Inlägg från: Frogster |Visa alla inlägg
  • Frogster

BF November,2010 DEL 2

Tack för era ord och förklaringar! =)

Förstår ju att det är olika för alla så det är liksom inget jag oroar mig över så... Bara väcker lite tankar och funderiliseringar plus att jag hänger upp mig och stör mig på dessa "vecka-för vecka-texter" när de formulerar det som att just i den och den veckan SKA man uppleva det på ett visst vis....

Som förut... Tror det var Chanelll (?) som  hade den där widgeten från IF på sin facebook. Det var där jag såg det först och sen hittade jag det även på flera vecka-för-vecka-texter på andra sidor....
    Just där stod det i v. 20 att nu är magen lagom stor och rund!

Kunde då inte låta bli att kika ner på min egna mage som bara såg ut att ha lagt på sig något extra kilo i hull....
    Nu sen 1-2 veckor tillbaka tycker jag själv att min mage är lagom stor! Stor nog för att inte kunna misstas för annat än den bebismage det är. Men liten nog för att jag fortfarande ska vara hyffsat smidig och besvärsfri.

Men nu ska lägga ner mitt meningslösa babbel om mina totalt meningslösa småsaker jag hänger upp mig på! Hahaha

• Frogster

Idag 33+1 kändes det dags för ny bild på badbollen =)
    Magen har verkligen exploderat nu sista veckan!

Tycker veckorna går alltför fort nu... Känns både underbart och jätteläskigt att dagen med stort D kommer allt närmre!

Dags för BM-besök i eftermiddag. Lika spännande varje gång att få se hur lillskrutten ligger till!

• Frogster
    Marinero skrev 2010-09-23 11:30:35 följande:
    Fin mage Visst känns de läskigt? När jag väntade Olivia så va jag nog rätt ensam om att nästan önska att jag gick över tiden för jag kände mig aldrig riktigt redo. Tur jag aldrig hann bli nervös för det bara satte igång och sju timmar senare va jag mamma Solig

Tack snälla!

Ja du... Jag hoppas faktiskt att jag kommer gå över några dagar. Behöver inte alls vara många!
    Men ska ju flytta bara 2 veckor före beräknad förlossning så det skulle vara skönt att få någon extra dag på sig att få ordning!
    Finns ju dock en risk att det blir precis tvärtom! Haha
    Men det löser sig allt ändå Glad

• Frogster

Ibland blir saker och ting inte riktigt som man föreställt sig...

Min kontroll hos BM visade på ett oförändrat SF-mått och min vikt har så sakterliga börjat gå uppåt igen.
    Hjärtljuden var finfina!
    Hörde mig för om min misstänkta vattenläcka och blev rådd att åka in till förlossningen för att få säkert besked.

Och här är vi nu!
    Mitt lilla läckage var visst inget läckage utan en sipprande vattenavgång och tappen var förvisso bara i startgroparna men ändå på gång.
    I och med att det är så pass mycket för tidigt var det bara att skicka hem sambon efter prylar och nu inväntar vi storkens ankomst!

• Frogster

Tack gulliga ni! =)

Är i 33+2 .
    Sambon och jag hade en liten på-skoj-disussion och konstaterade att lilleskrutten nog har tröttnat på min eländiga hosta och det är därför han vill ut! Haha

Ligger just nu och mäter alla sammandragningar. Hyffsat regelbundna och starka.....
    Spännande och läskigt på samma gång!

• Frogster
    tessiej skrev 2010-09-24 08:00:04 följande:
    lycka till, trådens första bebis på G :) Tur at du frågade om den misstänkta vattenläcka och fick åka in. Har du hunnit förbereda det mesta hemma? Själv har jag inte ens tagit fram babykläderna från förådet än, men man kanske ska börja göra sånt snart. En kompis fick oväntat sin bebis tre veckor före BF så man vet aldrig när det sätter igång.
    Nej, det enda som är färdigt hemma är lite av kläder och sängkläderna som tvättats och gjorts i ordning.
    Har fortfarande en hel del saker kvar att köpa!
    Förvisso mest sånt till mig som bh, inlägg och liknande och lite smått till Mini men inget som är akut.

Enda som just nu känns lite smådumt är att jag ju tyckte det var onödigt att köpa några pyttekläder för de blir ju ändå urväxta så fort!
    Så det minsta som finns i Minis garderob är 56 vilket han ju lär kunna drunkna i ett rätt bra tag! Haha
    Gjordes en ungefärlig mätning på honom igår som visade att han troligtvis är rätt liten även för sin ålder.
  • Frogster

21.55 for han ut som skjuten ur en kanon!

