Inlägg från: trollbottom |Visa alla inlägg
  • trollbottom

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

typiskt83 skrev 2010-12-14 21:23:09 följande:

Är ny här. Ska på infoträff på Ersta 12 januari, möte med dietist 14 januari och sen ska jag träffa läkare den 18. Är så spänd!! Kommer jag blir godkänd? Hur länge får man vänta på operation i då fall..? Någon som vet?

Jag var där i början på oktober och väntar på op.tid. Har inte fått någon än. Nu är jag utomläns förvisso så det kanske tar lite längre tid för mig
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • trollbottom
    Hera78 skrev 2010-12-15 08:48:09 följande:
    Jag vill ha min op-tid nuuuuuuuu! Rynkar på näsan

Igår tog jag bussen till jobbet för första gången på en halv evighet och fy fan vad jobbigt det var! Jag var bland de första som klev på och satte mig längst in på ett säte och kände direkt att jag tar upp 1,5 säte. Bussen fylldes på och överallt satte det sig folk utom bredvid mig, många valde att stå istället för att sitta bredvid mig. Till sist satte sig en äldre dam bredvid men hon satt liksom på halva sitt säte. Jag försökte trycka mig mot fönstret så gott jag kunde. Och så tittar man på raden framför där det sitter två normalviktiga personer och får plats hur lätt som helst och jag kände bara sorg och skam! Gråter

Jag vill opereras nu och kunna åka buss utan att skämmas som alla andra! Gråter
    Jag känner igen mig där
  • trollbottom
    MinFamiljj skrev 2010-12-15 09:17:21 följande:
    Då tror jag att du får tid feb-mars till op... väntade oxå varje dag på brevet...

Hoppas dock att du får komma till tidigare
    Usch och blä, jag vill nu. Har tänkt ringa till dom efter nyår men innan dess orkar jag inte ta tag i det. Men men, samtidigt går ju tiden fort så helt plötsligt är man där
  • trollbottom

Tjohoooo nu har jag fått op.datum. 2 februari smäller det. Jag som skulle flyta fyra veckor innan kommer inte hinna det nu eftersom jag fick brevet idag och jag har inte beställt något. Panikbeställde från modifast idag så det blir att börja så fort de kommer.

Sjukt härligt, jag trodde jag skulle få vänta iaf två månader till

• trollbottom
    Ferguson skrev 2011-01-04 17:54:12 följande:
    Flyter på naturdiet, gott sombara den och finns billiga på tetra för ca 17:-/st på willys.
    Testa dom vetja =)
    Jag ska flyta på modifast. Har beställt så får nog i början på nästa vecka. Men kanske skulle köpa några naturdiet tills dess.
  • trollbottom
    BohusM skrev 2011-01-04 20:36:03 följande:
    Då har du nog det på fredag, eftersom det är helgdag på torsdag. Jag beställde den 20 december och kunnat hämta ut det den 22 om inte postbilen halkat av vägen!!!! Så det kom till slut fram den 23 december. Jag köpte 3 paket på apoteket till paketpris 345:- för att ha till jag fick hem det.
    Då väntar jag helt enkelt. Har inte så mycket pengar att handla för och resten av familjen behöver ju mat i magen också. Dessutom jobbar jag natt nu två nätter till och sen går jag på ledighet så det känns bra att få börja när man inte jobbar
  • trollbottom
    BohusM skrev 2011-01-05 01:10:52 följande:
    Om du beställt det via nätet så har du kanske fått ett fraktnummer så du kan följa ditt paket på postens hemsida, annars så ring Modifast i morgon så får du det nummret. Då behöver man inte va så nervös för att det inte kommer fram.
    Ja men det har jag ju. Jag tror förvisso inte att en vecka kortare spelar så stor roll. Jag försöker intala mig det iaf.
    PetraD skrev 2011-01-05 01:11:41 följande:
    härligt. grattis
    samma fina datum jag hade förra året
    Tack, känns helt fantastiskt och overkligt. Längtar så himla mycket. Ser fram emot att få kunna köpa mig en ny vinterjacka till nästa år, i normal storlek. Och nya bh:ar. Op.tiden kom i rättan tid då en av mina två bh:ar precis gått sönder och jag bara vägrar köpa nya nu
  • trollbottom
    BohusM skrev 2011-01-05 01:30:52 följande:

Ja nu längtar jag också kan jag ju minst sagt säga... Av 2 anledningar faktiskt... haha

Börjar tröttna på modifast nu och börjar bara få dom smakerna kvar som jag inte tycker så mycket om... blääää

Och sen så naturligtvis till man äntligen är där, när man kommit över krönet med operationen och börjar återhämta sig, och slipper vara orolig inför operationen mm.  Men nu är det inte så lång tid kvar....

Hur många modifast ska man äta per dag? Måste nog beställa mer sen
  • trollbottom

Ni som opererat er på Ersta, hur länge har ni fått stannat? I mina papper står det över natten men jag hade fått för mig att det var mer än över en natt

• trollbottom
    lisalove skrev 2011-01-05 08:45:57 följande:
    Jag opades på en ons och åkte hem fre em. Tre dagar och två nätter på Ersta blev det.
    MinFamiljj skrev 2011-01-05 08:55:19 följande:
    opades på tisdagen åkte hem torsdagen...
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-05 10:40:13 följande:
    Jag opererades på en måndag, åkte hem lunchtid på onsdagen.
    Hm, måste nog ringa till dom och kolla så jag vet hur jag ska boka hembiljetten
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)