• Rosen

BF November,2010 DEL 2

Hedi skrev 2010-06-20 10:34:26 följande:
    Usch jag fattar inte att jag utsätter mig för en förlossning igen. Jag hade aldrig kunnat tro att värkarna skull göra sa ont. I Tyskland far man ingen lustgas och de andra sakerna man fick i drop hjälpte inte ett skit sa jag skrek efter EDA och när jag fick den gick allt jättebra. Hade haft värkar 18 timmar efter jag fatt bedövningen var hon ute efter 2 timmar och jag var bedövad när hon kom ut. Jag vill absolut fa EDA igen, det bästa jag varit med om.
    oj det låter ju som en mardröm att föda i tyskland, hihi. hoppas att din förlossning går fort
  • Rosen
    ouii skrev 2010-06-20 10:36:29 följande:
    Hej! Vill också hoppa in här, har BF 15 november! Känns helt underbart Skrattande
    välkommen
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-20 11:15:41 följande:
    Välkommen

Bebis 050810: herregud, kan inte ens sätta mig in i hur det känns att föda så snabbt! Jösses det har verkligen gått fort. Tyckte sambons kompis fick föda snabbt, och hon hann va på fl i 20 min!

Jag tyckte allt efteråt va jobbigt. Den hemska hemoröjden, alla fruktansvärda sår jag hade pga amning i flera veckor, svettningarna i 30 graders värme... ja jösses.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
    ja det efteråt var jobbigt med svettningarna o värmen. sen skulle underlivet läka ihop o man hade en tjock binda på sig i 30 graders värme. det kliade o sved om vartannat hela tiden. därför föredrar jag nu att föda när det inte är så varmt ute
    ändå så hade man "inga" komplikationer efter sina förlossningar för då skulle det nog varit ännu jobbigare.
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-20 11:29:28 följande:
    Ja fy den där bindan... jag snodde faktiskt med mig några blöjor från bb. Tänkte att bindor kommer blöda igenom på två minuter. Kunde aldrig föreställa mig hur mkt man blöder efteråt! Va tvungen o fråga bm efteråt om de va normalt, men de va det Man fick liksom duscha efter varje toabesök efter de första dagarna. Sår, niagarafall mm i 30 graders värme... ja ingen hit alltså Flört
    jag använde oxå sjukhusets bindor hela tiden nästan. tyckte dom var mest lämpliga med den blodmängden
    fast jag blödde bara i 2 veckor båda gångerna så det var rätt så skönt.
  • Rosen
    popcornplaya skrev 2010-06-21 20:53:02 följande:
    Hej igen allihopa, har inte varit inne här sedan i fredags för vi har varit i sthlm på en liten tripp. Orkar inte läda ikapp just nu så jag vet inte om det har hänt något speciellt här inne.

Vi har i alla fall varit på emmakliniken i gbg idag och gjort könsul. Och vi fick reda på att det är en lite flicka som bor där inne Skrattande Mycket spännande måste jag säga då vi ju har en son sen innan. Så nu kommer vi ha både en prins och en prinsessa.

Bilder finns i galleriet under könsul.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
    åh grattis, vilken lycka
    Bebis050810 skrev 2010-06-21 21:47:12 följande:
    Har varit på RUL idag, det gick bra men tog lång tid för denna barnmorskan var jättenoga, har ingen gång haft någon som varit så noga med mätningar och berättat så ingående om allt. iofs är det ju bra! men tid tog det och hon skulle kolla avståndet mellan magsäcken och hjärtat och se om det var en linje däremellan och min lilla bebis hade inte ätit/druckit så mkt så magsäcken var platt så vi fick komma tillbaka efter en timme, då såg hon bra och magsäcken var lite större så hon sa att det såg bra ut och ville förse sig om att vi oxå såg att allt låg rätt som det skulle.
    Allt var bra sa hon och hon sa även att jag inte skulle fundera mer på detta nu, när jag frågade om "är allt verkligen bra med bebisens magsäck nu då?" -Ja då, tänk inte mer på det.
    Ja så jag får väl lita på det då, men samtidigt kan man ju inte låta bli att oroas när hon ville kolla igen och igen!

