Majblomman och Sverigedemokraternas symbol
Slump eller någon som har planerat att folk ska gå runt med många sådana här blommor ett valår?
Slump eller någon som har planerat att folk ska gå runt med många sådana här blommor ett valår?
Skönt att Firma Trams & Flams kom hit. Då slapp vi diskutera det här.
Vad är det för likhet du ser ts?
Nu börjar jag bli ganska orolig för min egen syn om det bara är jag som ser att blommorna ligger väldigt nära varandra i så väl färg som form.
Man har fått lite konstiga blickar av diverse turkar minst sagt när man går med sin SD blo.... jag menar majblomma
Tycker inte alls de är lika! Mer än att de är blommor bägge två...
Majblomman är Sveriges största barnhjälpsorganisation med 700 lokalföreningar, 15.000 vuxna volontärer och 100.000 barn som genomför insamlingen genom att sälja majblommor.
Majblomman bildades 1907, d.v.s. långt före våra politiska partier valde blommor och färger till sina partisymboler. Majblomman är partipolitiskt obundna men om vi skulle ta hänsyn till pariternas färger, skulle det inte bli många kvar till Majblomman. Vi tar fram färgen genom att barn lägger fram förslag, därefter väljer Svenska Moderådet ut ett antal som kommer att bli nästa års modefärger. Därefter röstar barn på vilken blomma de vill ha.
Låt Majblomman få ha vilken färg, nu än barn skapar och blanda inte in konspiratoriska tankar om att vi skulle bli kapade av någon organisation, företag eller anant. Majblomman är suverän.
Majblomman byter väl färg varje år? Hur många går omkring med den på rockuppslaget efter ett par veckor in i maj? Inte många. Att den skulle påverka valrörelsen tror jag är liiiiiitet överdrivet!