dyrt då jag trivs som bäst med att ha en proppfylld garderob. Det blir mest toppar och klänningar då jag kommer att beställa en tid för fettsugning av låren och dessutom så tickar vikten ner fortfarande och det som blir mindre nu är min tidigare oändligt stora bak.

Kul!
  • Annicka
    Spetan skrev 2010-11-22 08:44:47 följande:
    Nu börjar det närma sig.
    Läggs in i kväll för Op i morgon Skrattande

Kan inte fatta att det äntligen är dags. Det är först nu som det börjar bli pirrigt Tungan ute men det är väl som det ska antar jag.

Måste säga att dessa två veckor med flyt har gått över förväntan bra. Trodde att det skulle bli mycket värre än det var.
    Lycka till imorgon!

Kram Annicka
  • Annicka
    dålli skrev 2010-11-22 19:42:37 följande:
    lycka till! min tur är i övermorgon
    Lycka till du med!

Kram Annicka
  • Annicka
    Visitor skrev 2010-11-23 21:00:16 följande:
    Mitt magsår är fortfarande JÄTTESTORT , men det håller på att börja läka, det hade vuxit över ngn grå hinna, vilket var bra tydligen. 

Jag sa att jag var väldigt nervös, och dom pratade lugnande med mig, men inte fan blev jag lugnare av det, haha. Jag sa att jag ville ha lugnande medicin, så då skulle dom sätta en infart, syrran lyckades på andra försöket, en eloge till ...henne, annars behöver dom sticka en 4-8 gånger innan dom lyckas. Doktorn kommer in, dom ger mig mitt lugnande, tror ni att jag somnade? NOPE! Men det gick okej, även om det var ruskigt obehagligt.

Eftersom jag fått lugnande så var jag tvungen att stanna kvar på avdelningen i en timme, vi var där längre, för jag SOMANDE efteråt, haha. Det var inte så vanligt, men det hände sa syrran, haha.

Så, nu kan jag räkna med ytterligare en eller två gastroskopier framöver .
    Skönt att höra att det gick bra.

Kram Annicka
  • Annicka
    Spetan skrev 2010-11-25 13:01:08 följande:

Nu är det gjort!!!!!

Opades i tisdags och ska få åka hem i dag. Glad

Kram Annicka

Ps Trevlig resa hem
  • Annicka
    dålli skrev 2010-11-25 14:28:59 följande:
    Vad skönt spetan att allt gick bra!Själv sitter jag och sippar kaffe här på ersta. Mår väldigt bra och operationen gick fint. Glad och förväntansfull för det nya livet. Kram livia
    Välkommen till andra sidan och skönt att höra att allt gick bra!

Kram Annicka
  • Annicka
    Philippa skrev 2010-11-26 10:43:35 följande:
    Hej
    Jag opades i tisdags och fick komma hem igårkväll... och JÄDRAR vilken smärta jag har haft i magen.... herregud!! Har inte kunnat gå upprätt förren idag,,,,,

Visst fattade jag att det skulle göra ont, men så här ont...

Kram Annicka
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)