BohusM skrev 2011-01-17 01:06:53 följande:
Man kan gå ner mer på flytet vilket jag gjorde, dom ville ha ner mig 7 - 8 kilo, men jag gick ner 11,5 kilo. Om jag nu tyckt att det inte gjorde nått om jag fuskat och gått upp lite så skulle dom inte sett detta på vågen, men då jag vill ha en så säker operation som möjligt så valde jag att flyta hela tiden.
Jag har haft väldigt svårt med flytet och varit hungrig, ont i huvudet och fruktansvärt sugen på precis allt. Men då detta gäller en operation som skall hjälpa mig att leva, så ville inte jag äventyra mig själv och den chansen.
Dom extra kilona som jag gick ner är ju bara positivt och det är kilo som aldrig kommer igen.
Jag opererades i tisdags och mår alldeles utmärkt. Flyt på, det är värt det, jag lovar..
Oj.. hungerskänsla ja.. det har ju inte jag någon då.. snarare att jag har svårt för att komma ihåg påsarna för jag tycker det vräks i en för mycket jag.. hinner ju aldrig bli hungrig.. DET kommer vara min stora utmaning sedan att äta ofta... jag har inga större problem med suget förutom att jag blir VRÅLSUGEN på att tugga på nåt å mycket beror ju på att jag även låter bli rökat nu under tiden.
Därför tycker jag att vad är det som är så farlig om man nu tuggar på en fefferpni tex 2-3 gånger om dagen...
dietisten sa att man inet fick göra det enbart för att det väcker suget efter annat å att man då till slut tänker.. en köttbulle.. vad gör det osv..
Men så tänker inte jag.. en fefferoni dämpar mitt rökbegär i flera timmar samt mitt sugen begär...
är ingen sötsaksmänniska annars heller. Mitt stora problem med vikten kommer av att jag äter på tok för sällan å då på tok för onyttigt å för mycket... 
Men nu kommer jag bli tvungen att äta oftare och bättre!!