popcornplaya skrev 2010-06-21 20:53:02 följande:
Hej igen allihopa, har inte varit inne här sedan i fredags för vi har varit i sthlm på en liten tripp. Orkar inte läda ikapp just nu så jag vet inte om det har hänt något speciellt här inne.
Vi har i alla fall varit på emmakliniken i gbg idag och gjort könsul. Och vi fick reda på att det är en lite flicka som bor där inne

Mycket spännande måste jag säga då vi ju har en son sen innan. Så nu kommer vi ha både en prins och en prinsessa.
Bilder finns i galleriet under könsul.
åh grattis, vilken lycka

Bebis050810 skrev 2010-06-21 21:47:12 följande:
Har varit på RUL idag, det gick bra men tog lång tid för denna barnmorskan var jättenoga, har ingen gång haft någon som varit så noga med mätningar och berättat så ingående om allt. iofs är det ju bra! men tid tog det och hon skulle kolla avståndet mellan magsäcken och hjärtat och se om det var en linje däremellan och min lilla bebis hade inte ätit/druckit så mkt så magsäcken var platt så vi fick komma tillbaka efter en timme, då såg hon bra och magsäcken var lite större så hon sa att det såg bra ut och ville förse sig om att vi oxå såg att allt låg rätt som det skulle.
Allt var bra sa hon och hon sa även att jag inte skulle fundera mer på detta nu, när jag frågade om "är allt verkligen bra med bebisens magsäck nu då?" -Ja då, tänk inte mer på det.
Ja så jag får väl lita på det då, men samtidigt kan man ju inte låta bli att oroas när hon ville kolla igen och igen!
Blev flyttad några dagar bakåt, så nytt BF är 15 november. (tidigare 10)
Jag fyller år den 20:de så det kanske blir en födelsedagspresent för mig

fast hoppas vi får varsina födelsedagar, det vill jag absolut!
va skönt att allt var bra, o det var ju bra att hon var så noggrann oxå tycker jag!
ang att ta på magen när man e gravid tycker inte jag riktigt om oavsett vem som gör det eftersom jag inte gillar det annars heller.
en dag på jobb så kom det en arbetskompis o sa "hej tjockis" och smällde sin hand på min mage 3 ggr jättehårt så jag fick ont på riktigt. så sa min andra arbetskompis till henne att så kan hon ju inte göra, att hon fick ta det lugnt. så sa hon: vaddå, det e väl inget farligt"
ehhh jo sa jag, det gör ju ont när du slår mig i magen.
vissa e ju helt pantade.....
sen titt som tätt kommer folk som man inte känner så bra, typ arbetskamrater eller vänners bekanta o känner en på magen utan att fråga o jag tycker inte alls att det e behagligt