Inlägg från: mrs Vilja |Visa alla inlägg
  • mrs Vilja

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Herre guuuuud!
    Fick precis in en inbjudan på posten! Min bästa vän ska gifta sig i slutet på sommaren!!!!!!! Shit jag är så lycklig!!Hjärta

Förstår ni hur kul detta kommer att bli??? Jiiiiihoooo! 

(och jag kommer att vara smoking hot tills dessFlört)

• mrs Vilja
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-21 13:32:48 följande:
    Vad roligt! Och självklart kommer du att vara en pudding .
    Hihi!!

Du, jag hade nog åkt till akuten om jag var som du. Tar de inte dig på allvar där du blev op:ad så kanske de gör det någon annan stans? (Men eftersom jag bara varit i sthlm en gång - kanske Ersta är ett sjukhus med akut ets och inte bara för GBP-op)
  • mrs Vilja
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-21 13:48:02 följande:
    Jag vantrivs ju på ett akutsjukhus, det är så himla opersonligt,och personalen är så stressad. Och då jag inte gillar sjukhusmiljö övht så är Ersta bra, då det är så litet...
    Ja, fast ibland får man bara ta sig i kragen och bita ihop. Jag gillar heller inte sjukhus - men hellre bli frisk och kry än att ogilla själva miljön
  • mrs Vilja
    SnuttanSnuttan skrev 2011-01-21 16:00:57 följande:
    Det gick KANON på mötet idag!! 

Fantastiskt skönt och den 9 MARS är det min tur att opereras!! 2 dagar innan min födelsedag ;) 

Kunde inte bli bättre och jag behöver bara gå ner 2 kg tills dess (med är rek. att gå ner så mycket som möjligt ändå) Har ju flera veckor på mig men tänker ändå börja nu, på måndag.  Äta lite modifast och nåt mål vanlig, men hälsosam, mat. 

Det kan ju bli så att jag blir inringd också, om det uppstår nåt återbud. Eftersom jag bara har 2 kg ner så är jag först ut på återbudslistan. 

Wiii!!! är Överlycklig! {#emotions_dlg.flower}

VAd kul! Grattis!!
  • mrs Vilja
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-21 20:00:58 följande:
    Middagen har stannat kvar, men den kommer nog snart upp...

Finns ni alla på Facebook? Jag hänger mest där ju .

Anne Bokvist Moijé heter jag .
    Skickade en jag med. Kunde inte till dig Lotta... finns ju en hel del med Lotta Nilsson
  • mrs Vilja

Idag har jag berättat för chefen och det gick skitbra. Hon var så förstående! Härligt. Nu vet jag inte bara hur jag ska göra med kollegorna.... det tål att tänkas på.

• mrs Vilja
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-21 20:37:56 följande:
    Berätta för dom med
    Ja, det lutar åt det men skulle vilja vänta tills efter op. Får se. Har ju "hela helgen på mig"Tungan ute
  • mrs Vilja
    Jumbopolly skrev 2011-01-22 18:30:24 följande:
    Jag opas 2/2 ja i skövde...
    Det är nära nu.. men GUD så trött jag är på flytet... allt smakar samma hela tiden.
    Idag var vi och tittade på när barnens kusin spelade fotboll och då¨säljer de ju varmkorv och den lukten höll på att ta kol på mig... GUD så gott med korv *S*
    Men men stod ut även då å tog en shake....
    flytet är GRYMT pinande... fattar inte att folk genomlider det hur länge som helst en del..
    Har en systerdotter som gick på sophiakuren i 8 veckor och blev trådsmal igen...
    hur f'n orkar hon utan att fuska det minsta lilla??? jo det skull ejag kanske också orka om jag bodde själv och ingen anna hemma moffa godis, mat eller andra saker.. men inte när man har familj och när de villa tt jag skall laga mat åt dem.. hmm...
    Hoppas allt går bra för dig iaf..
    har faktiskt letat efter nåt svar fårn dig men hittade inget hehe..
    Känner igen mig så väl i det du skriver! Idag var vi i Lund hela familjen och de åt på Max - men jag sagt lugnt (i alla fall fysisktTungan ute) och tittade på. Drack en loka. Nu ikväll blandade jag en varm purjo och potatissoppa (Modifast) och pressade ordentligt med vitlök i. Gott med lite smak om du förstår hur jag menar.

Men liksom du opas jag 2/2 och nu är det nedräkning som gäller. 10 dagars flyt kvar innan det är dags.
  • mrs Vilja
    kurilill skrev 2011-01-22 19:46:29 följande:
    Jag har flyttat 50 mil och nu har jag så svårt att träffa nya människor p.g.a. hur jag ser ut, så jag blir mer och mer isolerad. Har mammagruppen som är min livlina just nu, riktigt goa tjejer, men jag vill så mycket mer. Spela innebandy och börja trubadura igen mm. Ser fram emot att komma ut och bli social igen!
    Var kommer du ifrån och var bor du nu?

Ja, var bor ni alla egentligen? Vem är ni?? Förvånad Vet en hel del om era tankar kring, under och efter op, men inget mer...
    Själv bor jag en liten by i mitten av Skåne, har en man och två barn (4½ och 1½). Jobbar som lärare på en högstadieskola och ja... vad ska jag mer berätta? Jag är ganlen i ... och - när jag skriver (vilket ni säkert redan märkt).
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)