Inlägg från: NoahLeah |Visa alla inlägg
  • NoahLeah

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-07-10 16:27:06 följande:
    Men tror du ändå inte att det är bättre att plocka ut spjälsängen från hans rum annars ser han ju den och vill kanske hellre ligga kvar i spjälisen. sen är det ju lätt att ställa tillbaka den om det absolut inte skulle gå.
    Bara ett tips o en fundering!

Vi har vart på marknad idag, men vi inte mkt att ha..... barnen åkte karuseller o jag åt munkar strax ska vi till min mamma o bror o grilla! är så tryckande värme idag!!
    Vi tog också bort spjälisen på en gång när vi bytte till växasäng och han frågade aldrig efter den.
  • NoahLeah
    Belavon skrev 2010-07-10 21:20:55 följande:

Vår härliga bröllopsdag och magen den bara växer!
    Grattis, vilken härlig bild! {#emotions_dlg.flower}

Popcorn: Vad skönt att sängbytet gick  bra.

Stora kramar till alla andra mammor som på olika sätta kämpar.

Idag är det en seg dag, hölls vakna hela natten av festande grannar..kan inte förstå att vuxna människor måste bete sig som fjortisar så fort de får i sig lite alkohol???
    Ska i alla fall försöka byta rum idag..sonen ska få vårt stora sovrum eftersom han ändå ska få dela sen.
  • NoahLeah

Har ett bekymmer...Noah tar av sig blöjan hela tiden men  visar inget intresse för pottan. Någon som har något förslag?

• NoahLeah

Blää..man ska inte klaga men det är för varmt för mig, höll på att svimma när vi skulle gå från badet.
    Hur gör ni andra för att fixa att vara på en badstrand i denna hetta???

PS: Inga som har tips på hur man ska på lilleman intresserad av pootan..han vill inte ha blöja på sig.

• NoahLeah
    Annizsj skrev 2010-07-11 15:29:06 följande:
    Bada vid en sjö/hav tycker jag är det bästa. Hemma i trädgården eller inne är det så man vill dö eller nåt...HEMSKT!!!! toryr! Men bäst är det här på jobbet med AC, bilen funkar också.

Hur gammal är din son? Vi jobbar också för att få vår äldsta son blöjfri, men det går sådär- han är inte riktigt redo. På morgon sätter jag honom direkt på toaletten, ingen fråga utan vi bara gör det å för det mesta är det inga protester. Det gällar att han får det som en vana och att det ska kännas helt naturligt. Vill ha inte de tblir det pottan. Ni kanske kan köpa en ring och sätta på toaletten så att den inte käns så stor. På dagis har de ju en liten toalett som han går på hela tiden, men hemma är det ju lite läskigt. Sen kan ni kanske ställa pottan inne på toaletten å säga att han kan gå och sätta sig på den om han behöver, för han ngst måste han ju kissa/bajsa. Tror du att det kan funka?
    Helen C skrev 2010-07-11 15:30:51 följande:
    Kicki- Gud vilken karl.... Hur fan kan man göra något sådant när han väntar sitt första barn.. Hon va alltså inte med ut denna tjej uta satt hemma???Vilket jävla rötägg.... Min karl hade åkt ut med ögona böj alltså....

Taniko-
     Låt han gå i kalsonger ist. Han vill ju tydligen inte ha blöja. Hur gammal e han??Bor ni i hus eller lgh??

Man klarar verkligen inte av denna värme, men man får bada så mkt som möjligt när man e på badstranden, ta med sig parasoll... Jag och lillkillen ska åka ner till stranden om en stund tänkte jag. Jag har inte badat än iår så ska bli spännande med magen i vädret haha.....
    Vi har ju en extrainsats på toan o där vill han sitta ibland men efter en minut vill han spola och gå ner. *s* Har pottan framme hela tiden men han vägrar sätta sig där...kanske gör han det om man låter den stå o sen nämna med jämna mellanrum att man kissar och bajsar på den el toaletten?
    Vi bor i radhus med trädgård o alla mattor är borttagna så han springer antingen naken el i kalsonger, bara om han ska sitta i soffan som han måste ha blöja på.
    jag antar att man inte kan tvinga honom att gå på potta men kanske han får lust om den står där o han kan välja själv??
  • NoahLeah

HelenC: Tack för tipset....ska göra som han vill, köra blöjfritt och fråga han med jämna mellanrum om han är nödig. Vore ju väldigt skönt om han inte var så beroende av blöja när syskonet kommer..billigare också.
    Tänkte försöka sluta med napp också men känsn dumt att ta allt på en gång....får se om vi hinner försöka innan sommaren el om vi ska det i vinter.

