Inlägg från: Soulstar |Visa alla inlägg
  • Soulstar

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

ChokladMoshin skrev 2010-06-28 21:55:37 följande:
    Tackar

Gör en smoothies på kvällen och ställ i kylen så har du den klar
    Ska tydligen ha barn i November......
    Aaah, ännu en smarting
    Mli79 skrev 2010-06-28 21:52:30 följande:
    Nu är jag visserligen bara på puréstadiet än, men jag har arbetat in en rutin med proviva till frukost. Går ju inte upp emot ett kokt ägg, men bättre än inget.
    Proviva är ju faktiskt ganska schysst... Tröttnade så på allt flytande efter op, men nu kanske man kan lura i sig lite sånt ändå
    Malleballebuse skrev 2010-06-28 22:46:42 följande:

En knep om man tycker att frukosten klumpar sig i magen är att dricka några klunkar ljummetvatten först.
    Behöver jag dricka mycket vatten och ganska fort så grundar jag med en tugga hårtbröd först då känns det inte så obehagligt.

Sara84: jag är benhård på att inte tillåta folka att tycka om min operation när jag är med.
    Jag svara med glädje på alla frågor som vänner, bekanta och alla andra har, men när det kommer till  ifrågasättande om mitt högst personliga val att göra detta så ber jag dem vänligt men bestämt att respektera att det är min kropp och mitt ansvar.
    Fast jag har nästan bara mötts av nyfikenhet och det tycker jag bara är kul.

Det där med ljummet vatten ska jag testa också. Det är precis som att det klumpar sig, fast inte i magen, utan i munnen. Det är som att vad jag än tittar på så känner jag hur det kommer växa i munnen på mig... Rent psykologiskt antar jag

Vilka fina tips ni kommer med godingar, tack alla, imorgon blir det förhoppningsvis en bra dag om jag kan få in frukosten ordentligt.

Sov gott alla!
  • Soulstar
    Arnsmamma skrev 2010-06-28 23:05:47 följande:
    lika kul alltid när man läser om er alla

för någon dag sedan insåg jag att jag inte äger några kläder som passar. några få plagg i svart såklart . så jag beslutade mig för att hitta lite sommriga kläder . ner till stan och in i butiker. ingen aning vilken st som skulle passa så fick mäta mot kroppen . innan op hade jag st 56 ibland 54 . blev en super söt sommar kläning från kaphal st 46 :D helt överlycklig ringde min man när jag stod i provhytten haha .

mina ben är rätt "smala" och rumpan har ju försvunnigt så mitt fett är mestadels på magen . inte lätt hitta kläder då . vill ha ett par schorts stavas? fanns inte i st 48 så jag tänkte ää jag provad 46 och ser hur mycekt jag behöver gå ner för att få plats i dom o jag kunde precis knäppa dom . köpte inte dom för dom va ju lite för trånga . ska försöka få tid att lägga in bilder . jag älskar att titta på förändringar hos alla som går ner i vikt hör av mig när jag får tummarna ur .

kram till er alla kämpar
    Det finns inget som går upp mot den där lyckan/förvåningen när dragkedjan går upp
  • Soulstar
    Fragile Angel skrev 2010-06-29 19:38:21 följande:
    Trött efter en dag på underbara, tysta, bilfria, myggfria Hanö. För 30 kilo sedan så hade jag ALDRIG orkat gå 650 meter uppför en backe, aldrig i hela livet. Men, hör och häpna, jag var FÖRST upp för mördarbacken. Det ni... *Stolt*
    ¸ .• Jag skrek åt en banan i ett hål för att jag saknar självkontroll¸ .•
    Gött! Jag märker också jättestor skillnad i kroppen, vad jag orkar göra. Mördartrappan där jag bor (en utomhustrappa som fortsätter forever and ever) gick jag långa omvägar för att slippa förut, men nu går det som en dans Toppen! Bra jobbat Fragile Angel
  • Soulstar
    V P E skrev 2010-06-30 21:37:02 följande:
    Kanske ska tillägga lite mer fakta...

