• bryrsig

Abort är fel

Jag vill skriva tilll alla personer som planerar att göra abort,det är inte rätt! Människor väljer att kalla barnen som blir mördade foster för att det skall vara lättare. GUD har en plan för barnen som blir brutalt mördade av sina egna föräldrar. Det är ett brott mot mänskligheten! Alla talar om sin egen rätt men inte om barnets rätt. Det finns människor som väntar på att adobtera om en person inte kan behålla barnet.

• Svar på tråden Abort är fel
  • LunaLunatic

Nu utgår du från att folk tror på en "gud", inte så bra inledning kanske.

• Anonym (illy)

oooh, känner att denhär tråden kommer bli riktigt hatisk....

tror inte folk på fl vill höra din åsikt om abort, d finns så många andra trådar
    innan din,,  alla få tro vad dom vill, men håll d för dig själv så slipper vi bråk...
    dehär är ju en familjesida....

• Anonym

Så om du skulle bli våldtagen och bli gravid så skulle du behålla barnet för GUD hade en plan på att så skulle ske?? Om du får veta att barnet du bär är svårt handikappat och inte kommer kunna leva ett drägligt liv så skulle du behålla det för det var GUD som hade en plan?? Sen finns det faktiskt andra omständigheter till varför endel väljer att ta abort. Själv skulle ja inte kunna tänka mej att göra en abort(om jag inte blivit våldtagen och då blev gravid) men jag ser heller inte ner på folk som gör det valet för jag tror att dom flesta som gör en abort har goda skäl till att göra det. Visst finns det dom som i princip använder abort som preventivmedel och det kan jag hålla med om att det tycker jag oxå är fel. Sen finns det faktisk dom som använder preventivmedel tilockmed folk som har steriliserat sej som ändå blir gravida då har dom gjort allt som står i deras maktr för att inte få ett oönskat barn ska dom inte då ha rätt att ta bort det?? En graviditet inebärr alltid en risk så jag tycker att det faktiskt ska vara kvinnans '' själviska'' rätt att ta bort ett oönskad graviditet. Är det rätt mot barnet om man föder det om det är oönskat?? Den frågan lämmnar jag till adopterade tror att endel säger ja men tror nog oxå de finns en hel del som säger nej. Visst unnar jag alla ofriviligt barnlösa att få den underbara gåvan som ett barn är (har själv problem att bli gravid) . Det finns så mycket som är FEL här i världen. Det är FEL med krig det är FEL med folk som svälter ja listan kan göras oändligt lång.
    Ja nu har iaf jag sagt min mening.

• kvinnan47

DU! Jag skulle hellre göra abort än att kanske inte klara av det ensam, eller att det skule behöva utstå gap o skrik, krig. You name it! De som verkligen tänker efter kommer till insikt till slut.

• Topcom

Hellre abort än att sätta ett oönskat barn till världen. Det finns ingen anledning till att föda "bara för att". Ingen blir lyckligare av det. Varken barnet eller mamman/pappan.

• namera

Personligen väljer jag att värdera kvinnans rätt till sin egen kropp (och sitt eget liv) högst. Inget jättekul val att göra, men dessvärre ofta nödvändigt. Att det skulle existera en Gud med en plan är en fullt legitim tro, själv tror jag inte på den.

Jag förstår att du (och många andra) ser kvinnor som gör abort som mördare. Det innebär att jag är en mördare. Jag kan försäkra dig om att en abort i regel är en nog traumatisk och vedervärdig upplevelse utan att man ska behöva få den stämpeln på sig. Om det finns en planerande Gud skulle jag ha ett par önskemål: inga våldtäkter, inga spruckna kondomer, inga oansvariga män, inga ekonomiska besvärligheter, inga och-så-skaffar-du-inte-barn-arbetsgivare, inga sjukdomar etc etc etc. Innan vi (jag tror mer på handlande människor) fixat det så är jag oruckbar i mitt stöd för legala och säkra aborter.

Vår älskade son, BF 2010-07-25
  • Anonym

jag tror på Gud MEN har gjort abort, inget alls jag ångrar!

• Jennie med ie
    bryrsig skrev 2010-05-02 00:18:06 följande:
    Jag vill skriva tilll alla personer som planerar att göra abort,det är inte rätt! Människor väljer att kalla barnen som blir mördade foster för att det skall vara lättare. GUD har en plan för barnen som blir brutalt mördade av sina egna föräldrar. Det är ett brott mot mänskligheten! Alla talar om sin egen rätt men inte om barnets rätt. Det finns människor som väntar på att adobtera om en person inte kan behålla barnet.
    Skilj på åsikter och fakta. Att abort är fel är en åsikt man givetvis kan ha och har rätt att ha, och jag delar personligen själv den åsikten, men det är också just en _åsikt_ och ingen fakta. Fakta däremot är att abort inte är mord, det är obestridbar fakta eftersom mord är ett juridiskt begrepp vars innebörd enbart bestäms av lagtexten. Således är det ingen som blir mördad vid en abort.
  • Tygtiiger

Det som är bra med att bo i ett land med en ganska tillåtande abortlagstiftning OCH ett bra socialt skyddsnät är att människor kan göra de valen själva. Om du tycker att abort är fel i alla lägen så finns det ingenting som tvingar dig att genomgå en - du har tillgång till billiga preventivmedel och såpass bra socialt stöd att dina barn inte behöver svälta om du så skaffar arton stycken.

Men låt andra göra sina egna val. (Och du kanske har missat att de länder där det görs flest aborter faktiskt är katolska länder där abort är förbjudet?)

Krupke, we've got problems of our own!
  • BlommyNess12

Då kan ju du komma och ta hand om alla barn som föds utan att någon vill ha dem då...

Svar på tråden Abort är fel