Inlägg från: mrs Vilja |Visa alla inlägg
  • mrs Vilja

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hera78 skrev 2011-01-19 22:17:41 följande:
    Varför kan man inte citera på iphone-appen?!?

Mrs vilja: jag ska opereras den 2/2 och jag fick min tid i förrgår. Först vart jag helt chockad och tyckte att det var för snart. Jag fick ju börja flyta direkt! Men nu känns det underbart att det är så snart, 2 veckor kvar idag det är helt sjukt snart!!! Jag slipper gå och vänta och oroa mig, det är bara och köra 2/2 tror jag är en bra dag att operera sig
    Hihi! Vad skönt att höra att en till fått tiden så snart. Vart ska du op:a dig?
  • mrs Vilja
    zookie skrev 2011-01-19 22:45:32 följande:
    när jag fråga om man måste flyta på ren kur sa dom bara att det viktigaste var att jag går ner till den vikt dom sa och det har jag ju gjort...men nu blir jag orolig här när jag läser att man MÅSTE flyta i minst 2 veckor.
    Men kan det inte vara olika får sjukhus till sjukhus. Anledning är ju att minska på fettet kring organen och ville ditt sjukhus att du skulle tappa X-antal kilo till OP har de väl "räknat ut" att fettet kring dina organ är mindre på det, eller tänker jag fel?
  • mrs Vilja

Tillslut bestämde jag mig för den 2/2 och nu har jag alltså börkat flyta. Köpt hem allt möjligt, allevo, modifast, naturdiet. Får se vilket som smakar bäst. Den jag testat hittil var ingen hit, men man får väl prova sig fram helt enkel.

Känns overkligt  det här. Jag är så förväntansfull och hoppfull och ja allt det där!

I em ska jag ringa chefen och säga att jag kommer att vara borta i 3 veckor, ganska snart så jag hoppas att hon tar det bra. Har era chefer tagit det bra??

• mrs Vilja
    trollbottom skrev 2011-01-20 14:04:00 följande:
    Ska du med opereras den 2 på ersta?
    Ja, det blir den 2/2 och har idag börjat kämpa med flytande...
    Men inte på Ersta utan Calanderska i Gbg.
  • mrs Vilja

Trollbottom... nuuuu hänger jag med - det var ju till Hera du skrev..
    Verkar som vi är flera den 2/2

• mrs Vilja
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-20 14:22:52 följande:

Igår kräktes jag 10 gånger inom loppet av två timmar, idag har jag kräkts säkert 6 gånger. Jag mår verkligen INTE bra .

Har pratat med Ersta, dom hjälper mig med nedtrappningen, och när den är klar så ska det utredas om VARFÖR jag kräks hela tiden. Han hade en teori om att det kan vara Tradolandet som ställt till det med kräkningarna den senaste tiden, och att det var abstinensen igår. Men jag vet inte... Jag kräktes ju redan innan jag började äta Tradolan, men då hade jag ju iof magsåret. JAG BLIR GALEN!

Usch! Fy fasiken vad du måste må. KRÄV utredning NU - detta har (såvitt jag kan förstå) pågått en alldeles för lång tid. Du behöver hjälp. NU.
  • mrs Vilja
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-20 21:10:20 följande:
    Tack för era tankar . Ja,dom måste verkligen hitta vad som felasmed min mage. Tänk om jag kommer att må så här resten av livet . Då är det verkligen inte värt det, vilket jag iof inte tycker nu heller Obestämd. Jag ångrar operationen flera gånger om dagen. Det var ju inte så här det skulle bli. Jag skulle gå ned i vikt och må bra ju. Jävla skit! Gråter
    JAg vet inte vad jag ska skriva eller säga. Tycler väldigt synd om dig, inte för att det kanske är till någon tröst men ändå. Är det efter op som det blivit så här? Inga symptom eller liknande innan?
  • mrs Vilja
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-20 21:44:49 följande:
    Ja, det är efter operationen. Jag opererades i mars-2010, och i maj månad så ringde jag till Ersta och påtalade att jag mådde väldigt illa efter att jag ätit (ingen dumping) och att det gjorde ont i magen. Utan att träffa mig så skrev doktorn ut magsårsmedicin, som jag skulle äta i två veckor, vilket jag gjorde, och det kändes lite bättre ett tag. Sedan blev det samma visa igen, och jag tänkte då att det är så här det ska vara.

Från augusti till början på oktober så kräktes jag konstant, och hade ont i magen till och från. I början på oktober så blev jag så dålig att jag fick åka in med blåljus till akuten. Då upptäcktes magsåret, och sedan dess har det bara blivit värre och värre .
    Det är ju för berdrövligt rent ut sagt. Att man för det första skrivet ut med utan att ens ha kollat på dig och att det sen inte "gjorts" något. Fasiken, kräv att bli inlagd tills de fixar detta. Basta.
  • mrs Vilja

Kurilill: hur går det med fastandet?? Hitat någon av fastepreparaten som du vill rekomendera? Tycker (de jag smakat idag) är ickegoda och växer i munnen Förvånad Men vad gör man inte... Nu är ju en dag avklarad i alla fall Flört

• mrs Vilja
    SwayingAngel skrev 2011-01-21 11:26:25 följande:
    Har du provat Naturdiet Smultron och Vanilj? Det är en av de enda som jag pallar med att dricka (dricker det till drukost varje morgon och har gjort ganska länge.)
    Jag har smakat två färdigblandade smoothies med naturdiet och än så länge var det bäsy (ska inte läsas som goda, men ändåTungan ute) Får kolla i affären om när finns fler alterantiv med naturdiet.
    kurilill skrev 2011-01-21 12:19:52 följande:
    Det går bra, jag kör Modifast choklad som jag vispar i kastrull och värmer. Det blir inga klumpar och smakar ok. Jag kommer dock inte in i ketos utan är hungrig hela tiden, men det får gå. Jag kommer nog att unna mig något att äta ikväll eller i morgon kväll och nästa helg ska jag och sambon och ett par till gå ut och käka på restaurang. Då kommer jag äta mest protein men unna mig ett par öl, kanske för sista gången i mitt liv. Fr.o m. den 2 februari måste jag ju flyta fram till operationen (2 veckor), så det blir lite som sista måltiden :)

Hur länge ska du flyta?
    Jag ska flyat fram till op som är den 2/2. Jag kämpar på nu så att säga. Hur vet man att man kommit ketos? Är man inte det om man är hungrig menar du? För då är jag definitivt inte där än.. men har ju som sagt bara flytit i 1½ dag så...
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)