• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du ha ett förbud mot kamphundar i Sverige?
  • LabLover

Nej, förbjud vissa människor att ha hund.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • lyckligmamma
    LabLover skrev 2010-05-02 19:50:59 följande:
    Nej, förbjud vissa människor att ha hund.
    Tror du att psyket på vissa hundar ändras bara för att de kommer till bra människor?
  • Hugful80
    lyckligmamma skrev 2010-05-02 19:53:04 följande:
    Tror du att psyket på vissa hundar ändras bara för att de kommer till bra människor?
    Psyksjuka hundar ska inte finnas överhuvud taget.

Jag röstade för övrigt nej till ett förbud.
    För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Omjagblundarfinnsjaginte

Nej, det är sällan hundarnas fel när tragedier händer, det beror oftast på ägaren, att denne inte tagit sitt ansvar.

• Linsen

Ja, eftersom jag tror många "kamphundar" hamnar i fel händer och behandlas mycket sämre både medvetet och omedvetet och bägge är lika illa och farligt. Och sedan även för att det är oerhört synd om dessa djur som hamnar fel och är för mig djurplågeri.

• Sissi82
    lyckligmamma skrev 2010-05-02 19:53:04 följande:
    nej men vissa männsikor avlar på kamphundar med dåligt psyke samt formar hundarna till mördar maskiner. det är inte hundens "verk" det är enbart männsikans.. en kamphund kan vara fredlig!
    Mamma till två prinsessor♥
  • Luulu

Menar du dom raser som ofta klassas som kamphundar, typ pitbull, amstaff, rottweiler?!
    Eller vad menar du?!

Mamma till Wilde 091230 - louisevestin.blogspot.com/
  • Hugful80

TS: Vilka raser är kamphundar?

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras
  • Jezamine

Vad är en kamphund?

Avstängd tills vidare
  • Blackbird

Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till den frågan. Personligen är jag inte så förtjust i de "typiska" kamphundarna, men jag tror att väldigt mycket ligger på ägaren om en hund blir aggressiv om inte hunden har någon mental störning från början. Det känns också lite som så att om man förbjuder de "typiska" kamphundarna så kommer människor att istället uppfostra andra hundraser till att bli "typiska" kamphundar då det med största sannolikhet alltid kommer att finnas de som anser det vara häftigt med aggressiva hundar. Därför är jag skeptisk till om ett förbud i sig kommer att råda bot på kamphundfenomenet.

Conscience is dead
Svar på tråden Vill du ha ett förbud mot kamphundar i Sverige?