Inlägg från: Sassa82 |Visa alla inlägg
  • Sassa82

BF November,2010 DEL 2

Grattis till alla er som fått era små

• Sassa82

Oj här kommer det massor nya bebisar varje gång man kollar in, GRATTIS ALLA!!!!

• Sassa82
    popcornplaya skrev 2010-11-11 17:26:27 följande:
    Hej alla i tråden. Tänkte uppdatera lite om vad som hänt oss men håll det gärna borta från Facebook då inte alla vet än.

Jag har i alla fall varit med om dom värsta dagarna hitills i mitt liv. Det började med att jag fick åka in med ambulans till akuten i tisdags kväll. Konstaterades att jag hade dubbelsidig lunginflammation. Blev inlagd och mådde skit och hade jätte, jätte ont. På onsdagen så fick vi i alla fall göra ctg och ultraljud för att se att allt var bra med bebis och allt så bra ut.

Sen på natten tyckte jag att jag började få lite förvärkar som känndes lite mer och att det kom flera efter varandra, fick ringa på sköterska som kontaktade förlossningen som skulle komma ner och ta en kik. Medans vi väntade på att dom skulle komma så gick vattnet, då var klockan 20 över 1 på natten. När barnmorskan kom sen vid tjugo i 2 så kände hon på mig och jag var då öppen 5 cm. Efter lite dividerande så körde dom i alla fall upp mig i sängen till förlossningen. Då var klockan ungefär 2 på natten när vi kom in på rummet. Kvart över 2 kom min man äntligen också, han hade fått skynda sig rätt bra..... Då hade krystvärkarna redan börjat men jag försökte att bara andas igenom dom. 02:25 så var hon ute sen i alla fall.

Var inte världens roligaste att föda barn när man mådde som jag mådde men när våran dotter kom ut så var vi världens lyckligaste. Nu var våran familj fullbordad....... Lyckan blev tyvärr väldigt kortvarig.......... Det visade sig tillslut att våran dotter har down.......

Så nu i princip så rinner tårarna för det mesta, har panik för framtiden och allt känns bara skit. Har svårt att ens titta på min dotter, vill inte ta i henne än mindre amma. Mår även fortfarande fruktansvärt dåligt och får antibiotika intravenöst.

Så jag tackar så fruktansvärt mkt för era grattis men jag har svårt att känna att det är nått att gratta............

Skriv som sagt inget om detta på facebook.......
    Vet inte vad jag ska skriva, måste komma som en chock. Men som dom andra skriver du måste låta dig själv smälta det hela och våga va ledsen.

Tids nog kommer det kännas bra och ni kommer älska er dotter precist som vilket barn som helst.

Hoppas du frisk snart.
  • Sassa82
    Maddie72 skrev 2010-11-11 23:13:14 följande:
    Hej Är på BB. Lilla Elsa är här. Igår kväll (2010-11-10) 23.03 föddes hon 3720 g och 51 cm lång. Det blev vanlig förlossning. Hon är helt ljuvlig. Jag är så lycklig och ff i lite chocktillstånd. Fattar inte att det är över. Skriver mer och läser ikapp senare. Kram på er alla.
    GRATTIS!!!!
  • Sassa82

Maddie: skönt att höra att det inte va någon fara. Inge kul att gå ovis!

• Sassa82
    popcornplaya skrev 2010-11-14 07:54:32 följande:
    Hej igen allihopa!

Här känns det så mkt bättre. Vi har kommit till rätta litegrann med våran nya vardag, i alla fall den som är på BB för här är vi fortfarande kvar. Våran lilla flicka har fått namnet Alice och hon är så underbar. Det var ju en chock att det blev som det blev men hon är lika mycket min dotter för det och en helt otroligt underbar helt vanlig liten bebis. Eller ja, helt vanlig är hon ju inte eftersom att hon är min bebis. Hon är ju liiite bättre än alla andraTungan ute

Vi börjar komma igång lite smått med amningen, jag pumpar för fullt också så produktionen ska komma igång. Men det går framåt. Hon gillar vänstra bröstet mest av nån anledning....

Annars är hon så sjukt snäll. Äter, bajsar och sover. Man märker knappt av henne. Sen luktar hon så gott så jag vill nästan bara suga in hela henne i näsan....haha.

Har inte orkat läsa tillbaks i tråden så jag vet inte vilka andra som fått och inte fått barn sen sist eller vad mer som hänt. Har varit ganska uppe i vårat.
    Va härligt att läsa!!!!
  • Sassa82
    Frogster skrev 2010-11-16 16:47:30 följande:

Håller tummarna för dig Taniko!

Insåg just att jag visst saknar rätt många av er på facebook!

Den som vill lägg till [email protected]
    Skriv gärna vem du är på forumet så jag slipper klia mig i huvudet Tungan ute

Jag har lagt till dig dock är du den enda har missat när ni la till varandra
  • Sassa82

Rosen: jag har skickat meddelande till dig

• Sassa82
    NoahLeah skrev 2010-11-16 19:21:05 följande:
    Hej tjejer, kikar in en snabbisinnan det dra igång...barden släppte efter en timme o de tog hål på hinnorna för ett tag sen. Bra värkar nu o allt ser bra ut.
    Kram på er
    Spännande vill också !!!
  • Sassa82
    MammaDeborah skrev 2010-11-16 19:51:49 följande:
    Sassa: Sök på Deborah Nyman :)
    Redan hittat va ju samma bild
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2