Inlägg från: Soulstar |Visa alla inlägg
  • Soulstar

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

snart 4 skrev 2010-06-16 21:07:26 följande:
    kan man äta modifast bar till mellis?
    Om du menar efter operationen? Så ja, jag har provat, men jag får bara i mig en halv, och jag måste ta myrtuggor annars dumpar jag. Men det är bra med protein

Men du kanske menade under flytet?
  • Soulstar
    Nala skrev 2010-06-16 21:24:57 följande:
    Tack tjejer !

Skönt att få ventilera med folk som förstår. För mig är bikini på stranden i klass med att åka till månen ;)

Jag har iaf en illröd rygg, det var ju mindre smart av mig..... :)
    Vi förstår
    Vi vill också åka till månen
  • Soulstar
    monixxx skrev 2010-06-16 22:35:35 följande:
    Vilken underbar känsla! Hoppas på att få vara med om det någon gång jag med! Ska träffa Peter Loogna med team i morgon, BEDÖMNING!!!!Drömmer
    Lycka till lycka till lycka till
  • Soulstar
    Malleballebuse skrev 2010-06-17 15:11:46 följande:

Nu är jag hemma igen!
    Lite jobbigare än jag trodde samtidigt som det också var mycket lättare än jag trodde.
    Sitter och sippar vatten som går alldeles ypperligt att dricka och äter soppa mycket långsamt.
    Jag kan ju inte klaga på backup-personalen som också är barnvakt (mina päron) en sjuksyrra och en narkosläkare, fast jag vet i tusan om det är en fördel

Jag fick en ovanlig komplimang om min lever, den var fettfri och vacker.
    Vilket i sin tur gjorde operationen lite svårare så med faciet i hand så skulle jag inte ha gått på "flyt" veckorna innan.
    Där fick jag för dåligt samvete om vin och räkor.

Anna73: skönt att höra att du kom ut på rätt sida.

LenaL: hur har det gått för dig?

Yeeyyy! Välkommen över
  • Soulstar
    Bellevue skrev 2010-06-17 15:03:28 följande:
    På mitt självpåtagna flyt jag kör nu som inte har med op att göra så har jag gått ner 3 kilo sen i måndags morse.

Det är väl jättebra? Undrar hur mycket det är som är vätska av det...
    Vad bra du är! Skit i att tänka på om det är vatten eller inte, koncentrera dig på att ta dig igenom nästa dag bara Minus är minus är minus är BRA! Duktig!
  • Soulstar
    Elwi skrev 2010-06-19 23:16:56 följande:
    Någon här som fått OP med BMI 36? Jag har fått remiss till Ersta en visst oroar jag mig att jag inte är tillräckligt fet  Cool

Vore kul att se om det är fler här som har legat runt den lägre gränsen och beviljats OP.
    BMI 37 här Fick beviljat, men kirurgen sa att jag låg i gränslandet. Han frågade dock om det var min högsta vikt någonsin som jag hade vid bedömningstillfället, och eftersom det inte var det så sa han att det bara var en tidsfråga innan jag gick upp till den igen... Klok kirurg. Min (helt ovetenskapliga magkänsla) är att privata sjukhus inte tittar lika hårt på den där bmi-gränsen som de kommunala sjukhusen kanske gör... Jag håller tummarna för dig!
  • Soulstar
    hot fuss skrev 2010-06-20 14:35:39 följande:
    Idag är jag ett snäpp från normal-BMI o 1 kilo ifrån att väga 70-ngnting.
    Fantabulous! Grattis! Det är en ENORM milstolpe!
  • Soulstar
    Lalalong skrev 2010-06-21 22:05:32 följande:
    Du får absolut fråga
    Nej, jag har inte struma. Mitt problem sitter inte i sköldkörteln utan i hypofysen. Det är en körtel som sitter precis brevid hjärnan och som utsöndrar hormoner som t.ex. tillväxthormoner, oxytocin o.s.v.  Den är normalt stor som en ärta. Min är stor som ett knappnålshuvud. Jag har brist på tillväxthormoner, min längd är frammanipulerad med tillväxthormoner i sprutor. Jag har brist på nåt som heter vätskebehållande hormon vilket innebär att allt jag dricker bara rinner rakt ut utan att koncentreras i njurarna. Det medicineras jag för nu, tack och lov! Sen har jag brist på prolaktin vilket gör att jag inte kan producera bröstmjölk. Det är vad man vet, men det kan även finnas brist på hormoner som man kanske märker så där alldeles direkt.
    Men jag hoppas det inte ska ställa till det.
    Klara 060504, Alva 100117
    Men fy tusan, vilken resa du måste ha haft! Jag håller båda tummarna för dig
  • Soulstar
    sabinaa skrev 2010-06-21 20:09:43 följande:
    Idag ringde jag Ersta och frågade dom vad en OP skulle kosta om jag betala den själv. 130 000 kr blev svaret. Jag ringde också Aleris i Stockholm och dom tog 110 000 kr. Tjejen jag pratade på Aleris var jättesnäll (naturligtvis vill dom ju att jag ska komma dit så dom får pengarna) och jag fick en teletid till på onsdag nästa vecka där jag ska prata med kiurgen och blir det ett godkännade av honom (som det förmodligen blir) så blir det en OP den 24 augusti.

Jag känner att det är mycket pengar att lägga på bara mig. Men gubben vill att vi gör det eftersom han ser hur dåligt jag mår och hur ont jag har ibland. Och då, min vänner, är min gubbe ganska snål =)
    Och eftersom det skiljer sig minst 6 månader från att betala en själv eller vänta så börjar det bli självklart.

Men ändå 110 000 kr? På bara mig? Som vi kommer få betala av i många år? När jag får den betald om minst 6 månader? För Ersta hade inte fått min remiss än. Och det var 2 veckor sen jag pratade med Landskrona och bad dom skicka den dit.

Men jag är lättat och glad. Det är typ bara 2 månader till den 24 augusti.
    OoOoOo Wille Och Svante oOoOoO
    Jag förstår precis hur du tänker. Och det är fantastiskt(!) om din (i vanliga fall enl. uppgift snåla) karl tycker att ni ska köra på det. Men om du måste vänta 2 månader på op som du betalar är du nere i 4 månader. Det är 27 500 per månad du betalar då, för de 4 månader som du slipper stå i kö... Jag tycker varken bu eller bä (för det är inte mitt liv eller min kropp eller ekonomi att tycka nånting om ) men jag tänker att det kan vara klokt att tänka på det ur alla vinklar så du inte känner att du valde tokigt i efterhand...

Hur du än gör kommer du få op. vad jag fattar det som. GRATTIS
  • Soulstar
    werner05 skrev 2010-06-22 09:43:07 följande:
    Tackar för det.. allt gick som en dans igår.. har idag fått komma tillbaka till avd.. och har bara lite ont än så länge..

Tack för allt stöd

ANna
    Välkommen till andra sidan
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)