Blev flyttad några dagar bakåt, så nytt BF är 15 november. (tidigare 10)
    Jag fyller år den 20:de så det kanske blir en födelsedagspresent för mig fast hoppas vi får varsina födelsedagar, det vill jag absolut!
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    va skönt att allt var bra, o det var ju bra att hon var så noggrann oxå tycker jag!

ang att ta på magen när man e gravid tycker inte jag riktigt om oavsett vem som gör det eftersom jag inte gillar det annars heller.
    en dag på jobb så kom det en arbetskompis o sa "hej tjockis" och smällde sin hand på min mage 3 ggr jättehårt så jag fick ont på riktigt. så sa min andra arbetskompis till henne att så kan hon ju inte göra, att hon fick ta det lugnt. så sa hon: vaddå, det e väl inget farligt"
    ehhh jo sa jag, det gör ju ont när du slår mig i magen.
    vissa e ju helt pantade.....
    sen titt som tätt kommer folk som man inte känner så bra, typ arbetskamrater eller vänners bekanta o känner en på magen utan att fråga o jag tycker inte alls att det e behagligt
  • Rosen

kicki: superfin mage! önskar att min såg ut så där....

heidi: nä ingen tvekan där hihi häftigt. grattis till en liten kille Hjärta

• Rosen

vi får hålla alla våra tummar nu för pennyjenny hoppas dom klarar det!!!

• Rosen
    kicki08 skrev 2010-06-28 10:23:42 följande:
    Jag var 25 år när jag fick mitt första barn. Min fina Rasmus som är 7 år idag. Det fanns INGE i min omgivning som hade barn då. Och det dröjde hela 2 år innan första kompisen fick barn. Och efter det har det dröj fram till förra året innan dom andra fick barn.

trulsa: Nä man kan faktiskt märka på dom som inte har barn. När man tar med sina barn till dom så är dom väldigt rädda för kladd och för att barnen ska ha sönder grejjer. Och dom tycker att man har vilda barn om dom springer omkring för mycket. Enligt dom ska barn tydligen sitta helt still och göra som dom blir tillsagda. Vilka småbarn gör det?!
    jag var oxå 25 när jag fick första barnet o då började alla i min omgivning skaffa barn + att man lärde känna andra som oxå hade barn och idag har ALLA barn som jag känner så det är roligt. vi har ju flyttat till ett radhusområde oxå så här känner man sig aldrig ensam heller, det e bara att gå ut o sätta sig hos de andra på gården.
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-28 11:12:08 följande:
    Åh va mysigt. Så skulle jag vilja ha det! Vet dock inte vart närmsta lekplats finns dit vi kanske kommer flytta. Får kolla upp det För ngn öppen förskola verkar inte finnas där
    ja jag känner att detta e det bästa vi nånsin gjort för barnen, dom trivs jättebra o springer själv in o ut som dom vill hela dagarna

hur stort e samhället dit ni ska flytta? va trist att där inte verkar vara nån öppen förskola, kanske det finns nån annan typ av verksamhet dit du kan gå o lära känna lite mammor?
    finns där någon du känner dit ni ska flytta?
  • Rosen

hej tjejer!
    det var längesen jag skrev här känner jag. allt e lugnt här fast jag börjar få riktigt ont i ryggen nu mest på kvällarna. men det e bara att stå ut, tyvärr.
    jag gläds åt vårt underbara väder i alla fall, bara älskar det!
    jag känner av lillen lite varje dag o det verkar inte vara nån aktiv bebis direkt hoppas att han e lika lugn som sina brödrar

hoppas ni alla har det bra i värmen

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2