Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Ni som flyter orkar ni motionera mycket samtidigt?
Ni som flyter orkar ni motionera mycket samtidigt?
Sjukgymnasten som jag träffade nu innan operation skrev ut recept på motion att jag ska gå minst 3 dagar i veckan 60 minuter i rask takt sen resten minst 30 min och träna gym 2 gånger i veckan. Har skött mig ganska bra men nu när jag ska flyta vet jag faktiskt inte om jag kommer orka med all denna motion samtidigt som jag ska sköta hemmet min dotter på 13 månader och jobb.
Orkar/orkade ni träna?
Man säger att man inte kan kräkas efter operationen men hur blir det då om man blir magsjuk?
Hej!
Dags att uppdatera lite har ju inte skrivit på ett bra tag! För snart 3 veckor sen opererade jag mig!
Allt gick som det skulle, inga komplikationer och jag mådde väl så bra som jag kunde! Åkte hem efter 2 dagar sen har det bara blivit bättre och bättre. Får i mig den maten och vätskan jag ska varje dag, sen vissa måltider säger det bara stopp men det beror ju lite på vad man har ätit tidigare.
Något som jag saknar är att kunna dricka till maten, dricka mycket på en gång när jag är tröstig och om det är väldigt gott kunna äta lite till.
Men annars går det bra ska äta pure i 2 veckor till sen går jag över till "normal" kost och dit längtar jag!
Ska på bio idag och den håller på i 2,5 timme. Funderar på vad jag ska äta då, hmm.. Det löser sig nog!
Ni som äter/ätit pure var det något ni "unnade" er typ på helgen som ni ansgå var lite extra gott? Ibland känner jag att jag skulle vilja äta något lite extra gott men det är ju så svårt under pure tiden. Har ju ingen fantasi heller
Stort grattis till er som är över eller snart är över på andra sidan
Har fått svidande känsla i magen, gör även lite ont i magen och har fått sån halsbränna.
Fler som känner så här?
3,5 vecka sen jag opererades nu..