• Mli79

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Idag ska jag iväg och klippa mig och fixa glasögon! Det var en av mina belöningar när jag nått ett viktmål. Ska bli så skönt att bli av med dessa gardiner som ändå bara sätts upp med en snodd varje dag. Jag känner frisören, och bor dessutom nästgårds med henne. Hon har en av de lyxigaste salongerna i Malmö, och så är hon själv jättesnygg så jag litar så pass på hennes omdöme att jag praktiskt taget ger henne fria händer. Lite nervös är jag allt!

• Mli79

Nur är jag klippt, men inte helt nöjd faktiskt. Är ordentligt uppklippt och det är jag jättenöjd med, men jag tycker inte att det blev bra i nacken. Vill att hon klipper av det också så det blir en mer jämn page. Jag är lite osäker på vad som är brukligt, ska man betala för en ny klippning då? Jag sa inte till när jag gick därifrån, upptäckte hemma att jag inte var helt nöjd. Lite känsligt eftersom hon är min granne. Ska prata med henne imorgon.

På synundersökningen så upptäcktes det att min syn har försämrats på ena ögat samt att jag inte längre använder ögat. 98% använder jag mitt vänsteröga som nu är ganska trött i musklerna. Inte konstigt att jag har haft konstant huvudvärk den senaste tiden.

• Mli79
    Virriga Vera skrev 2010-08-30 20:28:42 följande:
    Klart att du inte skall betala. Det tar ju en eller 2 veckor innan håret "hittat" frisyren. Så avvakta innan du klipper igen men jag tycker att du kan säga till redan nu.
    Jag tycker också att en reklamation inom en rimlig tid, typ iallafall två tvättar, borde ingå i priset. Jag tror ändå att jag klipper mig så fort som möjligt, trivs inte alls i den här frisyren när jag upptäckt hur snygg jag blir i page. Syns tydligt hur det skulle bli eftersom jag kan sätta upp det "långa" håret i en liiiiten tofs i nacken. Vips: snygg!!
  • Mli79
    cyprezz skrev 2010-08-31 08:05:02 följande:
    Hej alla har en liten fråga till alla er som väntar på op eller har gjort den nyligen. Hur länge fick ni vänta från remis inkom till op (vill helst ha svar ifrån dom som har varit icke med medisinskförtur.

Tack på för hand
    Remiss från VC 18 januari, flyttade den till Ersta så den var där månadsskiftet febr/mars. Bedömning i början på april, OP 2 juni. Jag valde det fria vårdvalet eftersom det troligtvis skulle gå fortare, samt att jag ville veta vilket sjukhus jag skulle hamna på. Om jag hade väntat i Landstingets kö hade jag inte varit bedömt än.
  • Mli79

Är det fler än jag som är ojämt feta? Innan så kände man ju sig jämntjock, men nu efter lite viktminskning börjar man upptäcka skillnaderna. Min mage är helt osymetrisk, mycket fetare och större bilring på höger sida tex. Likadant är det på ryggen, mer fläskigt runt bhbandet under den högra armhålan. Väldigt irriterande eftersom man vill ha lite mer välsittande kläder nu och då syns det ganska tydligt.

• Mli79

Jag hade också min alkoholdebut igår, var på kräftskiva hos grannarna. De vet om min OP och blev varnade Ett glas champagne och två glas vin var det jag vågade mig på,och detta under  6 timmar.Kände mig helt klart mer lättpåverkad än innan, och idag är jag duktigt bakis. Vet inte om det är på grund av sömnbrist eller om det är det förhållandevis lilla jag drack igår.

• Mli79
    malme73 skrev 2010-09-05 16:41:36 följande:
    vilken skillnad WOW. Passar jätte bra i din nya frisyr
    Hur mycke har du gått ner?
    Sitter själv i många tankar nu... på torsdag gäller det.
    Vem op dig?

Kram
    "förebilden" är ett par kg från min toppnotering, så ca 20-25 kg. Nu har jag tappat 27 sammanlagt.
    Det var Jesper Magnusson som OPade mig. Väldigt trevlig man, och så är det ju tur att man inte blir tjock (eller dumpar...) på ögongodis
    Inte många dagar kvar nu för din del!
  • Mli79
    BridgetJones skrev 2010-09-05 19:19:32 följande:
    Hej igen!

Om en vecka imorgon är det dags! Jag är så hungrig nu så jag skulle kunna mörda för en bit mat *haha*

Jag har en undran: Ni som är opererade, hur har skinnet hängt med? Och tuttarna med för den delen Tungan ute . Hoppas på att inte få så mycket överflödigt skinn på magen men den risken är ju rätt stor tyvärr... Jag vet att man kan få en sådan bukplastik bekostad av landstinget men då är det i så fall utav medicinska skäl - utslag, eksem osv.

Hur har era kroppar hängt med? 
    Jag är förvånad över hur bra skinnet hänger med. Jag hade väldigt feta lår och en rejäl hängmage, men låren verkar fixa omställningen bra hitills och otroligt nog även magen. Jag hade inga som helst förhoppningar om att slippa en bukplastik, men nu så börjar jag nog tro att man kanske slipper det. Men jag har typ 25-30 kg kvar att gå ner så jag ska inte säga för mycket..
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)