• Safir73

Ser det konstigt ut med högklackat om man är lång??

Jag är 175 cm lång och gillar högklackade skor, men är ständigt orolig för att jag ska bli "för lång" med klackar.

Köper gärna skor med ca 7-10 cm klack och tycker det är jättesnyggt i butiken och när jag provar hemma, men fegar ur när jag väl ska använda dem ute sen.

Tycker ni att det ser konstigt ut om man redan är lång och sen desstuom har högklackat?

Och vart går gränsen, när är man egentligen för lång för att ha klackar, finns det nån sån gräns eller är det bara jag som är nojjig?

• Svar på tråden Ser det konstigt ut med högklackat om man är lång??
  • annkar78

Tycker faktiskt inte att det finns någon gräns! Är själv 178 och brukar ha klackar, bara snyggt!

• Superbia

Spelar absolut ingen roll enligt mig. Det är ju om du som lång uppfattar det som jobbigt att se ner på resten av oss andra

Morten & Vidar 091029
  • La Lola

Näe, det ser nog "konstigare" ut med platta skor. Det syns mera lixom på nåt sätt.

Bär din längd med stolthet!
    Men ställ dig inte framför mig på konserter o dyl för då blir jag förbannad!

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Smultron ett

bara om du är obekväm med det. För då syns det så tydligt att du "skäms"
    Men sträck på dig och var nöjd så blir du jättefin å lång

The world's a better place when it's upside down!
  • Kjell2

Alltid snyggt med högklackat om personen kan hantera dem. Det som är mindre stiligt är en lång person, oavsett skor, som försöker se kortare ut genom att krypa ihop lite. Plötsligt blir det en vandrande hösäck! Stäck på er! Allt för många långa tjejer förstör sin utstrålning och stil genom att försöka se kortare ut, tex genom att böja på huvudet, huka sig lite, säcka ihop. /Kjell

• sstv

Du ska absolut inte vara rädd för att ha klackar, det är snyggt även på långa kvinnor. 

• Ord blind

Jag har haft vänner som är långt över 185 cm som sprang med stilettklackar! Snyggare ben får man nog leta efter.

?Fakta? är ofta inte en absolut sanning utan ett mer eller mindre välgrundat tyckande av personer med varierad tyngd.
  • Safir73

Då törs man kanske hoppa i nya vårskorna i alla fall :)

Det är väl så att jag själv upplever mig som så otroligt lång med klackar och jämför mig med alla andra och tycker att jag blir så lång och stor.

Fick jämt höra som barn att "oj, vad du är lång, hur lång är du egentligen?" Jättejobbigt.

För ändå, om man tittar lite runtomkring sig på stan, så finns det ganska många tjejer som är lite längre. så det är ju inte helt ovanligt.

• MaryD

Ts: Nu är jag iofs fyra cm kortare än dig, men jag har ofta stilettklackar som är 10-13 cm höga. Jag tycker det är supersnyggt  

• Kjell2
    Safir73 skrev 2010-04-30 10:57:37 följande:
    Då törs man kanske hoppa i nya vårskorna i alla fall :)Det är väl så att jag själv upplever mig som så otroligt lång med klackar och jämför mig med alla andra och tycker att jag blir så lång och stor. Fick jämt höra som barn att "oj, vad du är lång, hur lång är du egentligen?" Jättejobbigt. För ändå, om man tittar lite runtomkring sig på stan, så finns det ganska många tjejer som är lite längre. så det är ju inte helt ovanligt.
    Vad är problemet med att vara lång? Varför är det jobbigt att vara lång?
Svar på tråden Ser det konstigt ut med högklackat om man är lång??