32 år, norrlänning, gift, två barn, jobbar som personlig assistent, men är deltidstjänstledig medan jag läser sjuksköterskeprogrammet i Luleå.
    Har läst halva utbildningen nu och njuter av semester och ledighet

Har varit överviktig hela mitt vuxna liv, gick ner till 60 kilo år 2005, då jag deltog i en läkemedelsstudie (Reductil) för kvinnor med PCOS och övervikt.
    De kilon jag gjorde mig av med har jag tagit igen med råge och GBP gör jag ffa för att öka mina chanser till ett längre, hälsosammare liv. Utseende kommer senare på önskelistan...
    Välkommen
  • Soulstar
    Jeanette 79 skrev 2010-06-30 19:23:19 följande:
    Tack för välkomst hälsningarna :) Kom igång redan igår och åt för fullt, fast idag är det lite lättare at urskilja vad magkänslorna säger ... men oj vad mätt man blir av 1-2dl soppa. Det funkar ju det här!!!! Ha.ha Härligt! :)
    Välkommen över till andra sidan även från mig
  • Soulstar

J-lar i min lilla låda vad det har skrivits, tog en stund att läsa ikapp

Alla opade: grattis!

Gällande trådstarten tror jag att det har med radbryt att göra, och mig veterligen kan man inte ändra i trådstarten när tråden väl är startad?

Mina kläder i storlek 46 kasar nedför mina höfter nu, SÅ f-ing fabulous känsla!

Jofimel: God damn it vad fin maggen är Grattis!

• Soulstar
    74an1 skrev 2010-07-05 10:36:28 följande:
    Förlåt! Ska aldrig mer upprepas att jag försöker tipsa om något JAG tycker är smart. Självklart kan man inte ha stavmixer och is med sig vart man än går, det förstår jag oxå. Men när man är hemma vid, så är det ett tips.  Som sagt ska aldrig mer upprepas Rynkar på näsan
    ALLA får tipsa utefter egen erfarenhet, det man själv tycker funkar bra. Jag gillar också mixade proteinshakes bäst, MED is. OCH ett flärdfullt sugrör med glitter
  • Soulstar
    Fragile Angel skrev 2010-07-06 19:14:11 följande:
    Jag är så glad... -35 kilo nu .
    Weee! Bra jobbat!
  • Soulstar
    Inger 1958 skrev 2010-07-08 18:04:17 följande:
    Jag har hittat min pulverdiet. Sophiakuren måste jag säga fungerar bra för mig. Jag kombinerar den med mina dagliga promenader till och från arbetet. Jag har bara druckit Sophiakurenpåsar i 4 dagar men ser redan resultat. Tänk om någon hade berättat att det faktiskt fungerar med pulverdieter om man inte fuskar. Har jag tur så slipper jag OP. Är det någon som använt Sophiakuren eller något likvärdigt pulver och gått ner låt säga 30+ kilo över en längre tid?

/Inger
    Jag gick ner 26 kg (har jag för mig det var, eller om det var mer) med Camebridgekuren, gick upp 30 pannor när jag började äta vanlig mat igen
  • Soulstar
    1638 skrev 2010-07-09 13:43:44 följande:
    Hej o hå!
    Tappade bort er ett tag men nu har jag hittat hit igen.

Här rä allt bra, blev ju opad 27/1 i år, hade en vända inne på sjukan i mars med magsår, hemska smärtor men mådde hela tiden trots det vldigt bra.
    Nu har jag tappat 36 kg o ligger nu på 74 kg. Verkar ha stannat av något för nu går det trögt....
    Har visserligen inte bråttom utan stortrivs med min "nya" kropp o mår toppen.

Börjat inse själv hur förändringen skett, kanske mest vid köp av ny behå.... fanns inte i min värld att komm i den bhn expiditen visade fram.... stl. 80 B... jag som alltid haft 105 D... ha ha ha.. snacka bollivia kassar som hänger... tomma e de oxå...hahah...
    Men som sagt, jag strotrivs med mig själv o mår kalas.
    Har 5kg till jag vill bli av med men mina nuvarande 74kg till mina 175 cm är helt ok det oxå
    (även om drömmen alltid varit under 70 kg)

Nu ska jag läsa ikapp lite....
    Åh så roligt att läsa om hur du har/haft det (Inte så roligt med magsåret dock, hade ett i vintras och vet hur hemskt det är ). Men stort grattis till viktnedgången och de nya fräsiga tomma kassarna
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)