Inlägg från: Mary Jo |Visa alla inlägg
  • Mary Jo

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

sweety88 skrev 2011-01-17 16:55:49 följande:
    Ah, då ligger vi nästan lika då Tungan ute
    Haha, jo tanken har slagit mig. Jag hoppas ju på hinna gå ner iaf 25kg till sommaren, lär känna mig jätte tunn (om dt nu vill säga går in i huvudet på mig att jag blir mindre) Cool
    Kämpar nu med flytet, måste bli 11kg mindre till den 8:e!! En bra början
    Jag kanske kan bada i min bikini i september? haha. nej men det kommer bli så kul! Jobbigt med flyt. jag fasar inför det jättemycket!
  • Mary Jo
    sweety88 skrev 2011-01-17 19:58:21 följande:
    Haha ja, aldrig sent för premiär turen och visa upp sig Flört Du ska se dt går bra, första dagarna är värst sen tappar du iaf hungern men suget försvinner inte verkar dt som. Vad är flytkraven dit du ska?
    Tur att jag har slutat röka nu och inte när jag börjar flyta,haha! Det är suget som känns värst. Eller nej,mitt sockerberoende. Kommer antadligen bli ett monster. Måste låsa in mig själv i alla veckor jag ska flyta.

Flytkraven? ingen aning. Ska på info möte samtidigt som bedömningen på torsdag!:) Undrar om det brukar se mkt olika ut..
  • Mary Jo
    sweety88 skrev 2011-01-18 10:48:52 följande:
    Stor fördel, jag snusar dessvärre och det är min räddning just nu Flört men inför operationen måste jag ändå lägga det åt sidan, snacka om livsförändring!
    Ja, gud dt skiljer sig jätte mkt.. En del har inget flytkrav, andra korta, andra långa och en del viktkrav andra inte osv. Får hoppas dom inte är kinkiga dit du ska Tungan ute
    viktkravet uppfyller jag eftersom att jag ska få opereras där men det ska bli spännande att höra hur dom flyter!
  • Mary Jo
    littlemisstrouble skrev 2011-01-20 22:04:49 följande:

vad var det för blogg det tipsades om för ett tag sedan. en tjej som skrev om sin gbp operation. har för mig att det inte fanns varken bild eller namn men att bloggen var bra. kan inte hitta den, är väl för långt tillbaka i tråden

http://healthaboveall.blogg.se   ...

Kanske den du menar? Hon är jättebra!
  • Mary Jo
    Philippa skrev 2011-01-21 08:21:04 följande:
    TJOHO

Den 14 nov började jag flyta och den 23 nov opades jag och idag väger jag för fösta gången på över 15 år tvåsiffrigt

Jag har gått ned 20 kg *stolt* och jag mår så jäkla bra!!! Jag ahr gått ned 25 kg sammanlagt sedan juli
    Vad roligt! Grattis till alla förlorade kilon. jag är avis. Men snart är det nog min tur!;)
  • Mary Jo

Åh,nu börjar jag vara nervös. Imorgon lämnar jag barnet hos mamma och tiiiidig torsdag morgon åker jag till sthlm för bedömning! Håll tummarna!

• Mary Jo

Igår var jag på Sophiahemmet.

Jag opereras den 21 feb!! SkrattandeDet är ju snart och nu är jag nervös!

• Mary Jo
    sweety88 skrev 2011-01-28 07:37:53 följande:
    Grattis!! Tyst Hur mkt skulle du gå ner innan operation?
    Tack! Känns skönt att det äntligen ska bli av. Men läskigt. När har du din op?
    7 kilo ungefär. Men det kommer nog gå bra!
  • Mary Jo
    sweety88 skrev 2011-01-28 07:46:53 följande:
    Jag har op tid den 8:e februari, men livrädd den ska bli uppskjuten. Jag fick viktkrav på 11kg och gått ner än så länge ca 8kg bara, kilona sitter som sten trots jag sköter mina "shakes". Får se vad dom säger efter invägning på tisdag. 7 kg klarar du nog bra Glad
    Enligt läkaren jag träffade så spelade det inte så stor roll hur mkt jag gick ner. Hon frågade vad jag tänkte och jag sa då kanske 9-10 kilo men då sa hon "neeej,kanske 7 eller blir det för svårt? " Jag behöver egentligen inte gå på flyt heller,spelar ingen roll hur jag bantar. Men jag tänkte att det skulle bli lättare med flytande kost.

Hoppas du hinner gå ner allt i vikt!
  • Mary Jo
    RadarQueen skrev 2011-01-28 12:04:24 följande:
    Måste bara fråga, ansåg din läkare att leverns storlek inte spelade någon roll? Det är ju delvis därför man går på LCD innan.
    Jag frågade inte anledningen. Blev lite förvånad men men. Dietisten sa att det är nästan bättre att få ner sina kilon på det sättet att man äter frukost,lunch,mellis m.m så som man ska äta för då har man in rutinerna sen efter sin op. (och träna såklart så man tappar sina kilon) Men självklart kunde man flyta också!:)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)