Abort är fel
Så om du skulle bli våldtagen och bli gravid så skulle du behålla barnet för GUD hade en plan på att så skulle ske?? Om du får veta att barnet du bär är svårt handikappat och inte kommer kunna leva ett drägligt liv så skulle du behålla det för det var GUD som hade en plan?? Sen finns det faktiskt andra omständigheter till varför endel väljer att ta abort. Själv skulle ja inte kunna tänka mej att göra en abort(om jag inte blivit våldtagen och då blev gravid) men jag ser heller inte ner på folk som gör det valet för jag tror att dom flesta som gör en abort har goda skäl till att göra det. Visst finns det dom som i princip använder abort som preventivmedel och det kan jag hålla med om att det tycker jag oxå är fel. Sen finns det faktisk dom som använder preventivmedel tilockmed folk som har steriliserat sej som ändå blir gravida då har dom gjort allt som står i deras maktr för att inte få ett oönskat barn ska dom inte då ha rätt att ta bort det?? En graviditet inebärr alltid en risk så jag tycker att det faktiskt ska vara kvinnans '' själviska'' rätt att ta bort ett oönskad graviditet. Är det rätt mot barnet om man föder det om det är oönskat?? Den frågan lämmnar jag till adopterade tror att endel säger ja men tror nog oxå de finns en hel del som säger nej. Visst unnar jag alla ofriviligt barnlösa att få den underbara gåvan som ett barn är (har själv problem att bli gravid) . Det finns så mycket som är FEL här i världen. Det är FEL med krig det är FEL med folk som svälter ja listan kan göras oändligt lång.
Ja nu har iaf jag sagt min mening.