Inlägg från: sweety88 |Visa alla inlägg
  • sweety88

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Är det någon här inne som opererat sig och haft hemma barn på 10-12kg? Jag ska opereras den 8:e och kommer ha min minsta hemma då hon ännu inte har någoon dagis plats, undra hur det funkade för er? Hur löste ni saker så ni slapp lyft mm?

• sweety88
    Mli79 skrev 2011-01-25 11:44:07 följande:
    Jag håller helt med, bäst av allt jag har testat. Gör oftast inte ont att få, och jag slipper mens totalt.
    Samma här, helt underbart. INGA biverkningar, jag fick inte änns alla dessa mellanblödningar som jag fått med nästan allt annat.
  • sweety88
    littlemisstrouble skrev 2011-01-25 11:59:20 följande:
    men psprutans effekt kan ju sitta i jättelänge efteråt inte sant?
    Ja, det kan den. Men inte för alla och man får ha det i åttanken om man ska skaffa barn att börja i tid att sluta Glad
  • sweety88
    Mary Jo skrev 2011-01-28 06:15:48 följande:
    Igår var jag på Sophiahemmet.

Jag opereras den 21 feb!! SkrattandeDet är ju snart och nu är jag nervös!
    Grattis!! Tyst Hur mkt skulle du gå ner innan operation?
  • sweety88
    Mary Jo skrev 2011-01-28 07:44:08 följande:
    Tack! Känns skönt att det äntligen ska bli av. Men läskigt. När har du din op?
    7 kilo ungefär. Men det kommer nog gå bra!
    Jag har op tid den 8:e februari, men livrädd den ska bli uppskjuten. Jag fick viktkrav på 11kg och gått ner än så länge ca 8kg bara, kilona sitter som sten trots jag sköter mina "shakes". Får se vad dom säger efter invägning på tisdag. 7 kg klarar du nog bra Glad
  • sweety88
    Mary Jo skrev 2011-01-28 07:54:49 följande:
    Enligt läkaren jag träffade så spelade det inte så stor roll hur mkt jag gick ner. Hon frågade vad jag tänkte och jag sa då kanske 9-10 kilo men då sa hon "neeej,kanske 7 eller blir det för svårt? " Jag behöver egentligen inte gå på flyt heller,spelar ingen roll hur jag bantar. Men jag tänkte att det skulle bli lättare med flytande kost.

Hoppas du hinner gå ner allt i vikt!
    Ojdå, tycker dt är synd dt är så olika råd på alla sjukhus. Men 7 kg klarar du nog lätt, ska du äta eller äta flytande?
    Och tack så mkt Glad
  • sweety88

Gaah, börjar känna mig stressad. Ska på invägningen på tisdagen, veckan innan operation. Ska tappa 10% av min vikt och bara gått ner dryga 9kg, livrädd dom skjuter upp min op tid. Saknar iofs "bara" 2 kg

• sweety88
    Mli79 skrev 2011-01-30 18:12:53 följande:
    Mina bästa snabbantningstips är att basta länge alternativt dricka vätskedrivande. Inte särskilt hälsosamt, men eftersom du hade en vecka till innan OP så hinner ju du dricka upp dig igen innan OP, efter invägningen. Kan du inte ringa imorgon och fråga hur hårda de är på viktkravet, så slipper du vara orolig?
    Jag vet dom kan vara hårda, däremot vet jag ju inte hur mkt som får saknas och inte. Har iofs chansen ännu och tappa 1 kg till iaf innan operationen, men har haft mkt viktplatåer trots detta flytande så vågar inte lita fullt ut på att jag hinner tappa så mycket mer. Tack för dina tips iaf, bastu har jag ingen tillgång till men vätskedrivande? Vad tänker du då? Tänkte iaf köra hårt sista veckan, trots jag tycker jag redan gjort allt jag kan. Får bli mer promenader mm
    Trodde 11kg skulle bli en simpel match ack så jag fick.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)