• NoahLeah
    Bebis050810 skrev 2010-07-13 09:18:51 följande:
    Idag går jag in i vecka 23!

strax står en morgonpromenad på schemat, så fort stora fått i sig frullen, hon sover så länge på morgnarna!
    sen blir det stranden. Kanske min mamma följer med.
    sambon körde till Skåne idag på morgonen, skulle kolla på en traktor han vill ha...
    Hedi skrev 2010-07-13 09:20:38 följande:
    Grattis! idag gar jag in i v24.
    Grattis till vecka 23 och 24.

Här blir det en tripp till Kairo för lite bad o sol...alltid kul att testa nya badställen.
    Hade ju helst  spenderat sommaren vid havet men nu får man ta det näst bästa..men nästa år blir det Öland el Gotland.
  • NoahLeah
    Annizsj skrev 2010-07-15 11:42:15 följande:
    Åh måste skriva av mig lite. Har just nu mina föräldrar hemma på besök. Det är meningen att de ska hjälpa till de här två dagarna då vi jobbar. MEN jag vill bara att de åker hem! Känner mig bara superstressad av att ha dem där. De är så satans slarviga. ingen vidare planering med ngt. Imorse började Viggo skrika så fort han såg mamma. KUL! De kom igår kväll å han var helt knäckt när de kom. Vi träffade de sist i midsommar å då gick det ju bra, men gnälligt när jag var med.
    Igår kväll sade jag att ni kan väl göra iordning här i köket imorgon. Men nej, det såg ut som kriger när min sambo kom upp. Viggo satt å åt sen frukost, inga kläder på någon , inte tömt diskmaskinen.....hela dagen blir kaos om man inte har lite framförhållning å rutin. Sedan åkte de å handlade å sambon fick ta han dom allt. Plus att han städade igår innan de kom. fattar ibland inte att vi är släkt. Vi är bara såååå olika. Pappa t e xär helt tafatt när det gäller barn. I princip så får mamma göra allt, vilket är ett heltidsjobb som just nu är extremt jobbigt i värmen. Skulle pappa skölja av sin tallrik eller torka av efter sig blir man ju chockad. Allt är så mkt lugnare när de inte är där. Suck! Hade det inte varit för att farmor o farfar har tagit hand om dem större delen av de två senaste vECKORNA. De måste ju ha semster de också även omd e älskar att ta hand om våra pojkar. De är raka motsatsen till mina föräldrar. Detta är så sjukt jobbigt. Blir så stressad när jag sitter här på jobbet. Vill bara hem å få lite ordning...som jag vet att de behöver!
    Förstår stressen..är så tacksam att mina föräldrar är hjälpsamma..likaså svärmor, man får verkligen avlastning när de är här.
    Hoppas de skärper till sig annars tycker jag du ska prata med dom.
  • NoahLeah
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-07-15 17:10:08 följande:
    Sover också mycket nu, har inte börjat med järntabletter än dock. Har ni? Min sem. vikarierande BM tyckte vi skulle börja med järn trots att jag hade ett riktigt bra Hb och jag mår bra. Min doktor tyckte att jag kunde avvakta lite men den senaste BM hon var riktigt rabiatisk och bara tanken att jag måste träffa henne de kommande gångerna gör mig ledsen, eller kanske inte ledsen men jag ser inte fram emot att gå dit när min röst inte blir hörd. Har funderat på att byta men vågar inte, vad ska jag säga? Vad säger man när man vill byta?
    Vad har du värde nu då?
    Jag hade 109 sist och väldigt lågt blodtryck så jag blev rekommenderad att ta 1 Niferex/dag.

Har beslutsångest...det är 50-70% rea på barnkläder (NameIt) mm i en affär här o de har massa söta tjejkläder..ska man lita till 100 % på vad bm sa o köpa lite el ska man vänta?
  • NoahLeah
    Vi 2 blir 3 skrev 2010-07-15 17:32:24 följande:
    Har hb 114, helt normalt och ett BT på 115/72 också helt normalt. Jag mår helt normalt och jobbar heltid. Inga konstigheter. Men den BM var riktigt rabiatisk om allt, jag har gått upp 3kg sedan inskrivningen, eller sedan jag blev gravid och jag gjorde klart för henne att jag inte vill gå upp så mycket och fråga om jag låg "normalt" till då tjata hon om att hon trodde att jag kommer gå upp mycket att de inte finns något men visst om jag ville så kunde jag äta en lättare diet där jag utesluter allt socker etc. just på grund av att jag redan har lite extra kilon. Hon var riktigt snäsig och sen så kunde hon inte höra hjärtljuden med dopplern för att bebis sparkade så fort hon satte dopplern på magen, då sa hon ja.. vi vet ju att den lever iaf och så var besöket slut.
    Tycker ska byta bm på en gång, tycker inte hon verkar inge trygghet och vara proffsig.
    det bästa är väl att säga till henne att personkemin inte funkar och att du vill ha en annan..annars helt enkelt ringa och boka tid till en annan?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2