Lite seg öppningsfas. Kollade vid 4 på morgonen och då var det uppmjukat och på gång.
    4-5 timmar senare var jag öppen 4cm och efter det var det bara dött!
    Gott om regelbundna sammandragningar men det ville sig inte riktigt ändå.
    Runt 19-tiden gav de upp! Insåg redan då på förmiddagen att det inte fanns någon chans att det skulle avstanna av sig självt så då tyckte de att det var bättre att låta det hela ske.
    Tog hål på hinnorna så det kvarvarande vattnet gick och inte långt efter började det hända massor!
    Värkar började i det närmaste på en gång. Testade lite olika smärtlindring men antingen hade de ingen effekt eller fel effekt. Ganska prick 21.00 sattes EDA in. Det han lagom börja verka när krystvärkarna satte fart!
    Gick väldigt fort tills jag kände att han låg redo att få ut huvudet med en första knuff.
    Den värken han inte mer än sluta innan nästa trädde in med helt galen kraft och gjorde så att sköterskan bokstavligen fick fånga honom i luften!

2145gram fördelat på 45 centimeter räknas han som välväxt för sin ålder!
    Har mått prima både före, under och efter förlossningen så att så här långt ser allt väldigt bra ut!

Jag själv mår oförskämt bra måste jag säga!
    Inte en enda bristning eller annat som behövts lagas och bara 10-15 minuter efter att moderkakan kommit ut skuttade jag in i duschen och gjorde mig redo för att rullas upp till neonatalavdelningen och ÄNTLIGEN få mysa med min lilla prins!
    Fick några minuter med honom på magen när han precis kommit ut. Men sen var han tvungen att undersökas av barnläkaren i och med att han är så pass tidig! Barnläkaren i sin tur hade ett akutfall på ingång så hon var tvungen att handla snabbt och således försvann pappa och mini ganska så fort ifrån förlossningen.

Nu ligger jag på BB medan Mini ligger i andra änden av korridoren på neonatalavdelningen. Pappa får sova hemma....
    Känns minst sagt underligt allting men samtidigt såååå fantastiskt underbart!

• Frogster

Smiter in som hastigast och tackar för alla era ord!
    Det värmer otroligt mycket ska ni veta Hjärta

Livet känns minst sagt overkligt just nu! Inte för att jag har minsta lilla nå emot denna otippade vändning... Men jag känner mig ändå så överrumplad och nästan snuvad på konfekten. Kanske fånigt men... Man har ju liksom gått med en viss föreställning om hur saker och ting kommer bli... Har haft massor av tankar framförallt kring vår flytt och hela den biten! Och så ändras allt i en handvändning liksom...

Han är (så klart) det vackraste på denna jord!
    Allt ser toppenfint ut så här långt. Amningen börjar komma igång så sakterliga och så även Minis förmåga att äta. Än så länge har han inte kraft nog att kunna tillgodose sina behov genom att amma. Men jämfört med nu på förmiddagen så har han gjort stora framsteg bara nu till ikväll!
    Fick ur en del, men  tror det mesta bara hamnade i amningsnappen. Jag har liksom inte mycket att komma med än heller så bara det är STORT! =)

Snacka om att livet nu har fått ett helt annat perspektiv... Hur mycket man än har läst, hört och föreställt sig så är det inte ens i närheten av hur det är att verkligen vara uppe i det!

Nu ska jag gå och kasta i mig lite att äta.... Missade kvällsfikat då jag var fullt upptagen med Minimys så nu har jag skickat iväg Pappa för att köpa något...
    Sen en liten nattisslurk innan det är dags att krypa till kojs och samla kraft inför morgondagen!

Ha det toppen allihop!

• Frogster
    Marinero skrev 2010-09-30 20:20:11 följande:
    Om du läcker lite vatten är abs ingen fara, det återbildas Enligt svärmor läcker de flesta lite ibland utan att kanske dierekt märka av det.
    Nej nej och åter nej!
    Misstänker du vattenläcka så åk in till förlossningen för att kolla!

De tyckte jag var mer än lovligt galen som gått med min misstänkta läcka i flera dygn innan jag åkte in och kollade.
    Infektionsrisken är väldigt stor så bland det första de gjorde var att trycka i mig massa antibiotika!

Det är helt okej att läcka lite vatten för barnets skull. För som sagt så återbildas det och så länge det bara är lite så är det inget som är skadligt för barnet.
    Men drar du på dig en infektion så kan det om det vill sig illa bli farligt för både liten och dig!
  • Frogster

Hallojs!

Tänkte bara smita förbi och säga hej! =)
    Hoppas det är bra med er allihop!

Här går saker och ting framåt med räserfart!
    Lillgrabben äter nu i det närmaste helt själv. Sondar 10ml och ammar fritt för övrigt. Förutsatt att hans "gulvärde" inte stigit till över solgräns tills imorgon så kommer sonden att tas bort för han äter så väldigt bra nu =)

Har även fått flytta från värmesbädd till vanlig säng nu under dagen och så här långt tycks han hålla temperaturen bra! Hoppas på att det håller sig så! =)

Under dagen har vi haft "minipermis" på en timme då vi fick låna vagn och ge oss ut på promenad! =)
    Förutsatt att hans "gulvärde" fortfarande är bra imorgon så blir det längre permission så vi hinner åka hem en stund och så =)
    Utskrivningen är nära nu! Hänger bara på gulsoten....

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2