• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Maddie72 skrev 2010-06-10 10:07:07 följande:

Varit på UL idag. Allt såg jättebra ut. En mkt livlig bebis. BM var villig att kolla kön, men det var omöjligt att se. Det låg i skymundan hela tiden. Nu i fortstättningen går jag på Tillväxt-UL pga diabetes och träffar läkare, de lär inte vilja säga könet. Nästa UL är i v 24. Vi lär få gå i ovetskap denna graviditet också. BF har blivit framflyttad till 15 nov. Just nu känns graviditeten mkt bra. Skööönt.

grattis till lyckat ul störigt att den inte ville visa hihi. hoppas ni får veta det i vecka 24 då
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-10 11:24:22 följande:

chanelll- Grattis Olivia på 1-års dagen.... På tisdag fyller min grabb 3 årFörvånad och jag vet inte vart tiden har tagit vägen.
    Härligt att du känner av trollet nu  

Jag känner av varje dag i stort sett, men igår va hon riktigt lugn och sånt gör mig lite orolig därmed sovit riktigt dåligt inatt, men imorse gav hon sig till känna igen, och sambon kände dom första små buffarna och han tyckte de va sååå mysigt, likaså jag...

Rensat pojkarnas garderober och de va ju riktigt jobbigt. Va tvungen och hämta en stol för blir anfådd så lätt och det e riktigt jobbigt.Rynkar på näsan... Men fick en del urrensat, iaf från stora killen.. Måste ta tag i min oxå, men de kan jag ta sen haha....

Imorgon kommer grabbarna och lördag blir de Ölands djurpark

jag blir oxå anfådd för minsta lilla, bara jag står upp o pratar så blir jag anfådd helt sjukt....
    jag känner fortfarande inga rörelser o jag är i vecka 21
    jag tror nog att det kommer snart för ibland kan jag känna av nåt som jag inte kan urskilja om det e bebisen eller nåt annat där inne
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-10 16:32:42 följande:
    Hemkommen fr UL och allt så bara fint ut, en välskapt bebis som sög på tummen Bf datum 101112. Snacka om lätt att komma ihåg
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
    grattis till ett lyckat ul du med ni skulle inte ta reda på könet eller hur var det?
    var bebisen livlig där inne?
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-10 16:32:42 följande:
    Hemkommen fr UL och allt så bara fint ut, en välskapt bebis som sög på tummen Bf datum 101112. Snacka om lätt att komma ihåg
    ja just det, datumen vilket häftigt datum!
  • Rosen
    ThiCha skrev 2010-06-10 18:59:24 följande:
    våran son har 080910 =) vore ju kul o få nästa då med 101112 =) tyvärr går ja nog inte så långt som andra veckan in i Nov.

har fått tid för rul o riktat nu den 24. Ska bli kul o få veta kön så man kan börja köpa saker med syskonen...
    vilka häftiga datum
    Marinero skrev 2010-06-10 19:04:58 följande:
    Joooo vi ska ta reda på könet, kan knappt bärga mig Men vi måste vänta till v26 Tungan ute Bebis va jättelugn. Det va rätt skönt för mätningen gick smidigt och vi fick bra kort med oss Glad Olivia va oxå lugn på rul, däremot va hon rätt livlig på ul i v12, då fick man liksom jaga henne hihi.
    ThiCha skrev 2010-06-10 18:59:24 följande:
    våran son har 080910 =) vore ju kul o få nästa då med 101112 =) tyvärr går ja nog inte så långt som andra veckan in i Nov.

har fått tid för rul o riktat nu den 24. Ska bli kul o få veta kön så man kan börja köpa saker med syskonen...
    Nej va häftigt Kompisens dotter föddes 060606, bodde på nr6 på våning 6! Ehh, number of the beast eller vad?
    aha men vadå, kunde dom inte se könet eller dom ville inte kolla åt dig?
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-10 20:18:58 följande:
    Rosen- Det e riktigt jobbigt att inte ens kunna stå och prata med någon förens man vill ha en stol och sätta sig på....
    Måste kännas frustrerande att ha moderkakan i framvägg, man vill känna när alla andra känner=)

Chanelll- Gud va kul..... Äntligen hihi
    ja eller hur, man känner sig som en pensionär med dålig kondis
    ja det e störigt att ha moderkakan i framvägg för jag vill känna massor
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-10 20:34:45 följande:
    Nej de är stenhårda här i Trollhättan de avslöjar inte könet.
    ThiCha skrev 2010-06-10 19:12:57 följande:
    VA?? fick ni ta med er dottern in när du gjode ul??
    ja vet inte hur vi ska göra för vi har blivigt tillsagda nu på mvc inskrivningen att man inte får ta med sej syskonen men vi har ingen som kan passa våra barn, vi bor i uppsala o närmsta är södra Sthlm..

