Inlägg från: Annicka |Visa alla inlägg
  • Annicka

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Full av förhoppning skrev 2010-07-11 18:44:07 följande:
    Låter som gallan tycker jag... vilken sida?
    Höger sida! och mitt över på nedre delen av ryggen.
  • Annicka
    Tinzi skrev 2010-07-12 14:14:41 följande:
    *urk* letar & letar...NÅN som kan tipsa om bra hotell i anslutning till Sophiahemmet...hyffsat nära iaf?

Och nån som fått tillbaka för hotellkostanden ännu & hur mkt betalade ni?
    Kolla när du bokar tågbiljett så kan du boka hotellsamtidigt och jag bodde på Rica hotell Stockholm och det ligger rätt så nära Sophiahemmet och du tar en taxi på morgon till sophiahemmet eller så tar du tunnelbanan. Jag fick tillbaka mona pengar från mitt hotell som jag bodde på och jag betalade 1600 ungefär för en natt från tisdag till onsdag morgon.

Lycka till!

Kram Annicka
  • Annicka

Jag ska snart iväg till akuten pga mina smärtor i magen som strålar ut i ryggen på höger sida och se vad dom säger att det kan vara och jag har haft det sen i lördagskväll och inte gått över än.

Kram Annicka

Ps jag informerar er sen senare i kväll.

Kram igen på er!

• Annicka
    frökenKAJO skrev 2010-07-12 16:26:24 följande:
    Lycka till!!!
    Jag var på akuten men han läkarn sa att jag måste vända mig till min vdc imorgon för dom måste göra en utredning vad det kna vara men läkarn på akuten sa att det kunnde vara gallan.

Så det är bara att ringa imorgon till dom.

Kram Annicka
  • Annicka
    frökenKAJO skrev 2010-07-12 19:01:22 följande:
    Oj, vad omständigt! Hoppas att det går smidigare på VC.
    Jag håller med dig att det är väldigt omständigt att dom inte kunde göra något där jag utan jag måste vända mig dit jag är listad för att få hjälp. Jag har fortfarande värk och det kunde jag inte få något för att man kan inte skriva ut något om man inte vet vad det var för fel på mig. Så det gick 100kr i sjön för ett värdelös besök och han var inte bra läkarn väldigt nosig.

Kram Annicka
  • Annicka
    Fragile Angel skrev 2010-07-12 20:55:13 följande:
    GRATTIS!
    Annicka skrev 2010-07-12 18:51:31 följande:
    Jag var på akuten men han läkarn sa att jag måste vända mig till min vdc imorgon för dom måste göra en utredning vad det kna vara men läkarn på akuten sa att det kunnde vara gallan.

Så det är bara att ringa imorgon till dom.

Kram Annicka
    Men... Vad fanska med akuten till om man inte får hjälp?!
    Jag säger detsamma vad fan ska man med vården om dom inte hjälper till. Jag fick gå hem med värk och hoppas på en tid hos min vdc imorgon. Han visste att jag hade ont men jag kunde inte få något för det för han sa att min vdc måste göra en utredning av det. Jag fick inget mot min värk.
    Kram Annicka
  • Annicka
    frökenKAJO skrev 2010-07-12 20:57:55 följande:
    Låter mycket märkligt tycker jag. Vilket bakvänt resonemang...
    Han törs inte skriva ut ngt för att han inte vet vad smärtan beror på, men han hänvisar dig utan tvekan till VC utan att veta vad smärtan beror på? Hur tänkte han där?
    Jag vet inte vad han tänkte där med min värk. Jag pratade med sjukvårdsupplysningen och hon sa att jag skulle vända mig till min vdc och om dom inte hade en akuttid idag så skulle jag vända mig till centrumakuten men jag fick ingen hjälp där mot min värk utan jagh kastade 100kr i sjön för ingenting.

Kram Annicka
  • Annicka

Godmorgon Tjejer!

Jag ringde imorse för att få en tid till vdc och så ringer dom tillbaka till mig och frågar vad dom kan hjälpa mig med så sa jag hade smärtor imagen och går ut i ryggen på höger sida och att jag var på centrumakuten igår kväll men fick ingen hjälp där utan det var min vdc som skulle göra en utredning. Men så säger sjuksköterskan som ringde upp mig att min telefonsamtal kom in kl 8:10 och vi har inga tider att ge dig utan du får ringa imorgon kl 7:30 för att få en akuttid samma dag till läkarn. Så jag ska gå en dag till med detta utan att få någon hjälp. Fy fan för vården. Det blir bara värre med vården.

Kram AnnickaDemon

• Annicka
    frökenKAJO skrev 2010-07-13 09:45:24 följande:
    Det verkar ju helt otroligt?! Visst ringde du till din kirurg och kollade? Vad sa han? Kan du inte använda dig av hans ord och åka till akuten på nytt? Det är ju galet att behöva ha ont i flera dagar innan du ens undersöks ordentligt?!
    Jag har inte ringt Sophiahemmet utan jag har bara ringt sjukvårdsupplysningen och till vdc och vänt mig till akuten men inte fått någon hjälp men jag ska ringa dom nu och se vad dom anser att jag ska göra. För det är bedrövligt att ingen tar mig på allvar utan låter mig gå en dag till utan att bli undersökt vad det kan vara.

Kram Annicka
  • Annicka

Ringde Sophiahemmet nyss och dom sa att det här är bedrövligt dom får inte göra så för jag ska undersökas och få smärtstillande utskrivet så jag ska vända mig tillbaka tillen annan akut typ sahlgrenska eller mölndal och sätta mig där. Jag ska stå på mig.

Jag sa att det är ingen som verkar ta mig på allvar när dom gör så.

Kram Annicka

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)