Inlägg från: Skehamn2010 |Visa alla inlägg
  • Skehamn2010

16-åring dödade sin pojkvän och fick 96-års fängelse, rätt eller fel?

Ja är det rätt eller inte att ge "barn" som begår så här grova brott så långa fängelsestraff?

Det här var extremt och det var i USA. Men här i Sverige får ju barn som mördar värsta mestraffen, fängelse borde det vara. Inte 96 år kanske men 10 iallafall.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 12:13
    Det här var enligt mig ett "iskallt" mord. Hennes pojkvän hade gjort slut med henne och väntade nu barn med sin nya flickvän och det kunde hon inte acceptera. Den gravida flickvännen mördades också men av kompisar till 16-åringen. Så det var egentligen hennes X när hon dödade honom.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 16-åring dödade sin pojkvän och fick 96-års fängelse, rätt eller fel?
  • Skehamn2010
    Eisa skrev 2010-05-01 00:05:56 följande:
    Nittisex år vaffan vilken jävla siffra. Nej det är väl att ta i. 95 hade räckt. Eller 15.
    Ska jag vara helt ärlig trodde jag faktiskt inte att USA hade så långa fängelsestraff :S Det var väl ändå att ta i.
  • Skehamn2010
    Maria A Koberg skrev 2010-05-01 00:11:05 följande:
      Jodå, där kan man bli dömd till tre livstider eller 276 år.... Det finns liksom ingen gräns i det landet.
    Okej från vilken ålder kan man få fängelse som straff då?
  • Skehamn2010

Den här 16-åringen hade planerat mordet. Det var planerat in i minsta detalj. Alltså oerhört grymt.

• Skehamn2010
    Isanje skrev 2010-05-02 08:10:04 följande:
    Vad är det som säger att hon inte bara var en iskall mördare?
    Hon är en iskall mördare. Pojkvännen och hon hade gjort slut och han hade skaffat en ny tjej som han väntade barn ihop med. Så det var ett svartsjukedrama kan man säga. Den gravida kvinnan mördades också men av kompisar till 16-åringen.
  • Skehamn2010
    Isanje skrev 2010-05-02 12:16:06 följande:
    Det var det jag reagerade på att någon skrev "va det självförsvar eller va han elak mot henne" (inte exakta ord men typ) Det är som om 16 åringar kan inte vara brutalt kalla mördare. Den 12 åringen som jag länkade till var 11 år när han sköt sin pappas gravida flickvän när hon sov. Barn kan vara precis lika kalla och brutala som vuxna.
    Jo dom kan ju det. Jag stör mig så mycket på att folk alltid säger att barn är barn och dom förstår inte vad som är rätt och fel. Jag säger bara JO det gör dom. Jag visste mycket väl att man inte fick döda folk redan när jag var 5 liksom och det gjorde mina jämnåriga kompisar med.

Fast 96-års fängelse kändes som lite väl hårt iallafall. Men 10-15 år..minst!
Svar på tråden 16-åring dödade sin pojkvän och fick 96-års fängelse, rätt eller fel?