Lika så, nu sjutton hur ska vi få ihop förlossningen?? vi har massa djur också som man inte bara kan lämna... hmmm.....
    Va, får ni INTE??? Jo vi fick ta med dottern in, va ingen som sa nåt om det innan hlr så vi antog det o de gick bra Men varför får ni inte ta med syskon? Har de sagt nåt?
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
    vilka torrisar, undra varför dom inte vill berätta...
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-10 20:47:35 följande:

Vi får inte heller ta med syskon. Så står de på UL lappen man får hem, för dom kan störa under tiden som dom försöker mäta barnet

inte här  heller, står oxå på lappen
  • Rosen
    MammaDeborah skrev 2010-06-10 21:06:40 följande:
    Hej tjejer!

Orkar inte läsa ikapp efter en låååång och seg dag med dubbla skolavslutningar (3h i kyrkan), körlektion och lotsande av ungar runt stan *s*

Men jag läste lite här om syskon och oro för förlossningen. Framför allt handlade det väl om UL men någon nämnde just det här med var man gör av barn/barnen när det väl är DAGS...

Det bekymret har vi också i allra högsta grad. Jag har min mamma 20 mil bort, hans föräldrar vet jag inte om vi kan räkna med (det där med egna och andras barn, ni vet...) och ibland tänker jag bara att nää, jag föder banne mig hemma så får det gå som det går med ungar...

Fast det vill jag nog inte egentligen. Vi hoppas kunna få första hjälpen av grannarna som är pensionärer rakt över, sen kanske hans föräldrar (ny relation....) och sen tar det två timmar för mamma att köra hit och det gör hon nog utan att tveka. Hans barns mamma bor bara en liiiten bit bort som de två barnen tas garanterat om hand, men jag har fyra... små barn...

Nåja, det löser väl sig. Har tack och lov inte supersnabba förlossningar bakom mig, men det är ändå femte barnet och tätt mellan sista barnen... liiite nervös blir jag när jag tänker på det. Jag har fött (nästan) ensam en gång och det vill jag INTE göra om. Det var hemskt! Min väninna fick i panik slänga sig i bilen för att hinna med sista stunden. Då gick det inte längre för mig..

På tal om nåt annat så har vi hittat vårt drömhus, tror vi! Vi är helt lyriska båda två! Jättestort så att alla sju (!) framtida barn kan få ett eget rum om så önskas. Jag kan få min egen syateljé, en gigantisk tvättstuga, u name it!
    På onsdag blir det visning!! LÄNGTAR!!!!! Håll en tumme eller två är ni snälla! Detta hade varit perfekt och priset är dessutom mer än bra :) Det blir pengar emellan efter försäljning av nuvarande villa :)

Nu ska jag somna i soffan! ...eller nåt ;)

Kram
    åh då håller jag tummarna
    Marinero skrev 2010-06-10 21:07:32 följande:
    Dom får nog helt enkelt inte berätta. Trodde de va så över hela landet men en kompis sa att det inte är så övrallt. Och sen vet jag inte om vissa berättar fast de inte får. Men här verkar de stenhårda på allt! Man får inte lyssna på hjärtljud innan v25, inga ul om man är lite orolig, kompisen fick knappt göra ul i v7 när hon börja störtblöda, men när hon berätta att hon skulle på bröllopsresa så gjorde de ett undantag.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
    här i malmö berättade dom inte könet förräns i vecka 32 för några år sen. sen när jag skulle ha min andra pojke för 4 år sen så fick vi reda på det i vecka 18 för då hade dom ändrat "reglerna"

men oj vilka stränga regler dom har där du bor, tänk så många som verkligen e superoroliga o så får dom inte lyssna ens på hjärtat
  • Rosen

kicki08: stort grattis till theo idag

ang det där med snabba förlossningar o oro att inte hinna så är jag oxå lite orolig faktiskt. min första förlossning blev jag igångsatt så det tog 4 timmar men andra förlossningen tog bara 40 min så jag e lite orolig att den ska gå snabbare denna gången.
    jag tyckte i o för sig att 40 min var rätt så lagom man slapp ligga där o lida i timmar

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2