sabinaa skrev 2010-06-21 20:09:43 följande:
Idag ringde jag Ersta och frågade dom vad en OP skulle kosta om jag betala den själv. 130 000 kr blev svaret. Jag ringde också Aleris i Stockholm och dom tog 110 000 kr. Tjejen jag pratade på Aleris var jättesnäll (naturligtvis vill dom ju att jag ska komma dit så dom får pengarna) och jag fick en teletid till på onsdag nästa vecka där jag ska prata med kiurgen och blir det ett godkännade av honom (som det förmodligen blir) så blir det en OP den 24 augusti.
Jag känner att det är mycket pengar att lägga på bara mig. Men gubben vill att vi gör det eftersom han ser hur dåligt jag mår och hur ont jag har ibland. Och då, min vänner, är min gubbe ganska snål =)
Och eftersom det skiljer sig minst 6 månader från att betala en själv eller vänta så börjar det bli självklart.
Men ändå 110 000 kr? På bara mig? Som vi kommer få betala av i många år? När jag får den betald om minst 6 månader? För Ersta hade inte fått min remiss än. Och det var 2 veckor sen jag pratade med Landskrona och bad dom skicka den dit.
Men jag är lättat och glad. Det är typ bara 2 månader till den 24 augusti.
Jag förstår precis hur du tänker. Och det är fantastiskt(!) om din (i vanliga fall enl. uppgift snåla) karl tycker att ni ska köra på det. Men om du måste vänta 2 månader på op som du betalar är du nere i 4 månader. Det är 27 500 per månad du betalar då, för de 4 månader som du slipper stå i kö... Jag tycker varken bu eller bä (för det är inte mitt liv eller min kropp eller ekonomi att tycka nånting om

) men jag tänker att det kan vara klokt att tänka på det ur alla vinklar så du inte känner att du valde tokigt i efterhand...
Hur du än gör kommer du få op. vad jag fattar det som. GRATTIS