• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Snartmami
    Modgun skrev 2010-10-15 21:12:36 följande:
    Hade vi inte ett rasförbud i Sverige tidigare?
    Och det gick ju bra *not*

Men du har helt rätt. Att bara licensera en hundras är rent ut sagt dåraktigt. Finns bra många fler hundraser världen över som är bra mycket "farligare" än apbt.
    Jo, sen så är det ju som tidigare sagt folket det är fel på inte hundarna. FÅr jag inte licens på de "farliga" raserna så skaffar jag mig en jämte, tax labbe. Ja vilken ras som helst blir elak efter tillräckligt med misshandel och vanvård. För det är i 99% av fallen vad som ligger bakom hundarna som bits (eller skada/sjukdom!)
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 21:11:28 följande:
    Det gör ju i stort sett alla tränare och alla har rätt om de får säga det själva. Som sagt hur vet vi hur det ser ut? För varje hund som han lyckas få ordning på så kanske han misslyckas med tre, det är en underhållande show men jag litar inte på att den speglar verkligheten mer än Robinson gör.
    o tomten lever också?
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 21:15:32 följande:
    Jag läser inte den tidningen, men i exemplet var det mot människor. Sen så kan en människa skadas även om den bara är hundaggressiv, de flesta ägare försöker naturligtvis rädda sitt djur. Om en hund oavsett vilken tuggar på min Retriever så försöker jag få bort den. Det hävdas ju att då finns en betydande risk att den attackerande hunden flyttar fokus till en själv.
    du hade ju ingen hund... annars är du ju också medlem i klubben för inbördes beundran. hur ska du ha det?
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 21:19:56 följande:
    o tomten lever också?
    Har du varit med vid en inspelning? Inte just den showen utan vilken som helst. Vet du hur mycket verkligheten vinklas och saker förvrängs t.o.m i det som kallas dokumentärer.
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 21:20:55 följande:
    du hade ju ingen hund... annars är du ju också medlem i klubben för inbördes beundran. hur ska du ha det?
    Det är inte min, jag är plastpappa
  • Modgun
    Faber skrev 2010-10-15 21:15:32 följande:
    Jag läser inte den tidningen, men i exemplet var det mot människor. Sen så kan en människa skadas även om den bara är hundaggressiv, de flesta ägare försöker naturligtvis rädda sitt djur. Om en hund oavsett vilken tuggar på min Retriever så försöker jag få bort den. Det hävdas ju att då finns en betydande risk att den attackerande hunden flyttar fokus till en själv.
    Ja det är klart att en människa kan skadas även om hunden bara är hundaggresiv. men det gäller knappast enbart apbt. Som skrivet så finns det många hundraser som är bra mycket "farlgare" än apbt.

Och det skulle bara gälla kamphundar då eller? som skrivet så har schäfern mer kraft i käkarna än vad en t.ex. apbt har.
  • Snartmami
    Faber skrev 2010-10-15 21:17:32 följande:
    Tråden handlade om hundars farlighet gentemot människor. Det sista är bara svammel. Klart ingen föds elak eller ond, än mindre ett djur som inte kan begripa sådant. Däremot finns det både människor och djur som föds med och/eller förvärvar egenskaper som gör dem direkt olämpliga i det offentliga rummet.
    Men vad konstigt... Jag har en Staffe som blev påflugen av golden i sommras som bet henne och vad gjorde min staffe? Ingenting hon gick därifrån. Snacka inte om att de är olämpliga. Alla som kommer innanför min dörr går härifrån med en helt annan syn på dessa "olämpliga och farliga" hundar.

Min staffe pussar min bäbis varje dag jag får nästa bli irriterad på henne för att hon pussar honom så mycket.
    Medans min kompis Lhasa Apso aldrig i mitt liv skulle få komma i närheten av mitt barn. Är jag knäpp eller har hundarna vuxit upp i olika lämpade hem?
  • Modgun

För övrigt. Vad baserar du dina åsikter på? irl händelser eller ett gäng tonårsbrudar, tant agda 85 eller någon trevlig "dra alla över kanten person" ?

• Faber
    Modgun skrev 2010-10-15 21:21:54 följande:
    Ja det är klart att en människa kan skadas även om hunden bara är hundaggresiv. men det gäller knappast enbart apbt. Som skrivet så finns det många hundraser som är bra mycket "farlgare" än apbt.

Och det skulle bara gälla kamphundar då eller? som skrivet så har schäfern mer kraft i käkarna än vad en t.ex. apbt har.
    Nej det gäller inte bara kamphundar men eftersom du och mång andra säger att de generellt är mer hundaggressiva så ser jag dem oftare i just det specifika scenariot, procentuellt räknat då förstås. I det enskilda fallet är jag mer tveksam men där kommer återigen det faktum att den fortsätter attackera in och det är ju inte önskvärt. Bett för bett orsakar schäfern säkert lika mycket skada. Det kallas ju i allvarliga fall mauling. Ordet indikerar att det inte rör sig om ett eller två bett utan att hunden angriper tills offret är oskadliggjorts eller den själv har det.
  • Faber
    Modgun skrev 2010-10-15 21:24:47 följande:
    För övrigt. Vad baserar du dina åsikter på? irl händelser eller ett gäng tonårsbrudar, tant agda 85 eller någon trevlig "dra alla över kanten person" ?
    Som alla andra antar jag, en blandning.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!