-
Vet du vad? STORT grattis till ditt/ert beslut!sabinaa skrev 2010-06-22 19:56:46 följande:Jag fick tidigast en läkartid 6 månader efter remissen kommit in och den har inte kommit in än. Sen var där 3 månaders väntetid på en OP. Och tar jag detta tillfället nu så är jag OP om 2 månader. Så vi kommer göra detta. Visst känns det lite, men jag vet hur bra jag kommer att må efteråt så det kommer vara väl värda pengarna. Gubben slipper utstå massa skit, barnen får en piggare och gladare mamma som kan spela boll med dom ganska snart och jag kommer vara superslimmad till nästa sommar. Så det kommer nog bli fint.
Kommer bli fin fint!
-
Flaggor och vimplar - grattis!Lalalong skrev 2010-06-23 09:02:34 följande:Har äntligen kopplat upp datorn hos mormor.
Det gick bra på Ersta igår, blev godkänd för OP och den blir i september-otktober någon gång. Gissar på oktober eftersom det är i slutet på månaden nu. Alla var trevliga tycker jag, utom läkaren Anders Thorell som jag faktiskt uppfattade som ganska spydig. Men han hade kanske bara en dålig dag. Han godkände mig i alla fall, och det är ju huvudsaken.
-
Nu har jag börjat tappa hår... ordentligt! Drar jag handen genom håret får jag med mig en hel tofs i handen. Ni som varit op:ade länge, när stannade det av? Eller blev ni flintis?
-
vänat & james: Tack för era svar och tack och lov. Det får vi verkligen hoppas så att jag slipper gå med keps resten av livet, blir lite klurigt på kontoret och kundmöten haha
Tappa lika mycket hår som en angorakatt = inte roligt
Få tillbaka håret på sikt när vikten stabiliserat sig = ok, inte jätteroligt (det hade varit jätteroligt att slippa tappa det alls
) men det är okej i alla fall.
james: Tussarna är värst, man känner sig sjuk ju
Jag kanske kan konvertera till islam lite fort? Så om allt ramlar av kan jag gå med slöja tills det växer ut igen?
-
ChokladMoshin: Grattis
Förstår att det är blandade känslor, men grattis
-
Själv var jag idag på återbesök hos dietisten, och hon "skällde" lite på mig. Jag går ner för fort. Mycket beror det på att jag har svårt att få i mig tillräckligt med mat, mellanmål osv. och vi kom gemensamt fram till att det beror på frukosten. Mina dåliga dagar (de dagar då jag äter alldeles för lite) börjar med att jag inte får i mig en smula till frukost. Jag öppnar kylen och skafferiet och känner bara blääää för allt vi har, INGENTING känns som jag skulle kunna få ner. Så nu ska jag jobba med frukosten. Måste skärpa mig
Väger nu 93 kilo
Och för två veckor sen vägde jag 98,8....
Någon som har något bra tips på frukostmat? Jag är sjukt morgontrött, så jag kommer tyvärr inte att palla att göra smoothies och sånt, även om det vore toppen. Orkar inte ens koka ett ägg på morgonen
-
Du är inte lite fiffig dufrökenKAJO skrev 2010-06-28 21:36:47 följande:Oj, då lär jag också få skäll. Jag har gått ner ca 5 kg de senaste två veckorna jag också, och totalt sedan operation för fem vekor sedan = 10 kg.
Jag äter dock jättemycket , jätteofta och jättenyttigt så jag vet fasiken inte hur jag skulle kunna hindra den saken.
Man ska ju gå ner i vikt och med den nya magen är det ju svårt att helt styra tempot.
Frukostmat: ett glas filmjölk eller yoghurt (eller i en skål om du så önskar), eller kokt ägg (koka kvällen innan), en knäckis, en banan etc.
Klart man kan koka kvällen innan!!! Smarto
Behöver ju få i mig mer protein, efter vad dietisten säger, och alla bäckar små... Tror jag ska koka ägg redan ikväll
-
Tydligen är det bara jag som inte fattar att man kan koka ägg kvällen innanFull av förhoppning skrev 2010-06-28 21:38:17 följande:½dl havregryn 1dl vatten ½ skivad banan rör runt... in i micron ca 5 min... rör runt och på med lite lättmjölk.
Knäcke med ost och tomat eller leverpastej, eller makrill i tomatsås eller ägg med lite lättmajonnäs el kaviar, eller någon smaksatt keso..
Ha färdigkokta ägg i kylen som bara är att ta av när det krisar. Och avokado om du gillar det... kanon som mellis med lite lätt rhode islanddressing. Eller bara lite smaksatt keso.
Ni är smarta ni tjejer
Jag skyller på.... proteinbrist! Det blir man säkert korkad av!
-
Indeed. Hjärnbrist it isFull av förhoppning skrev 2010-06-28 21:41:46 följande:jag brukar koka ett gäng på 10-12 st och ha kalla i kylen... bara att skala och äta
hahaha jag brukar skylla på (H)järnbrist
-
Protein kokas i mitt kök as we speakfrökenKAJO skrev 2010-06-28 21:45:36 följande:Jag har också börjat med storkok av ägg. Enkelt att förvara i kylen, enkelt att ta med som mellis. Och mycket proteiner!