Inlägg från: Bunny81 |Visa alla inlägg
  • Bunny81

BF November,2010 DEL 2

Hej alla! Då har jag åxå hittat hit! Gick in i vecka 13 i söndags... Mår fortfarande prima ballerina! Hoppas bara att allt är ok därinne! Ibland kommer det dumma tankar... Ska boka tid för RUL imorn, men vet inte om jag kommer ha ork att vänta till mitten av juni för att få se bebis igen... (Var på vul i vecka 7) Ska på läkarbesök hos bm imorn, kanske man kan försöka fjäska o se om det är möjligt att lyssna på hjärtljud?? Värt att prova...
    Såg att ni diskuterade vikt innan, jag har hitills gått upp 2,2 kg. Vägde 56 innan jag blev gravid. Måste skärpa mig med mina powerwalks! Vill helst inte gå upp mer än nödvändigt.
    Apropå det här med att bli sugen på olika saker! Jag har fått dille på färsk ananas {#lang_emotions_smile} Såå gott och jättebilligt just nu åxå!

• Bunny81

Idag har jag lyckats tjata till mig ett ul! {#lang_emotions_smile} Ska dit på måndag! Ska bli skönt att se så att allt är som det ska därinne, så att man slipper oroa sig... Fattar inte hur man kan stå ut utan att göra vul eller något o bara göra rul i vecka 18! Det är ju en jättelång tid!

Helen C: Skönt att det inte va någon fara med bebisen! Förstår att du va jätteorolig!!! Man läser ju att så länge man inte har ont i samband med en blödning, så ska det inte vara någon fara. Men det är ju en helt annan sak att råka ut för det själv! Man tänker ju inte direkt att allt är som det ska om man ser blod...

• Bunny81
    popcornplaya skrev 2010-05-06 15:01:11 följande:
    Jag känner ingen bebis men magen är uppsvälld som en ballong. Ser ut som när jag var i v.20 med sonen.
    Känner igen det där med att magen är uppsvälld som en ballong... Innan var den mest det på kvällen, men nu är den svullen även på morgonen! Trodde att svullnaden skulle gå ner runt vecka 12-13... Men tydligen inte :/ Fast drar jag in magen så är det ändå en liten bula kvar som inte försvinner!
  • Bunny81
    PennyJenny skrev 2010-05-07 14:07:09 följande:
    Idag mår jag inget vidare :( Har fått reda på att min pappa kanske har lungcancer idag. Han vet inget ännu, det är bara jag som vet i hela familjen (arbetar inom vården och fick svaren till jobbet idag och jag fixar inte säga det) Fan... Jävla fan fan fan!! Tänkte ändå så sent som igår att "Gud vad jag är lycklig. Men det förvånar mig inte om det kommer nåt hemskt snart". Jodå... klart det gjorde det :(Pappa kommer få sitt svar av sin läkare på måndag. Hela jag gråter inombords, fattar inte hur jag ska klara hela helgen och låtsas som ingenting :( Vill inte berätta idag för det finns ingen han kan vända sig till med alla frågor han säkert kommer få. Vet inte om jag gör rätt eller fel, men just nu känns det som det rätta beslutet att hålla svaret för mig själv. *Ledsen*
    Usch... Stackars dig! Förstår att du mår skit just nu! Cancer är en hemsk sjukdom... Man får inga bra tankar när man hör ordet. Men försök att inte tänka på det värsta än! Jag är själv väldigt bra på att göra det (ta ut det värsta i förskott). Men kanske är det inte så illa som du tror, hoppas åxå att de upptäckt sjukdomen tidigt. Läkarna är ju åxå duktiga idag på att bota cancer/bromsa sjukdomen. Försök tänk positivt! *kramar om*
  • Bunny81

Hej tjejer! Hoppas att alla har haft en bra helg! Här hemma har det varit fullt upp som vanligt - blev bortrövad igår på min möhippa (gifter mig i sommar) och idag har jag och mannen åkt runt på loppisar och letat fynd till huset! Såå kul att hitta gammaldags/lantliga saker. Blir mkt personligare med ett hem  som inte bara består av nytt tycker jag! Älskar inredning! Särskilt den lantliga stilen...

Imorn blir det ultraljud! Lyckades ju tjata till mig ett hos barnmorskan... Gick in i vecka 14 idag, så nu var det ett tag sen som vi såg plutten därinne (var på vul i vecka 7). Ska bli riktigt spännande! Hoppas att allt är som det ska därinne...

• Bunny81

Var på ultraljud idag! Såg bebis hur tydligt som helst... Vilken enorm skillnad mot vecka 7! Bebis låg därinne och simmade runt och vevade med armarna... Bm sa att allt såg normalt och bra ut! Jag tänkte inte på att fråga hur lång bebis va, men efteråt när jag kom hem och tittade på det utskrivna kortet så stod det 12 cm. Kan det stämma tror ni? Vet inte riktigt vad det är för siffror. Är i vecka 13+1 nu...

• Bunny81
    Marinero skrev 2010-05-10 21:34:06 följande:
    13 cm kan nog stämma, men då räknar de från huvud till rumpa. För min va 10 cm förra veckan och då va jag i 12+5. Grattis till lyckat ul Visst är det häftigt hur fort de utvecklas? När jag gjorde vul m dottern gjorde jag först i v7, se i v9 och jag fick en CHOCK! Helt sjukt va de växer fort! Från en liten grå klump till en minigubbe på två veckor!
    12 cm stod det på fotot... Helt otroligt ja vad fort de utvecklas! Innan var det en liten böna och nu en minibebis! Kändes såå skönt att se att allt var ok därinne...
  • Bunny81

Jättekul när nära kompisar också är gravida! Tre av mina närmsta tjejkompisar är gravida! Två ligger 2-4 veckor framför mig och en ligger 7 veckor efter mig. Superkul är det att kunna tjöta med någon i samma sits, för att inte tala om sedan när bebisarna kommit och man går hemma samtidigt {#lang_emotions_smile}

• Bunny81
    Chanelll: Kollade nu på mitt vul-kort från vecka 7. Där stod måttet 0,7 cm. Nu gjorde jag vul på ett annat ställe och nu i vecka 14 stod måttet 12 cm. Jag vet inte vad det skulle va för mått om det inte är bebisens mått?
  • Bunny81
    Helen C skrev 2010-05-14 14:47:06 följande:
    Många som måste boka RUL, sköter inte eran BM de så ni får hem pappar om RUL?? Så är de i Kalmar iaf, slipper man tänka på de
    I Borås får man boka sina tider själv... Men jag tycker iofs det är mycket bättre än att bara bli tilldelad en. Då kan man lättare hitta en som passar men jobb o annat...
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2