BF November,2010 DEL 2
Jojo 85 skrev 2010-10-20 04:53:12 följande:
Josefine som verkade pigga på sej vaknade med skrik vi tre tiden. Då hade hon spytt ner kuddarna.. Min man tog upp henne o hon var sållhet.. Säkert närmare 40 i temp.. Tog tempen kanske 20-30min senare olåg då på 39,1.. Då hade hon legat i bara blöjan hos sin pappa. Tryckte i henne en sup Alvedon.. Lite senare försökte vi lägga henne. Chansade att ge varm mjölk.. Vilken miss.. ALLT kom upp o lite till

nu har vi badat o tvättat oss eftersom det var kräks överallt. O nu är hon pigg som en lärka o jag har gråtit några skvättar redan för jag är så trött.. Snart åker min man till jobbet.. Fattar inte hur jag ska orka.. Men nåt besök hos BM blir nog inte av. Nu börjar jag få huvudvärk oxå
Kicki: stackars dej som haft flera vak-nätter.. Det är verkligen sjukt jobbigt!! Å ändå skaffar man fler barn, hmm

Åh fy tusan stackars er allihopa, vad jobbigt

Hoppas hon kryar på sig snabbt.
Läste att samarin hjälper dig bra mot halsbrännan, samma här faktiskt, jag har levt på det i ett par veckor nu och tycker det är lika äckligt varje gång och dricka men det hjälper otroligt bra! Dess värre kan jag inte längre dricka bubbelvatten som jag har älskat under graviditeten, för det känns på ngt sätt lite samma
Kicki- men gud så spännande, hoppas nu det sätter igång ordentligt!
Williams mamma- usch vad förbannad man blir på sånt där, vad är det för folk egentligen som vill andra illa genom att snacka en massa skit?! Ja självklart har du tjatat till dig en igångsättning för att inte behöva gå över tiden *suck* Jobbigt att det är så nära också som mannens bror

Party of five skrev 2010-10-20 08:20:52 följande:
Jojo: usch vilken natt, och kräks sen... bläää... Tur att hon iaf verkade må bättre!
Kicki: åh, vad spännande, ja, det sägs ju att magen kan bli i olag precis före - typ naturens eget lavemang inför fl!

Håller tummarna!
Då ni haft tid för tillväxtul och liknande - har ni gått ensamma? Min man har endast en gång varit med till mvc, men då vi haft extra besök på mödrapolikliniken (vet inte vad det heter i Sverige, för jag bor ju i Helsingfors) och nu har vi ett i nästa måndag ännu pga att min bebis ena njure var lite förstorad, då har min man fått se till att han kommit med... De är så ohjärtliga på min mans jobb att de delar ut arbetsturer hur de vill, och han som trodde han skulle jobba natt (ja, så var det meningen) för att han skulle kunna komma med, nu har de satt morgontur åt honom!

Och de vägrar byta tur åt honom eller ge ledigt, för de påstår att han bytt så ofta (jo, han har fått springa till privatläkare ett par veckor pga egna hälsoproblem! Jag VILL inte gå ensam...!

Stackare, förstår att du vill ha honom med, men vilket arbetsklimat det måste bli när dom byter turer för honom hur som helst, får dom verkligen göra så?? Känns ju lite som att dom gör det bara för att göra det och man har faktiskt rätt att få komma till läkare om det nu är så att man behöver det.. Hoppas det ordnar sig iaf!
Idag vaknade jag UTAN huvudvärk för första gången på ett par dagar, heeelt underbart känner mig som en annan människa, vilken befrielse det känns som, nu gör mina andra krämpor mig inget alls

Har ju haft en helveteshuvudvärk som inte velat ge med sig även om jag tagit panodil el alvedon, kanske det kan ha med järnvärdet att göra? Kan tänka mig att det är lite lågt, äter ju inga järntabletter pga att min mage pajjar totalt. Men ska till bm idag iaf och fråga henne vad det kan bero på, så får vi se.. Undra om magen växt ngt mer denna gången, sist var det en halv cm, känns inte som den växt ngt alls.. Lycka till ni andra som också ska till bm idag!