Inlägg från: Lajsa82 |Visa alla inlägg
  • Lajsa82

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Fragile Angel: Krya på dig! Hoppas du snart blir bra igen.

Sabina1983: grattis till dina tappade kilon, man blir så j*kla peppad och inspirerad...

Vill gärna se fler före och efterbilder, så ni som har och vill får gärna lä'gga ut dom ...

Har haft det kanon på spa:t kände mig oerhört stark som kunde motså alla frestelser och jag tycker att det har gått över förväntan denna gången, känner mig mer peppad, efter som jag verkligen måste ner innan operationen... Är inne på dag 6 och har loosat 4 kilo, bara 4 kilo kvar tills doktorn är nöjd. Och det skall man väl klara av på drygt 2 veckor... Har faktisk varit ute och "fikat" med syrran idag, tog en kopp kaffe och njöt av fika stunden, tänk att man kan om man vill Innan hade jag definitivt köpt en smörgås till eller en bulle...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

ja det sägs ju att man inte skall väga sig varje dag, men jag kommer nog alltid att göra det, då jag e så vågfixerad

Har varit på kalas idag där det har serverats olika godsaker, allt från urgood gi-mat till sötsaker, men jag höll mig, hade ett litet sug...men jag rörde inget *stolt* nu har jag bara 2 veckor kvar, har gjort en tredje del... 
    nu vill jag bara bli opererad...längtar så att kunna gå ner i vikt och känna ork, har varit trött i flera år och insåg för något år sedan att det var övervikten...

Fragile Angel: Skönt att höra att du är bättre!!

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Måste bara få fråga er...jag går inte ner på pulvret...gaaahh
    Jag gick ner 4 kilo efter typ 5 dagar sen har jag gått upp ner upp, vad skall jag göra, är ute och går, vet med mig att jag slarvar med vätskan får nog i mig 1½ -2 liter, och jag fuskar inget, jag lovar, är på 9 dagen...Skall ringa till dietisen i morgon och höra.....men tänkte höra med er.....
    jo just det
    hade mens den 24.e och 6 dagar frammåt, längre än jag brukar sen har jag haft (ursäkta) brunaflytningar efter det, har fortfarande, kan det bero på att jag går på lcd?? Eller kan den upp och ner vikten bero på detta? hormoner?  börjar bli lite orolig..

Grattis till alla tappade kilon
    och Fragile Angel, du har verkligen blivit jätte fin

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Elliz45: Sist jag gick på sopper bytte jag ut en påse mot en halv kycklingfile och sallad, har aldrig gått ner så fort Men jag får väl höra mig för i morgon om jag får tag i henne...vill ju inte missa denna op tid....då jag avbokade den andra då jag var så himla förkyld....har ju drygt 1 ½ vecka på mig att loosa dessa kilon...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

idag skall jag införskaffa mig en digitalvåg, denna vi har hemma pendlar ju lite som den vill *hoppas jag* har gått ner 5 kilo sedan igår kväll nä en ny våg sedan får jag ringa dietisten när jag vet vad jag väger.... Flytet flyter på och jag e stolt att jag fixar det ,-)
    Sambon har skaffat hem äckliga påsar med ett innehåll på 200g friterade saker och jag har bett han att inte handla hem det under flytperioden, men jag är inte sugen alls och det känns skönt...Sambon och sonen käkade ägg och bacon till frukost, fy vad det luktade gott, men jag drack ju banan modifast och för mig är det som att dricka flytande skumbananer, dom vet inte vad dom går miste om jo jag e faktiskt trött på modifasten....men den slinker ner ändå...

börjar bli nervös som bara den, vet att man  får lugnande innan operationen, ni som opat er, hur nervösa var ni innan och hur kände ni er efter att de lugnande hade gett effekt?

vet att man kan tappa hår och så vidare efter open...Funderar nämligen på att fixa håret efter open eller bör man göra det innan? Vill slinga håret och klippa det, men ororar mig för att descutan tvätten innan gör håret risigare....ja nu börjar man bli mer fåfäng än innan
    Hoppas ni får en kanon dag // Kram Lisa

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

har äntligen fått tag i dietisten och jag kan andas ut...Hon sa att jag behöver inte oroa mig att jag står helt still sedan en vecka tillbaka, utan jag skall köra på som vanligt och lever kommer vara i fin form inför operationen...Känns skönt att höra...har ju dock en vecka till på mig att loosa lite i vikt...så nu jäklar anamma, funderar på att köpa en crosstrainer, någon som har provat en sådan? Hur tycker ni den är som träningsredskap?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

lalalong: jag trodde dietisten skull skulle misstro mig med, (att jag inte kört ren kur) fast denna gång håller jag stenhårt till ren kur, och hon tyckte bara att jag varit så duktig och att jag  fixar detta galant....men du behöver inte orora dig din lever kommer vara i fin form, jag frågade om jag skunde ta bort en påse och på så sätt kunna gå ner mer, men det gjorde man inte så förösk ta dina 4 påsar...och mycket vatten...

storkvinnan9901: Ja det e ju det, annars hade jag nog köpt ett löparband...men du vill jag träna armarna med, så man inte ser ut som batman om ett år ;-D

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

lalalong: Visst känns det frustrerande att stå still då man går på flyt....När opererar du dig?

Idag skall jag åka med sonen till Liseberg och möta upp syrran, skall bli kul att bli lite barnslig igen Finns också allt för många frestelser där, men det e tur att man inte är sugen på sött just nu, tänk vad modifasten har ändrat ens matbeteenden...Är mest sugen på knäckebröd med ägg Men det får jag snart äta om typ 2 veckor...

Sonen älskar att åka jukebox, nackdelen är att spärren man fäller ner är 1 för båda och jag får ju ner den, så jag sitter fast, medans sonen åker jojo och kan lätt glida ner mot golvet, så man får hålla ett järngrepp, men nästa år skall väl det problemet vara löst och jag behöver inte hålla fast han så mycket....Sonen är ju en långsmal kille på 4 år och åker allt han får tom lisebergsbanan

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

tror jag har hittat mitt träningsredskap för hemmet Provad på syrrans ny inköpta wii fit, och j*klar vad svettig man blev, helt slut efter 10 minuter....
    Någon som har ett sådant hemma? Tycker ni att det funkar bra?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Tinzi: Rökstopp har dom på näl i trollhättan med....Jag opas om en vecka och jag har inte tagit tag i sluta röka grejjen...Tänkte först säga att jag slutat och härda ut dom dagar jag låg inne, men igår fick jag en tankeställare igen att vad sysslar jag med, nu fungerar flytet så himla bra, så imorgon har jag inga ciggaretter och kommer att sätta på mig plåster, vet att det är nära inpå och igentligen inte kommer göra någon nytta, men jag måste sluta då jag fått astma, ja jag vet att jag inte är klok, men ibland förtränger man det bara hela tiden....Läste någonstans att man är som mest slemmig 2 veckor efter ett rökstopp för flimmerhåren börjar komma tillbaka och då opererar dom inte...så imorgon kommer bli ett helvete, men det ska gå, slutatde ju röka när jag blev gravid och det funkade ju...när börjar du sluta röka?

ღLisa och Williamღ
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)